Cecilie Sadberg Skrevet 16. februar 2024 #1 Del Skrevet 16. februar 2024 Det kan hende at jeg stiller et veldig ulært spørsmål, men hvem var Navalnyj? Jeg har forstått at han var motstander av Putin og regimet i Russland, men jeg forstår ingenting om forholdene før hans død? Og ble han drept eller ikke? Jeg spør fordi det er overalt på nyhetene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 16. februar 2024 #2 Del Skrevet 16. februar 2024 Han er en forholdsvis ukjent mann i Russland som har vært leder for et eller annet nasjonalistisk parti som ikke ønsker minoriteter. Han har blitt en frontfigur i vestlig media fordi han var fengslet. Jeg ser ingen grunn til at Putin skulle ta livet av ham nå siden han gjorde mindre skade i fengsel, så man kan lure på hva som har skjedd. Vestlig agent.... Mer verdifull død enn levende for vesten nå. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 16. februar 2024 #3 Del Skrevet 16. februar 2024 Ser dokumentaren om han, lå på NRK før iallefall. Trist dag for Russlands folk i dag💔 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. februar 2024 #4 Del Skrevet 16. februar 2024 Anbefaler dokumentaren jeg og. Tragisk sak. 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Del Skrevet 16. februar 2024 Julebrunost skrev (7 minutter siden): Ser dokumentaren om han, lå på NRK før iallefall. Trist dag for Russlands folk i dag💔 Russlands folk vil ha Putin som president. Ikke 99% som avstemningsresultatene Putin tegner for seg selv, men i alle fall flertallet som er uansett nok til at Putin vinner valget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 16. februar 2024 #6 Del Skrevet 16. februar 2024 Ny Bruker skrev (2 minutter siden): Russlands folk vil ha Putin som president. Ikke 99% som avstemningsresultatene Putin tegner for seg selv, men i alle fall flertallet som er uansett nok til at Putin vinner valget. Hvordan vet du det? Det er ikke akkurat sånn at de har frie valg. 7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar 2024 #7 Del Skrevet 16. februar 2024 56 minutter siden, Cecilie Sadberg said: Det kan hende at jeg stiller et veldig ulært spørsmål, men hvem var Navalnyj? Jeg har forstått at han var motstander av Putin og regimet i Russland, men jeg forstår ingenting om forholdene før hans død? Og ble han drept eller ikke? Jeg spør fordi det er overalt på nyhetene Google is your friend. Du skal få i hverfall et litt mer nøytralt svar enn det du fikk fra Likestilling... (er det blitt så vanskelig å google??) https://no.wikipedia.org/wiki/Aleksej_Navalnyj 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosegutten Skrevet 16. februar 2024 #8 Del Skrevet 16. februar 2024 likestilling skrev (39 minutter siden): Han er en forholdsvis ukjent mann i Russland som har vært leder for et eller annet nasjonalistisk parti som ikke ønsker minoriteter. Han har blitt en frontfigur i vestlig media fordi han var fengslet. Jeg ser ingen grunn til at Putin skulle ta livet av ham nå siden han gjorde mindre skade i fengsel, så man kan lure på hva som har skjedd. Vestlig agent.... Mer verdifull død enn levende for vesten nå. Om Putin ikke drepte han som jeg tror er usannsynlig, så har han prøvd det tidligere. Han er mest kjent for anti korrupsjons arbeid og ikke politiske meninger. I den første videoen din refererer han ikke til muslimer??? Det kan like så godt være kriminelle. Videoen ble filmer i 2006-2007 da det var en del terrorangrep i Russland. I den andre videoen er det ikke engang navalny men en annen i partiet hans. Det er heller ikke bevis for at personen han snakker med er en vestlig spion. Prøv bedre neste gang 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 16. februar 2024 #9 Del Skrevet 16. februar 2024 5 minutter siden, Kosegutten said: Prøv bedre neste gang 🤙Jepp og kansje med litt mer seriøse kilder enn en tilfeldig twitter konto... 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. februar 2024 #10 Del Skrevet 16. februar 2024 (endret) likestilling skrev (1 time siden): Han er en forholdsvis ukjent mann i Russland som har vært leder for et eller annet nasjonalistisk parti som ikke ønsker minoriteter. Han har blitt en frontfigur i vestlig media fordi han var fengslet. Jeg ser ingen grunn til at Putin skulle ta livet av ham nå siden han gjorde mindre skade i fengsel, så man kan lure på hva som har skjedd. Vestlig agent.... Mer verdifull død enn levende for vesten nå. Det stemmer at han hadde et fremmedfiendtlig syn og mot ytre høyre tidlig i sin politiske karriere. Det sto ikke så sterkt senere i karrieren hans, han ble mer opptatt av korrupsjonen som foregår i Russland. Han tok for seg blant annet korrupsjon i Putin sin nær familie. Endret 16. februar 2024 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. februar 2024 #11 Del Skrevet 16. februar 2024 Kosegutten skrev (28 minutter siden): Om Putin ikke drepte han som jeg tror er usannsynlig, så har han prøvd det tidligere. Han er mest kjent for anti korrupsjons arbeid og ikke politiske meninger. I den første videoen din refererer han ikke til muslimer??? Det kan like så godt være kriminelle. Videoen ble filmer i 2006-2007 da det var en del terrorangrep i Russland. I den andre videoen er det ikke engang navalny men en annen i partiet hans. Det er heller ikke bevis for at personen han snakker med er en vestlig spion. Prøv bedre neste gang Det var i den perioden han ble kastet ut av partiet sitt for disse uttalelsene. Så her har @likestilling gitt riktig informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosegutten Skrevet 16. februar 2024 #12 Del Skrevet 16. februar 2024 caremore skrev (1 minutt siden): Det var i den perioden han ble kastet ut av partiet sitt for disse uttalelsene. Så her har @likestilling gitt riktig informasjon. ga riktig informasjon? han lenket en ute av kontekst twitter kommentar. Det stemmer ikke at han ble kastet ut for uttalelsene sine. "In July 2007, Navalny resigned from the post of Deputy Chief of the Moscow branch of the party.[61] He was consequently expelled from Yabloko for demanding a resignation of the chairman of the party, Grigory Yavlinsky." https://en.wikipedia.org/wiki/Alexei_Navalny. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 16. februar 2024 #13 Del Skrevet 16. februar 2024 Kosegutten skrev (10 minutter siden): ga riktig informasjon? han lenket en ute av kontekst twitter kommentar. Det stemmer ikke at han ble kastet ut for uttalelsene sine. "In July 2007, Navalny resigned from the post of Deputy Chief of the Moscow branch of the party.[61] He was consequently expelled from Yabloko for demanding a resignation of the chairman of the party, Grigory Yavlinsky." https://en.wikipedia.org/wiki/Alexei_Navalny. Jeg bruker ikke Wikipedia som kilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosegutten Skrevet 16. februar 2024 #14 Del Skrevet 16. februar 2024 caremore skrev (7 minutter siden): Jeg bruker ikke Wikipedia som kilde. så vis din kilde 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 16. februar 2024 #15 Del Skrevet 16. februar 2024 caremore skrev (11 minutter siden): Jeg bruker ikke Wikipedia som kilde. Kilden til sitatet oppgis å være Gazeta.Ru https://archive.ph/20120802214503/http://www.gazeta.ru/politics/elections2008/2007/12/21_a_2454702.shtml 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. februar 2024 #16 Del Skrevet 17. februar 2024 Kosegutten skrev (5 timer siden): Om Putin ikke drepte han som jeg tror er usannsynlig, så har han prøvd det tidligere. Han er mest kjent for anti korrupsjons arbeid og ikke politiske meninger. I den første videoen din refererer han ikke til muslimer??? Det kan like så godt være kriminelle. Videoen ble filmer i 2006-2007 da det var en del terrorangrep i Russland. I den andre videoen er det ikke engang navalny men en annen i partiet hans. Det er heller ikke bevis for at personen han snakker med er en vestlig spion. Prøv bedre neste gang Joda, han snakker om tsjetsjenere og dagestanere og var leder for det nasjonalistiske partiet i Russland. I vesten blir han fremstilt som en trussel mot Putin, men i realiteten har ikke russere brydd seg om ham, og uansett var han helt irrelevant og i en straffeleir. Hele "novichok"-historien er merkelig også. For all del, jeg sier ikke at han ikke har blitt behandlet veldig urettferdig og dårlig, men det er lurt å stoppe av og til og spørre seg hvem som tjener på noe. For Putin er dette bare problemer siden Navalny allerede var nøytralisert og dømt til straffeleir i 20 år eller noe for korrupsjon. Alexei Navalny approval in Russia 2022 | Statista Sitat According to a survey conducted in February 2022, 14 percent Russians approved of the political activity of the opposition leader Alexei Navalny, while the majority saw it negatively. The politician's disapproval rating declined by two percent from June 2021. I 2022 var det 14% som sa at de holdt med Navalny i det han gjorde, og like mange hadde ikke peiling på hvem det var. 60% var mot ham. I vesten blir han fremstilt som en politisk trussel mot Putin, men det har han aldri vært, og han er i hovdesak et symbol i vesten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harambe Skrevet 17. februar 2024 #17 Del Skrevet 17. februar 2024 Når det gjelder Aleksej Navalnyj er det viktig å skille mellom hans politiske standpunkter og hans kamp for demokrati i Russland. Hans politiske standpunkter kunne oppfattes som kontroversielle, spesielt i liberale vestlige demokratier. Navalnyj i likhet med for eksempel Boris Nemtsov kjempet først og fremst for at Russland skulle bli et demokrati med frie valg. Der nest ville man kunne ha valgkamper og drive politikk internt i Russland. Det var altså ikke Navalnyjs politiske standpunkter som er viktige for vesten, men hans kamp mot korrupsjon og for demokrati i Russland. 5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 17. februar 2024 #18 Del Skrevet 17. februar 2024 (endret) Harambe skrev (5 timer siden): Når det gjelder Aleksej Navalnyj er det viktig å skille mellom hans politiske standpunkter og hans kamp for demokrati i Russland. Hans politiske standpunkter kunne oppfattes som kontroversielle, spesielt i liberale vestlige demokratier. Navalnyj i likhet med for eksempel Boris Nemtsov kjempet først og fremst for at Russland skulle bli et demokrati med frie valg. Der nest ville man kunne ha valgkamper og drive politikk internt i Russland. Det var altså ikke Navalnyjs politiske standpunkter som er viktige for vesten, men hans kamp mot korrupsjon og for demokrati i Russland. Om dette på noen måte skal "gå mot" poenget mitt så gjør det ikke det. Poenget mitt er at i Russland var Navalny lite kjent og lite likt. Det blir litt som om Knut fra Flisa som ledet Norsk Motstandsbevegelse dør i fengsel her, og så er det forsidenytt i Russland, Nord-Korea og Kina der de hevder at det soleklart er Støre som står bak og at de drepte stakkars Knut fordi han var en gedigen trussel mot den etablerte eliten i Norge. Hva Navalny står eller sto for er ikke poenget, men at han er en ukjent og "fringe" politiker som hadde veldig lav oppslutning. Han sammenlignet etniske grupper i Russland og muslimer med kakerlakker og tannråte og satt i fengsel på det som i praksis sikkert er livstid i en fangeleir helt nord i landet for korrupsjon og slikt. At han kjempet for Russland og blabla er jo vel og bra det, men han var nøytralisert, og glemt av de fleste av den lille minoriteten av Russere som støttet ham. I vesten har vi jo regimekritikere som Assange som jobber mot korrupsjon og krigsforbrytelser og slikt og lider samme skjebne som Navalny, men Assange har nok langt større støtte blant folk flest her. Det var også en sak for ikke lenge siden med en amerkansk statsborger som hadde bodd i Ukraina som var kritisk til Zelensky og kritiserte ham offentlig. Han prøvde å flykte til Ungarn men ble tatt av spesialpolitiet og satt i fengsel og ingen hørte noe mer fra ham før han plutselig var død i fengsel. Han kan jo sammenlignes med Navalny på mange måter. State Dept confirms death of US journalist jailed by Ukraine – TASS — RT World News Pro-Russian blogger Gonzalo Lira allegedly dies in Ukrainian detention center (yahoo.com) Her er en "omvendt" sak, og det er mulig at man kunne lese om det i Nord-Korea og at det var Zelensky og Biden personlig som hadde drept ham i fengsel, mye som med Navalny nå. Sannheten er at folk her ikke vet hvem han er. Han var en politisk motstander av Zelensky, men jeg tviler veldig på at det var Zelensky som beordret at han skulle drepes. Navalny var en russisk "Steigan" eller noe slikt. Mange har ikke hørt om ham, og av de som har hørt om ham er den store majoriteten negative. Det ville være absurd om Steigan døde i fengsel og at utenlandske media fortalte at det var regimet til Støre med Større i spissen som åpenbart og med vilje hadde drept denne irriterende fyren som truet posisjonen til Støre. Steigan er negativ til krig og kritiserer vestlige regimer. Jeg vil tro Støre bruker dagene på å pønske ut en måte å bli kvitt denne livsfarlige mannen på som utfordrer både ham og Biden. Endret 17. februar 2024 av likestilling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 17. februar 2024 #19 Del Skrevet 17. februar 2024 likestilling skrev (1 time siden): Poenget mitt er at i Russland var Navalny lite kjent og lite likt. Fikk han ikke 27% av stemmene i valget som ordfører i Moskva? Kun slått av en lokal Putin patriot? Du må være særdeles godt likt for å kunne sope inn så mange stemmer i Moskva når du ikke er backet av Putin er min vurdering da. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosegutten Skrevet 17. februar 2024 #20 Del Skrevet 17. februar 2024 likestilling skrev (6 timer siden): Poenget mitt er at i Russland var Navalny lite kjent og lite likt. Kanskje fordi russisk media ikke er nøytralt, russere er for redde til å si i mot putin og valg og oppslutninger er rigget. Russland er langt ifra demokratisk. Det er imponerende hvor mye støtte Navalny har når alt er rigget mot han. likestilling skrev (6 timer siden): Navalny var en russisk "Steigan" eller noe slikt. Mange har ikke hørt om ham, og av de som har hørt om ham er den store majoriteten negative. Det ville være absurd om Steigan døde i fengsel og at utenlandske media fortalte at det var regimet til Støre med Større i spissen som åpenbart og med vilje hadde drept denne irriterende fyren som truet posisjonen til Støre. Veldig dårlig sammenlikning. I Russland blir journalister og politiske motstandere drept. Navalny ble allerede forsøkt drept av fsb. Det er et klart mønster at motstandere av putin blir drept. I Norge blir ikke journalister og politikere drept. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå