Gå til innhold

Hvilken bil bør jeg kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal separeres, og må derfor kjøpe ny bil. Har bestandig hatt familiebil, men barna har blitt større og jeg kan nå klarer meg med en litt mindre.

Krav:

- Må være trygg og komfortabel på langturer (kjører mye på bilferie) 

- Effektiv i hverdagen, to barn som skal kjøres hit og dit

- Ikke gubbebil

- Liker teknologi og apper

- Dersom EL, rekkevidde og ladehastighet er viktig

- Grei på vinterføre, men har ikke hytte på fjellet

- Brukbil, pris ca. 250.00 +\-

Har sett på: ID3, Kona, Cupra Born, Tesla 3 - men tips gjerne om andre.

Anonymkode: a25e3...626

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Porsche Taycan

Anonymkode: 9cda7...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er min favoritt blant de du har sett på, Kia Niro EV er enda bedre. Veldig rasjonell bil med gode, fornuftige priser. Litt mye lyd innvendig fra bakakslingen, men det er fordi du da har et stort bagasjerom også. Veldig god å kjøre og et ergonomisk interiør. Stor kontrast til TM3 hvor jeg syntes interiøret var lekkert, men en katastrofe å leve med (har ikke kjørt den nylig reviderte utgaven ennå). Jeg hadde definitivt kjøpt elbil med det sunne budsjettet du har. Dumt å kjøpe fossil med mange ganger høyere driftskostnader. 

Anonymkode: aab4e...9a0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kona er min favoritt blant de du har sett på, Kia Niro EV er enda bedre. Veldig rasjonell bil med gode, fornuftige priser. Litt mye lyd innvendig fra bakakslingen, men det er fordi du da har et stort bagasjerom også. Veldig god å kjøre og et ergonomisk interiør. Stor kontrast til TM3 hvor jeg syntes interiøret var lekkert, men en katastrofe å leve med (har ikke kjørt den nylig reviderte utgaven ennå). Jeg hadde definitivt kjøpt elbil med det sunne budsjettet du har. Dumt å kjøpe fossil med mange ganger høyere driftskostnader. 

Anonymkode: aab4e...9a0

Takk. Må innrømme at jeg har mest lyst på Tesla, men det er mest på grunn av teknologien og ladingen. Hvilke katastrofeområder bør jeg være forberedt på? 

Anonymkode: a25e3...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Må innrømme at jeg har mest lyst på Tesla, men det er mest på grunn av teknologien og ladingen. Hvilke katastrofeområder bør jeg være forberedt på? 

Anonymkode: a25e3...626

Jeg har skjønt at Tesla har gjort forbedringer, men vi slet veldig med fantombremsinger med TACC der forhandler i praksis sa at cruise control kan ikke brukes på svingete tofelts europavei. Min 20 år gamle Hyundai har fungerende cruise control til sammenlikning. Regnsensor skulle de på død og liv designe selv, ikke kjøpe av Continental som alle andre, og den fungerte ikke. Når man da må sette på viskerne på skjerm er det en ubrukelig bil her på Vestlandet. Det var en rekke andre utfordringer, slik som fit and finish, lakkvaliteten pleide å være på nivå med en Lada mm. Dette har jeg forstått er bedret med bilene som monteres i Berlin.

Tesla har noen klare fordeler også, slik som lavt forbruk og god batteristyring, lav pris, gode ladenettverk osv. Bilen fyller i bunn og grunn andre krav enn f.eks. en Kia Niro. Den har også et svært lavt forbruk, men er romsligere og samtidig mer konservativ når det gjelder ergonomi - du har mer kontroll over alle funksjoner jf. de ikke fungerende "smarte" funksjonene i en Tesla.

Anonymkode: aab4e...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla om du skal ha  1 bil. Helt håpløst med alle ladeapper og brikker.

Anonymkode: dedcc...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tesla 3 er den mest gubbete bilen på listen din. Kan jeg foreslå en BMW 3-serie (330e), Lexus IS 300h eller Mercedes C350e? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...