Gå til innhold

Skriftetråden. Bekjenn dine synder.


Bombasi

Anbefalte innlegg

Jeg legger det under generell debatt fordi det omfatter absolutt alle underkategoriene på forumet. 

Vi alle har gjort ting fra tid til annen som man har gjort med eller mot andre, som andre ikke vet om, og som vi ikke er stolt av. 

Det kan være å ødelegge ting, ta noe du ikke skulle ta eller gjøre ting du ikke skulle gjøre. Og det kan omhandle arbeidsgiver, en venn, et familiemedlem, en bekjent, en fremmed o.l, der den det gjelder ikke vet om hva du har gjort.

Dette er en lavterskel-tråd for å bekjenne sine synder. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min ungdom knekt jeg av Mercedes-stjerna på bilens panser til noen bekjente som var på besøk til mamma og pappa.

Jeg gikk forbi fronten på bilen, og dro med meg stjerna med hånda når jeg passerte. Det var ikke en bevisst handling, det var et uhell. Men jeg tok med meg stjerna inn, for å skjule at det var utenfor hos oss det hadde skjedd og at det var jeg som hadde gjort det. Jeg var livredd for at jeg skulle bli anklaget, men slapp unna. Puh :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som arbeidstrening for boligkontor, skulle sende søknadspapirer til en familie rett før fristen ,glemte det og de gikk glipp av 3 mnd bostøtte.  Er 21 år siden, glemmer det enda ikke...

Anonymkode: fd5a8...67a

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg jobbet som arbeidstrening for boligkontor, skulle sende søknadspapirer til en familie rett før fristen ,glemte det og de gikk glipp av 3 mnd bostøtte.  Er 21 år siden, glemmer det enda ikke...

Anonymkode: fd5a8...67a

Oy! Det var litt av en historie. Akkurat det som var meningen med tråden. 😊

Skjønner godt dette gneger hos deg enda. 🧡

Takk for ditt bidrag! Trodde tråden døde ut like fort som den ble startet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker telle-trådene her på Kvinneguiden! :ninja:   

Anonymkode: cb5e0...113

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg liker telle-trådene her på Kvinneguiden! :ninja:   

Anonymkode: cb5e0...113

Er det en synd, eller en guilty pleasure? ;) 

Kanskje en kombinasjon siden du føler deg som en synder 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har veldig veldig stygge tanker og ønsker 

Anonymkode: ffe55...fe8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå med typen til min vennine ( min x) bak ryggen hennes som hevn. Hun lå med han før han hadde slått opp med meg. Mulig barnslig med var gått og se han ikke var helt trofast selv mot henne. Hun bablet i vei om at dem ikke kunne for at det var dem to som var ment for hverandre, og at dem burde vente til han hadde snakket med meg før dem ble et par 😈 jommen sa jeg smør. Aner ikke pm hun vet, vennskapet vårt døde ut ganske raskt etter det, og det gjorde forholdet dems også

Anonymkode: e31aa...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vonde tanker om en eks og «planlegger» noen ganger måter å avsløre for omverdenen hvordan han egentlig er og behandlet meg. Ikke nok til å gjøre noe men hvem vet. Kanskje en dag klarer jeg ikke å la være og hevnlysten blir for stor

Anonymkode: 63f77...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at alt som blir skrevet her, lagres med IP-adresser og kan leses av politiet som også er på KG, så trådens tittel er rimelig meningsløs.

I et skriftemål i kirken har presten absolutt taushetsplikt som ikke kan brytes; det motsatte gjelder her.

Anonymkode: bf8f1...779

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake jobbet jeg som saksbehandler i en kommune. På rekvisitalageret kunne man hente seg det en trengte, fritt frem. På en av mine siste arbeidsdager sneik jeg en pakke gode (dyre) penner med meg i veska. Har noen liggende hjemme enda. 🤫

Anonymkode: 9cba0...578

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

agres med IP-adresser og kan leses av politiet

jeg har enda ikke opplevd at noen blir buret inne for TANKER (ihvertfall ikke i Norge) 

Anonymkode: ffe55...fe8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker visse folk alvorlig sykdom. Ellers mye stygge ønsker og tanker.

Anonymkode: 30c85...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg har enda ikke opplevd at noen blir buret inne for TANKER (ihvertfall ikke i Norge) 

Anonymkode: ffe55...fe8

Da bør du sjekke Straffeloven med tanke på hva som kan skrives i en tekst, også i Norge.

Anonymkode: bf8f1...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bør du sjekke Straffeloven med tanke på hva som kan skrives i en tekst, også i Norge.

Anonymkode: bf8f1...779

Eksempler på hvordan tanker fremført i ord eller tekst er kriminalisert i Norge, går for eksempel under begrepet "hatkriminalitet":

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/zEELOv/bernt-hulsker-doemt-for-hatefulle-ytringer

Anonymkode: bf8f1...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snoket i kjærestens telefon... Hatt verdens verste samvittighet etterpå, og ser på det som et enormt tillitsbrudd, kan ikke tro at jeg var så dum. 

Anonymkode: 5f6aa...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kompisen min skulle bare ha visst at jeg har pult mora hans.

Anonymkode: a65b7...5ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa i dag til samboeren at jeg synes Erna er blitt enda feitere. Og at hun ikke bør bli statsminister fordi hun kan daue av fedme på jobb.

Og jeg som synes man ikke skal kommentere andres kropper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 18.37):

Alle vet at alt som blir skrevet her, lagres med IP-adresser og kan leses av politiet som også er på KG, så trådens tittel er rimelig meningsløs.

I et skriftemål i kirken har presten absolutt taushetsplikt som ikke kan brytes; det motsatte gjelder her.

Anonymkode: bf8f1...779

Vil tro det går helt fint😂

Anonymkode: c7fa7...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...