Gå til innhold

Noen koblet seg på laderen våres!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har overvåking utenfor huset, og i dag var det en bil som parkerte utenfor huset vårt og koblet seg opp på bil laderen 😳 vi klarer ikke å tyde bilskiltet, men hva søren kan vi gjøre med dette? Bør vi sende det inn til politiet?  Makan til frekke folk! Irriterende at vi har feil vinkel på kamera, men vi Kan så vidt se at det er en mann i  kanskje 40-50 års alderen, men ser ikke ansiktet klart😑

Noen som har opplevd dette før? Hva gjorde dere? 

Anonymkode: fd918...b2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri opplevd, eller hørt om.


Men er kun bestefar som har lader som kan startes uten app, han har ladeboksen inne i en låst garasje.
Samtlige andre jeg kjenner som har ladeboks må starte den via app...

Anonymkode: 207c5...ea0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd. Men ville gjort det til en vane å ta sikringen. Eller kanskje helst låse inn laderen.

Anonymkode: da5ce...4c0

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samtlige andre jeg kjenner som har ladeboks må starte den via app...

Anonymkode: 207c5...ea0

Jeg trenger ikke app, ladingen starter når jeg plugger inn kabelen. Slår av sikringen til ladeboksen hvis jeg reiser bort over lengre tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (1 minutt siden):

Jeg trenger ikke app, ladingen starter når jeg plugger inn kabelen. Slår av sikringen til ladeboksen hvis jeg reiser bort over lengre tid.

TS hadde trengt en app eller annen måte å hindre at andre lader på.

Anonymkode: 5f6d3...498

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet mange har låsbare skap over, eller slår av sikringen når de ikke er i bruk

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aldri opplevd, eller hørt om.


Men er kun bestefar som har lader som kan startes uten app, han har ladeboksen inne i en låst garasje.
Samtlige andre jeg kjenner som har ladeboks må starte den via app...

Anonymkode: 207c5...ea0

Easee kan startes via RFID-brikke, det er nok enklere om man skal lade med en gang. Slår man på den funksjonen får ingen ladet uten å bruke brikke eller app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (Akkurat nå):

Vet mange har låsbare skap over, eller slår av sikringen når de ikke er i bruk

Det er en dårlig løsning om det skjer hyppig da automatsikringer ikke er beregnet å skulle brukes som brytere. Den kan da bli utslitt etter noen år. 

Er det på hytta og den kobles ut 6 ganger per år er det selvsagt null problem. Men hjemme, 300 ganger i året, ville jeg nok prøvd å unngå. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (8 minutter siden):

Det er en dårlig løsning om det skjer hyppig da automatsikringer ikke er beregnet å skulle brukes som brytere. Den kan da bli utslitt etter noen år. 

Er det på hytta og den kobles ut 6 ganger per år er det selvsagt null problem. Men hjemme, 300 ganger i året, ville jeg nok prøvd å unngå. 

Bare vet enkelte gjør det slik. Noen har og bryter inne de slår av og på som kutter strømmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be ham om å dra?? Eller hvis det skjer når du ikke er hjemme må du nesten bare ta sikringen til laderen når du drar eller ikke lader.

Anonymkode: 5f0db...61d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er utrolig frekke.

Anonymkode: b5678...b78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Folk er utrolig frekke.

Anonymkode: b5678...b78

Enig! Hadde han fortalt meg at jeg måtte dra hadde jeg blitt passe irritert 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen er det ufattelig mange som har lagt opp ladeboks på sin eiendom mens de har ledningen over fortauet og ut i offentlig vei, de legger også sin hevd på parkering tett opp mot sin boks i offentlig vei. Koser meg når jeg kan ta oppta en slik parkering og lar gjerne bilen bli stående lengst mulig!! Livsfarlig både for blinde, eldre og barn på sykkel. Dette er så utbredt i Bergen nå at kommunen ikke tør å ta tak i til tross for at jeg har sendt flere mailer med bilder hvor dette er svært utbredt.

Anonymkode: 0d95c...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min svigerfar opplevde det,  med noen som brukte en egen ladekabel, men stjal strømmen fra hans ladestasjon.  De hadde glemt av laderen, så han skrev en lapp i tilfelle de kom tilbake og lette: Jeg har tatt vare på laderen. Du kan få den tilbake mot at du oppgir fullt navn og telefonnummer og betaler for strømmen du snek til deg 

Endret av Laraa
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har ingenting på privat grunn å gjøre med mindre de er på besøk. Vi har også kameraovervåkning på huset, men har heldigvis aldri opplevd at noen kommer og låner laderen....

Anonymkode: a1a22...e21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjelder de samme reglene for en ulåst bil det ikke står "privat" på? Bare å ta? Sykkel? Barnevogn? Lunsjen din i kjøleskapet på jobb?

God løsning. Laderen til sannsynligvis minst 2000 kr er en fin gissel for 15 kr med strøm. Kom de og hentet den?

Anonymkode: 13f32...5df

Nope, aldri.  De synes nok det var flaut å innrømme tyveriet,så  kabelen ble min svigerfars til odel og eie 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her i Bergen er det ufattelig mange som har lagt opp ladeboks på sin eiendom mens de har ledningen over fortauet og ut i offentlig vei, de legger også sin hevd på parkering tett opp mot sin boks i offentlig vei. Koser meg når jeg kan ta oppta en slik parkering og lar gjerne bilen bli stående lengst mulig!! Livsfarlig både for blinde, eldre og barn på sykkel. Dette er så utbredt i Bergen nå at kommunen ikke tør å ta tak i til tross for at jeg har sendt flere mailer med bilder hvor dette er svært utbredt.

Anonymkode: 0d95c...aa3

Aldri sett. Hvor opplever du dette?

Anonymkode: 10c33...79f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...