Gå til innhold

Er det noen mennesker som ikke har opplevd noe som helst motgang?


Fountaine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De som har et liv der alt går på skinner er ikke klar over det selv.

De tror de har like mye motgang som de som virkelig sliter.

Er så lei av at folk som har gullhår i baken sier at ;"alle har noe de sliter med"!

Nei, alle har ikke det!

Du kan ikke sammenligne det å ikke få råd til drømmebilen din med at mannen din faller ned av et stillas og slår seg ihjel, at barnet ditt må vokse opp i fosterhjem fordi du er for syk til å ta deg av det, at barnet ditt får en alvorlig sykdom og blir handikappet, eller at huset ditt brenner ned osv

Anonymkode: c0860...98c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De som har et liv der alt går på skinner er ikke klar over det selv.

De tror de har like mye motgang som de som virkelig sliter.

Er så lei av at folk som har gullhår i baken sier at ;"alle har noe de sliter med"!

Nei, alle har ikke det!

Du kan ikke sammenligne det å ikke få råd til drømmebilen din med at mannen din faller ned av et stillas og slår seg ihjel, at barnet ditt må vokse opp i fosterhjem fordi du er for syk til å ta deg av det, at barnet ditt får en alvorlig sykdom og blir handikappet, eller at huset ditt brenner ned osv

Anonymkode: c0860...98c

Kunne ikke sagt det bedre selv.

Anonymkode: 354e6...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meg. Ikke har jeg gjort noe for å fortjene all den flaksen jeg har hatt, heller. Det er bare tilfeldigheter. Livet er urettferdig.

Anonymkode: bf679...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De som har et liv der alt går på skinner er ikke klar over det selv.

De tror de har like mye motgang som de som virkelig sliter.

Er så lei av at folk som har gullhår i baken sier at ;"alle har noe de sliter med"!

Nei, alle har ikke det!

Du kan ikke sammenligne det å ikke få råd til drømmebilen din med at mannen din faller ned av et stillas og slår seg ihjel, at barnet ditt må vokse opp i fosterhjem fordi du er for syk til å ta deg av det, at barnet ditt får en alvorlig sykdom og blir handikappet, eller at huset ditt brenner ned osv

Anonymkode: c0860...98c

Ikke uenig med deg, men synes også det er viktig å presisere at folk noen ganger går gjennom et usynlig helvete. Noen har «gullhår i baken», det er helt rett, men du kan ikke vite hvem det er. Så hvis folk du tenker at har gullhår i baken sier at «alle har noe de sliter med», så kan det jo godt tenkes at de har noe du ikke vet om. 

Også kan man jo ikke holde det mot dem at de har vært heldige heller. Det er jo ikke deres skyld (eller fortjeneste) at de har sluppet unna. 

Tror ikke det er hverken lurt eller sunt å sammenlikne så mye. Ja, det er alltids noen som har det verre - men det er jo lov å være lei seg over ting selv om andre har det verre. Men man må jo bruke litt takt og tone - man klager ikke over manglende Tesla til hun som har uhelbredelig kreft liksom. 

 

Anonymkode: 3cbf4...012

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg har hatt det ganske lett, jeg... 
Selvsagt har jeg opplevd ting jeg skulle ønske jeg hadde sluppet, ting som har gitt meg bagasje og noen små knekker, men sett i forhold til mange andre så har jeg levd et godt liv så langt. 
Ingen alvorlig sykdom eller tidlig død, fått en fin familie, har etter hvert grei økonomi osv. Hadde selvsagt noen runder i ungdommen der livet var dritt, men det setter jeg på kontoen for livserfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er relativt! Man kan faktisk ikke sammenligne noens liv opp mot noen andres, man er kun i sine egne erfaringer. Jeg fortjener ikke å høre at jeg ikke kan si jeg har hatt det tøft bare fordi fattige barn i Afrika sulter. 

Anonymkode: 9dd07...eb7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har jo en del motgang og sorger, nære relasjoner som dør, ulykker, helseutfordringer osv. 
Det er enorm forskjell på kongelige, milliardær arvinger, adel, i forhold til de som er nederst i samfunnet for eksempel narkomane og uteliggere.

Anonymkode: c258b...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer at man ikke kan sammenligne trivielle problemer  med katastrofer. Men det stemmer også at folk det går bra for som regel ikke bare har hatt flaks. For i Norge er vi veldig priviligerte og har masse muligheter. De fleste som har livet på skinner har gjerne også lagt ned mye arbeid og/eller tatt  fornuftige beslutninger på veien.

Anonymkode: 53991...ef8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det. Det er ikke alle som går i kjelleren når de får problemer, men bare rydder opp der og da.

Anonymkode: ee2dc...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 23.33):

De som har et liv der alt går på skinner er ikke klar over det selv.

De tror de har like mye motgang som de som virkelig sliter.

Er så lei av at folk som har gullhår i baken sier at ;"alle har noe de sliter med"!

Nei, alle har ikke det!

Du kan ikke sammenligne det å ikke få råd til drømmebilen din med at mannen din faller ned av et stillas og slår seg ihjel, at barnet ditt må vokse opp i fosterhjem fordi du er for syk til å ta deg av det, at barnet ditt får en alvorlig sykdom og blir handikappet, eller at huset ditt brenner ned osv

Anonymkode: c0860...98c

Er ikke synd på foreldre som mister barna fordi de er for syk til å ta vare på dem. Er barna det er synd på som har levd med omsorgssvikt.

Anonymkode: cfb7c...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen fartsdumper, men ikke noe jeg vil kalle stor motstand. Måtte gjennom en rekke prøverørforsøk, og mistet mor i en ulykke da jeg var i 30-årene.

Men ellers har jeg levd et veldig lykkelig liv. Vokste opp med kjernefamilie og god råd, kom greit gjennom studier og fikk mastergrad, og så god jobb. Traff en fantastisk mann jeg har vært gift med i 15 år. Som noen påpeker over er det jo ikke slik at alt dette kommer rett i fanget på en, det meste i livet må man jobbe for. 

Anonymkode: cf9d9...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...