Gå til innhold

Kan jeg sende melding til svigermor?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her…oppdatering. 

Sendte henne en melding og sa jeg tenkte på henne, at hun fikk noen pusterom innimellom og at hun måtte bare ta kontakt om hun ønsket. Fikk svar etterhvert med at det tross alt gikk på et vis, men at det var slitsomt.Hun  avsluttet  med et hjerte. 
Senere på kvelden kom det melding på søskengruppen fra søsteren om at all kommunikasjon skulle foregå der eller melding via søsteren. Skulle ikke sendes melding direkte til moren nå. 
Huff, føler jeg har virkelig dummet meg ut nå og ikke respektert deres ønske. Mannen min sa jeg skulle ikke bry meg om det, men føler det ille, at jeg invaderte noe jeg ikke har noe med . 

Anonymkode: 52b6a...e6c

Enig med mannen din. Her høres det ut som en søster som tar seg vel til rette.

Skjønner jo at ddt kannbli mange å mye meldinger om alle skal sende til henne om alt mulig.  En liten hilsen slik du gjorde er jo bare fint.

Min mann hadde kreft og klarte ikke lese eller svare på alt. Så jeg ga beskjed til alle at det ikke var sikkert de fikk svar på ting, og at viktige ting kunne gå via meg. Og at det ble satt pris på alle meldinger, selv om det ikke gikk an å svare.

Her syntes jeg søster opptrer litt frekt

Anonymkode: d5655...fd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg ville tenkt at søsteren er "talerør" for å skjerme moren. Selv en helt velment melding kan være en ekstra belastning når man er utslitt og i en tung situasjon, da kan det være godt å bare forholde seg til den ene personen. Jeg synes ikke det er så merkelig, og hadde respektert det. Ettersom svigermor tydeligvis har fortalt søsteren om denne meldingen, handler det neppe om at hun har tatt kontrollen mot morens vilje.

Det er greit, men er det søster som har bestemt det, eller den syke moren? Det er 2 vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: d021e...472

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med mannen din. Her høres det ut som en søster som tar seg vel til rette.

Skjønner jo at ddt kannbli mange å mye meldinger om alle skal sende til henne om alt mulig.  En liten hilsen slik du gjorde er jo bare fint.

Min mann hadde kreft og klarte ikke lese eller svare på alt. Så jeg ga beskjed til alle at det ikke var sikkert de fikk svar på ting, og at viktige ting kunne gå via meg. Og at det ble satt pris på alle meldinger, selv om det ikke gikk an å svare.

Her syntes jeg søster opptrer litt frekt

Jeg hadde kun forstått reaksjonen om ts hadde spurt å gravd masse. Hun skriver at hun tenker på henne og åpner en dør for at hun kan ringe om hun ønsker det. Det er noe helt annet

Skrevet

Jeg tenker at som informasjonskanal er en slik gruppe grei å ha med noen som styrer den delen. 
Men omsorg og empati kan ingen kreve enerett på. 
Din svigermor er sannsynligvis av en generasjon som setter pris på et gammeldags brev med frimerke?

Hvorfor ikke sende henne et koselig kort, kanskje med en liten fin sjokolade, og skrive at du er glad i henne og setter stor pris på henne. Ikke spørre hvordan det går eller om hun trenger hjelp. Bare kjærlighet. 
 Om din svigersøster tar dette ille opp fremstår hun som smålig. 

Anonymkode: 243c2...794

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er greit, men er det søster som har bestemt det, eller den syke moren? Det er 2 vidt forskjellige ting. 

Anonymkode: d021e...472

Man kan vel anta at svigermor er et voksent menneske som klarer å kommunisere med andre om hun ønsker det. Jeg har opplevd liknende løsninger flere ganger uten at det har handlet om kontrolbehov, kun praktiske og menneskelige hensyn.

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Man kan vel anta at svigermor er et voksent menneske som klarer å kommunisere med andre om hun ønsker det. Jeg har opplevd liknende løsninger flere ganger uten at det har handlet om kontrolbehov, kun praktiske og menneskelige hensyn.

Og hun svarte jo på meldingen fra TS. Og må jo som du skriver gå ut i fra at om hun mente at TS hadde tråkket over en grense - så hadde hun enten sagt det, eller ikke svart.

TS. Snakket ikke mannen din med mammaen sin? Altså svipper innom, ringer etc?

Anonymkode: b77e4...c52

• Liker 4
Skrevet (endret)

Endret 

Endret av Granita

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...