AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Svigerfar har vært og er ganske syk. Dette er selvfølgelig strevsomt for både han og svigermor. Hun har jevnlig sendt melding til barna sine og oppdatert om hvordan det går med han. Hun er selvfølgelig sliten, forståelig nok. Han har nå vært på sykehjem en periode, er nå bedre så han er hjemme igjen. Ene søsteren til min mann har opprettet en gruppen kun for søsknene hans der hun oppdatere hvordan det går. Moren til min man sender melding til datteren (min manns søster) som igjen legger det ut i gruppen. Så min mann får oppdatering som han forteller meg. Jeg har egentlig lyst å sende en melding til min svigermor og spør hvordan det går med henne, men er redd det kan bli feil iom at alt går gjennom søsteren og det er hun som står for all kommunikasjon. Er det galt av meg å gjøre? Jeg har et godt forhold til svigermor, men er redd jeg «tråkker» på noens (søsteren?) tær om jeg sender melding direkte til henne siden jeg vet jo hun er sliten, men har ikke lyst å la det gå gjennom mannen som må legge det i en gruppe, så må søsteren ta det med svigermor.Syntes det blir veldig voldsomt. Hva syntes dere, kan jeg sende direkte? Anonymkode: 52b6a...e6c
Delia Peabody Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Tråkk på de tæra du og send en melding 🥰 Dere har jo et godt forhold, så er jo ingen grunn til at du ikke skal kunne ta direkte kontakt. 8 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Send en melding❤️ Anonymkode: 37303...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Jeg ville blitt veldig glad for en slik melding❤️ Send melding du🥰 Anonymkode: 70ea0...3dd 1
Tran09 Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 Send en melding ❤️ det er veldig omsorgsfullt av deg, og noe jeg hadde satt stor pris på. Bare pass på at meldingen formuleres slik at det ikke er noe press/hast på å svare, men at du tenker på henne også oppi denne situasjonen og håper hun har det bra etter forholdene. Legg gjerne til at du stiller opp med det du evt kan stille opp med, samtale, middag, avlastning, eller lignende hun kan sette pris på. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 Du viser bare at du bryr deg og har omtanke for henne. Hun svarer når hun har overskudd til det. Send en melding. Anonymkode: 06e87...050 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 Har du ikke lov å prate med svigermor uten å bruke søsteren til din mann som mellomledd? Har du et forhold til svigermor, har du full rett til å ta direkte kontakt med henne. Du trenger ikke spørre og grave, men vær der om hu ønsker å få ut frustrasjon, eller kanskje hun ønsker en normal, trivelig samtale med en annen voksen person uten snakk om sykdom og fordervelse. Anonymkode: 809bb...75b 3 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 Send en melding av omtanke, ikke nysgjerrighet, så går det nok bra Anonymkode: 4a245...6e0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 Do it. Eller ring. Du bryr deg, vi blir oppfordret til det hver dag i media. Anonymkode: ee9f5...6ab
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 Enig i at det er fint å sende melding, men ikke formuler den som spørsmål. Skriv isteden at du tenker på henne og håper det går så bra som det kan i situasjonen de er i. Eller noe sånt. Anonymkode: 3bba2...37b 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 send melding ❤️ Spesiell løsning med at alt skal gå gjennom søsteren. Skjønner det er praktisk måte å fordele informasjon, men dere må jo kunne vise støtte utenom. Anonymkode: c0160...869 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 Takk alle sammen❤️ Jeg kommer nå til å sende henne en melding og si jeg tenker på henne midt oppi alt dette. Sender melding istedenfor å ringe for da kan hun velge når hun vil svare og hun kan ringe meg om hun ønsker å snakke litt. Anonymkode: 52b6a...e6c 1 2
Brunhilde Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk alle sammen❤️ Jeg kommer nå til å sende henne en melding og si jeg tenker på henne midt oppi alt dette. Sender melding istedenfor å ringe for da kan hun velge når hun vil svare og hun kan ringe meg om hun ønsker å snakke litt. Anonymkode: 52b6a...e6c Så bra at du sender henne melding, jeg er sikker på at den kommer til å bli satt stor pris på! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 TS her…oppdatering. Sendte henne en melding og sa jeg tenkte på henne, at hun fikk noen pusterom innimellom og at hun måtte bare ta kontakt om hun ønsket. Fikk svar etterhvert med at det tross alt gikk på et vis, men at det var slitsomt.Hun avsluttet med et hjerte. Senere på kvelden kom det melding på søskengruppen fra søsteren om at all kommunikasjon skulle foregå der eller melding via søsteren. Skulle ikke sendes melding direkte til moren nå. Huff, føler jeg har virkelig dummet meg ut nå og ikke respektert deres ønske. Mannen min sa jeg skulle ikke bry meg om det, men føler det ille, at jeg invaderte noe jeg ikke har noe med . Anonymkode: 52b6a...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 Du gjorde helt riktig, og nå vet svigermor at hun kan ta kontakt hvis hun vil. Siden det ikke er svigermor selv som har sagt at all kontakt skal gå via datteren tenker jeg dette var det eneste riktige. Du vet jo ikke om datteren har et voldsomt kontrollbehov, og at svigermor er lei seg for at ingen andre tar kontakt. Anonymkode: 044cc...9cd 1
Kittykat Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 Det virker litt spesielt at absolutt all kommunikasjon MÅ gå igjennom gruppen eller via søsteren. Jeg synes det er ganske spesielt at ingen av dere får "lov" til å snakke direkte med svigermor. For meg så virker det som om at søsteren har et behov for å kontrollere all kommunikasjon og dermed også bestemmer hvem som får "lov" til å snakke med svigermor. I mine øyne gjorde du ikke noe galt. Du strakk ut en hånd til svigermor. Det er ikke behov for at all kommunikasjon er nødt til å gå igjennom søsteren eller gruppen. Dere er alle voksne mennesker og som voksne mennesker så kan dere helt på egen hånd ta beslutningen om å støtte, hjelpe og strekke ut en hånd til svigermor i denne situasjonen. Det virker ganske så rart at søsteren skal bestemme dette.... 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du gjorde helt riktig, og nå vet svigermor at hun kan ta kontakt hvis hun vil. Siden det ikke er svigermor selv som har sagt at all kontakt skal gå via datteren tenker jeg dette var det eneste riktige. Du vet jo ikke om datteren har et voldsomt kontrollbehov, og at svigermor er lei seg for at ingen andre tar kontakt. Anonymkode: 044cc...9cd Kittykat skrev (2 minutter siden): Det virker litt spesielt at absolutt all kommunikasjon MÅ gå igjennom gruppen eller via søsteren. Jeg synes det er ganske spesielt at ingen av dere får "lov" til å snakke direkte med svigermor. For meg så virker det som om at søsteren har et behov for å kontrollere all kommunikasjon og dermed også bestemmer hvem som får "lov" til å snakke med svigermor. I mine øyne gjorde du ikke noe galt. Du strakk ut en hånd til svigermor. Det er ikke behov for at all kommunikasjon er nødt til å gå igjennom søsteren eller gruppen. Dere er alle voksne mennesker og som voksne mennesker så kan dere helt på egen hånd ta beslutningen om å støtte, hjelpe og strekke ut en hånd til svigermor i denne situasjonen. Det virker ganske så rart at søsteren skal bestemme dette.... Tusen takk❤️ Jeg (og mannen min) kan ikke skjønne at det skulle være så galt. Søsteren er nok litt kontrollfreak, da hun legger ut noe i den gruppen, så er det veldig «stramt». Skulle tro det var skrevet av en sekretær. Anonymkode: 52b6a...e6c
Daria Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 Jeg ville tenkt at søsteren er "talerør" for å skjerme moren. Selv en helt velment melding kan være en ekstra belastning når man er utslitt og i en tung situasjon, da kan det være godt å bare forholde seg til den ene personen. Jeg synes ikke det er så merkelig, og hadde respektert det. Ettersom svigermor tydeligvis har fortalt søsteren om denne meldingen, handler det neppe om at hun har tatt kontrollen mot morens vilje.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Tenker denne siden er opprettet for å ikke «plage andre» med allslags oppdateringer! Klart du kan snakke med svigermor selv ❤️🥰 Anonymkode: d021e...472 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her…oppdatering. Sendte henne en melding og sa jeg tenkte på henne, at hun fikk noen pusterom innimellom og at hun måtte bare ta kontakt om hun ønsket. Fikk svar etterhvert med at det tross alt gikk på et vis, men at det var slitsomt.Hun avsluttet med et hjerte. Senere på kvelden kom det melding på søskengruppen fra søsteren om at all kommunikasjon skulle foregå der eller melding via søsteren. Skulle ikke sendes melding direkte til moren nå. Huff, føler jeg har virkelig dummet meg ut nå og ikke respektert deres ønske. Mannen min sa jeg skulle ikke bry meg om det, men føler det ille, at jeg invaderte noe jeg ikke har noe med . Anonymkode: 52b6a...e6c Så ikke denne før jeg svarte deg. Synes det høres rart ut at denne søsteren skal ha sånn kontroll, jeg da! Anonymkode: d021e...472
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå