Gå til innhold

Kontakte lege etter sorg i 1 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør jeg kontakte lege når jeg har hatt en enorm sorg i akkurat et år? Hverdagen føles ekstrem tung.

Anonymkode: 795ba...6fd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type sorg?

Anonymkode: 46582...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sorgen har blitt en depresjon? Veldig innafor å ta en prat med legen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at sorg er naturlig og ikke har noen tidsbegrensing.  Men det er riktig som ordtaket sier, at tiden leger alle sår.  Hvis det ikke gjør, så bør du snakke med en lege.  Mange synes de får bedre støtte i sorggrupper.  Er det et alternativ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet min mormor, som jeg var veldig knyttet til, våren 2022. Den tunge, tunge sorgen slapp ikke taket før rundt november-desember 2023. Savnet er der daglig ennå, men jeg gråter sjeldnere og kan se bilder og filmklipp uten å gå i oppløsning, og jeg kan kjenne på kjærlighet og takknemlighet uten å bli trist. 

Jeg syns ikke vi skal sykelig gjøre sorg. Skriv ned sorgen din. Beskriv tanker og følelser. Sett ord på dem. Det er god bearbeiding. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visst du føler du trenger det så gjør du det men jeg er enig med denne over. Egentlig visst man går til legen så får man hjelpeapparat til å fikse det men man må gjør det selv. Du har ikke familie eller en god venn å snakke med? 😊 kansje gå litt turer å passe på hygiene osv, det kan gjøre susen om man er deprimert 😊 jeg er i noe lignende situasjon som deg men det begynner endelig å gi seg litt 😊

Anonymkode: c0abf...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du bør kontakte lege ja. En gang for mye er bedre enn en gang for lite, uansett. Du må finne en som kan hjelpe deg med bearbeiding av sorgen. Når det har gått så lang tid, og du tydeligvis ikke har klart det, er lege en god vei til å få hjelp. Men husk at du har et nettverk også rundt deg som kan være godt mulig å bruke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...