Gå til innhold

Rynker/ krepp på hals. Borox eller filler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 43 og har «plutselig» oppdaget ekstrem krepp/rynkete hals. 
Har noen erfaring med synlige gode resultater for å minimerer dette? Botox eller filler? 

Anonymkode: 8e118...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huden på halsen er tynnere og har færre talgkjertler enn f.eks. ansiktshuden, så hos mange vil de første tegnene på hudaldring komme her. Sånn "kreppete" hud kan dessuten være et resultat av solskader og manglende tilførsel av fukt/fett.  Jeg tror ikke verken botox eller fillers vil fungere på halsen, men du kan sjekke ut behandlinger som f.eks. mesoterapi, Ulthera eller hudoppstramming med laser, evt. trådløft. Du kan også investere i en god og litt fet fuktighetskrem og et retinolserum, som på sikt vil bedre hudkvaliteten. Selv om du får utført behandling, vil resultatene bli bedre og mer langvarige med riktig pleie i tillegg.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er 43 og har «plutselig» oppdaget ekstrem krepp/rynkete hals. 
Har noen erfaring med synlige gode resultater for å minimerer dette? Botox eller filler? 

Anonymkode: 8e118...037

Har akkurat samme problemet her! Denne kreppen på halsen dukket opp nærmest over natten (er 44). Skal på konsultasjon hos kosmetisk hudbehandler i neste uke for å se hva som kan gjøres.

Anonymkode: d8610...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har akkurat samme problemet her! Denne kreppen på halsen dukket opp nærmest over natten (er 44). Skal på konsultasjon hos kosmetisk hudbehandler i neste uke for å se hva som kan gjøres.

Anonymkode: d8610...6a1

Ååå,fint om du har lyst til å skrive er innlegg i tråden etter konsultasjonen☺️👍

Anonymkode: 8e118...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ååå,fint om du har lyst til å skrive er innlegg i tråden etter konsultasjonen☺️👍

Anonymkode: 8e118...037

Jeg har vært på slik konsultasjon og da sa dama på klinikken at kirurgisk løft var det eneste som vil fungere. Disse driver med laser i flere varianter, diverse peeling og andre hudbehandlinger, samt fillers og Botox. 
 

Jeg har sett noen før/etterbilder med Profilho som så veldig bra ut, men det påstås man kan bli skuffet i forhold til resultatet. 

Anonymkode: 44762...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er prophilo det samme som filler og kan denne også flytte/forskyve seg i ansiktet som vanlig filler?

Anonymkode: bc58c...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk tilbakemelding på en mail til en klinikk vedr. dette. Radiesse skal visstnok gi veldig gode resultater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg signert helsepersonell. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kun løft fungerer og da dessverre i form av ansiktsløft i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er prophilo det samme som filler og kan denne også flytte/forskyve seg i ansiktet som vanlig filler?

Anonymkode: bc58c...719

Hei, Profhilo er ikke en filler men en "biostimulator" som skal reparere/stramme huden og stimulere kollagendannelse, den settes i 10 forskjellige punkter på halsen, og den sprer seg under huden.

De fleste trenger som regel 2 behandlinger med 4 ukers mellomrom for å merke bedring, og man kan ta påfyll hver 6-12 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 16.30):

Ååå,fint om du har lyst til å skrive er innlegg i tråden etter konsultasjonen☺️👍

Anonymkode: 8e118...037

Glemte helt å svare! Det finnes diverse konservativ behandling som kan hjelpe til med å stramme opp, men behandlingen må som regel gjentas og vil prismessig havne på minst like mye som trådløft. Og resultatene med konservativ behandling blir aldri like fra som løft. Så jeg kommer til å gå for trådløft (må bare vinne i lotto først 😅)

Anonymkode: d8610...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS hvis du fortsatt er her, så har jeg funnet en løsning! Fikk satt litt Restylan i overgangen mellom kjevelinje og øre. Dette har en oppstrammene effekt for nedre del av ansiktet og jevnet også ut "kreppen". Fikk beskjed om at laser også kan stramme opp, så det skal jeg prøve neste gang.

Anonymkode: d8610...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 4.56):

TS hvis du fortsatt er her, så har jeg funnet en løsning! Fikk satt litt Restylan i overgangen mellom kjevelinje og øre. Dette har en oppstrammene effekt for nedre del av ansiktet og jevnet også ut "kreppen". Fikk beskjed om at laser også kan stramme opp, så det skal jeg prøve neste gang.

Anonymkode: d8610...6a1

Supert! Skal prøves! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...