Gå til innhold

Christina Ygre S på snap

M.H85

Anbefalte innlegg

M.H85 skrev (8 minutter siden):

Hun sa det jo på snap på vei til flyplassen.?🤷🙈 Veldig spesielt uansett. Vannkopper er så smittsomt.

Nei, det var i bilen fra flyplassen etter de hadde landet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jolanda skrev (1 minutt siden):

Nei, det var i bilen fra flyplassen etter de hadde landet. 

Ok. Jeg følger ikke med så nøye,soorry🤣 Men den kjøper jeg altså ikke...at hun så prikkene plutselig på flyet da. Selvfølgelig holdt hun det skjult. Dårlig stil

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett når de oppdaget vannkoppene vet de det NÅ, men velger likevel å ta med barnet på restaurant. 

Tenk om det er en gjest der med dårlig immunforsvar, f eks. en som går på cellegift. For den personen kan vannkoppesmitte være fatal! 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (3 timer siden):

Uansett når de oppdaget vannkoppene vet de det NÅ, men velger likevel å ta med barnet på restaurant. 

Tenk om det er en gjest der med dårlig immunforsvar, f eks. en som går på cellegift. For den personen kan vannkoppesmitte være fatal! 

Ja og spesielt merkelig er det jo med tanke på at de nettopp har mistet svigermor til kreft, da burde de jo være ekstra oppmerksomme på og tenke på de rundt seg som evt kan være alvorlig kreftsyk, med nedsatt immunforsvar og i verste fall kan dø av å bli smittet med vannkopper, men neida, familien med dårlig flaks skal kose seg og nåde den som ødelegger den dyrebare ferien! 

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn, som ikke hadde vannkopper som barn, og som går på immunterapi som voksen. Jeg vil bli veldig syk av dette.. Veldi dårlig at de ikke isolerer seg!! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (13 timer siden):

Det virker som de synes det er greit kun fordi de er på ferie og at det fortjener de. De ville vel ikke ha gått på restaurant og gjort vanlig ting om de var hjemme. Det er ikke vanlig i hvert fall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vært på ferie med barn med vannkopper. Men vi var til legen rett før vi dro på flyplassen, for å få erklæring på at alle vannkopper var tørket inn. Og vi skulle være i 5-6 uker, i privat hus, med privat basseng. Så til prikkene var nærmest borte, og til barn nr 2 hadde fått vannkoppene og var ferdig med det, så holdt vi oss innenfor porten. 
Vi var ikke ute å spise de første 2-3 ukene. For ungene var jo syke! Vi visste også at vi skulle være så lenge at det var ingen sjanse for at vannkopper på nr 2 forklundret hjemreise. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juhu25
Jolanda skrev (På 24.6.2024 den 11.45):

Det virker som de synes det er greit kun fordi de er på ferie og at det fortjener de. De ville vel ikke ha gått på restaurant og gjort vanlig ting om de var hjemme. Det er ikke vanlig i hvert fall. 

Det er ikke greit , syden eller hjemme.

Og skjønner ikke engang hun måtte informere hele snap gruppa at ungen har fått vannkopper . Det kunne hun holde for seg. 

Vannkopper er ikke noe å leke med,,, for noen kan de vare farlige og

Endret av Juhu25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk dere dette scenariet:

C og mannen og svigermor er på restaurant mens svigermor går på cellegift. Ved nabobordet sitter en familie der yngstebarnet har vannkopper (men ingen som viser). Servitøren samler sammen bestikk, tallerken og glass som det syke barnet har brukt, og bærer det inn på kjøkkenet. Uten å vaske hender serverer han så svigermoren til C...

Edit: Det hjelper ikke at barnet har grei allmenntilstand, få prikker og at NOEN prikker har fått skorpe. Så lenge det er "aktive" og/eller nye prikker kan man smitte andre! Rart at en "løvemamma" tar så lite hensyn til sårbare medmennesker som potensielt kan bli smittet og alvorlig syke!

Endret av FruRosa
Lagt til tekst.
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en person jeg har fulgt innimellom, tittet innom snappen hennes med jevne mellomrom. Likte hun godt, og synes hun har delt fint om det tunge hun og hennes familie har stått i spesielt den siste tiden. Hun har fremstått som en jordnær influencer. Men dette vannkoppegreiene nå - jeg mister faktisk all respekt. Syns det blir for enkelt å si at hun ikke vet hvordan det smitter, det finner man kjapt ut ved å google. Og om hun liksom ikke evner å google, nå har noen fortalt henne hvordan det smitter og hun velger fortsatt å ligge på stranden med ett barn som er en smittebombe. De tar også med seg et barn med vannkopper på restaurant? Det er så egoistisk at jeg har ikke ord. Smitte fra barnet er potensielt på glass og bestikk, og selvfølgelig om barnet hoster/nyser så blåses det ut i luften. Og ikke minst - tenk hvor mange de potensielt kan ha smittet på flyet som var på vei til ferie, og som kanskje ikke får reise hjem når de skal for da står vannkoppene i full blomst! Det verste er at hun fortsetter å leve som normalt etter at hun har fått tilsendt denne informasjonen fra følgere. De leier et svært hus og har mulighet til å holde seg der for å unngå å smitte andre. 

For to år siden fikk mitt barn vannkopper mens jeg var under cellegiftbehandling så jeg vet hvor farlig det kan være for enkelte. Holdt selvfølgelig barnet inne eller i egen privat hage, selvom det betydde at vi gikk glipp av finværsdager på stranden, bursdagsfeiring og 17.mai feiring. Kunne aldri falt oss inn å ta barnet med ut blant folk. Når man har så smittsomme sykdommer så holder man seg inne! 

Dette gjør faktisk at jeg velger å avfølge henne. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å dra på stranden og restaurant med vannkopper! Man bør jo ikke være ute i solen med vannkopper heller, kan bli infeksjon.  Står overalt på nettet at man bør være hjemme til alle vannkoppene har tørket ut, så da burde de holdt seg i leiligheten. Tror det er bedre å sjekke hva som står på nettet enn å høre på alt mulig som følgerne kommer med, for mye av det stemmer ikke. 

Endret av snute
.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (48 minutter siden):

Tenk dere dette scenariet:

C og mannen og svigermor er på restaurant mens svigermor går på cellegift. Ved nabobordet sitter en familie der yngstebarnet har vannkopper (men ingen som viser). Servitøren samler sammen bestikk, tallerken og glass som det syke barnet har brukt, og bærer det inn på kjøkkenet. Uten å vaske hender serverer han så svigermoren til C...

Edit: Det hjelper ikke at barnet har grei allmenntilstand, få prikker og at NOEN prikker har fått skorpe. Så lenge det er "aktive" og/eller nye prikker kan man smitte andre! Rart at en "løvemamma" tar så lite hensyn til sårbare medmennesker som potensielt kan bli smittet og alvorlig syke!

Viser bare hun kun tenker på seg selv. Hun har også en syk datter som garantert har et ekstremt dårlig immunforsvar. Skulle likt å hørt pipa da om noen utsatte hennes datter for smitte!

🤢

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeeeeeea skrev (18 minutter siden):

Dette er en person jeg har fulgt innimellom, tittet innom snappen hennes med jevne mellomrom. Likte hun godt, og synes hun har delt fint om det tunge hun og hennes familie har stått i spesielt den siste tiden. Hun har fremstått som en jordnær influencer. Men dette vannkoppegreiene nå - jeg mister faktisk all respekt. Syns det blir for enkelt å si at hun ikke vet hvordan det smitter, det finner man kjapt ut ved å google. Og om hun liksom ikke evner å google, nå har noen fortalt henne hvordan det smitter og hun velger fortsatt å ligge på stranden med ett barn som er en smittebombe. De tar også med seg et barn med vannkopper på restaurant? Det er så egoistisk at jeg har ikke ord. Smitte fra barnet er potensielt på glass og bestikk, og selvfølgelig om barnet hoster/nyser så blåses det ut i luften. Og ikke minst - tenk hvor mange de potensielt kan ha smittet på flyet som var på vei til ferie, og som kanskje ikke får reise hjem når de skal for da står vannkoppene i full blomst! Det verste er at hun fortsetter å leve som normalt etter at hun har fått tilsendt denne informasjonen fra følgere. De leier et svært hus og har mulighet til å holde seg der for å unngå å smitte andre. 

For to år siden fikk mitt barn vannkopper mens jeg var under cellegiftbehandling så jeg vet hvor farlig det kan være for enkelte. Holdt selvfølgelig barnet inne eller i egen privat hage, selvom det betydde at vi gikk glipp av finværsdager på stranden, bursdagsfeiring og 17.mai feiring. Kunne aldri falt oss inn å ta barnet med ut blant folk. Når man har så smittsomme sykdommer så holder man seg inne! 

Dette gjør faktisk at jeg velger å avfølge henne. 

Så på snappen hun tar med seg datter overalt,taxi,strand og resturant.

De er 2 stk (!) voksne på denne turen. De kunne fint delt seg. En blir på hotellet med sykt barn. Neida egoismen er sterk her visst🙈

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (39 minutter siden):

Så på snappen hun tar med seg datter overalt,taxi,strand og resturant.

De er 2 stk (!) voksne på denne turen. De kunne fint delt seg. En blir på hotellet med sykt barn. Neida egoismen er sterk her visst🙈

De er flere enn 2 voksne. De leier stort hus sammen med venner. 

Gjør hun seg dummere enn hun er, for å unnskylde egoistisk oppførsel? "Dråpesmitte, betyr det at innhold fra vannkoppene hopper rundt i lufta?" (ikke helt ordrett gjengitt). 

Helt greit å ikke kunne alt, men når vannkopper på ferie er et faktum må man søke info om hva man kan/ikke kan gjøre. Ikke skylde på "jeg visste ikke".

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kritikken er overdrevet.

Vannkopper og annen smitte er overalt- og akkurat disse smitter mest før de bryter ut.

Da er det jo ikke mulig å ta hensyn, siden man ikke vet.

Stranda og ha ungen med litt ut er helt ok tenker jeg. De bor også i eget hus- ikke på hotell. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (17 minutter siden):

Vannkopper og annen smitte er overalt- og akkurat disse smitter mest før de bryter ut.

Stranda og ha ungen med litt ut er helt ok tenker jeg. De bor også i eget hus- ikke på hotell. 

Tenker du at taxi og restaurant også er ok?

Er det fremdeles ok om en med nedsatt immunforsvar setter seg inn i taxien rett etter dem og blir smittet og alvorlig syk?

Det er ikke kritikk av hva de gjorde FØR de visste, men at de tar ungen med i taxi og på restaurant når de VET at hun har vannkopper.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruRosa skrev (44 minutter siden):

Tenker du at taxi og restaurant også er ok?

Er det fremdeles ok om en med nedsatt immunforsvar setter seg inn i taxien rett etter dem og blir smittet og alvorlig syk?

Det er ikke kritikk av hva de gjorde FØR de visste, men at de tar ungen med i taxi og på restaurant når de VET at hun har vannkopper.

Ja- jeg synes det er helt greit.

Vannkopper er ufarlig for 99% av oss. Den siste prosenten beskytter seg selv siden smitte er overalt. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (2 timer siden):

Ja- jeg synes det er helt greit.

Vannkopper er ufarlig for 99% av oss. Den siste prosenten beskytter seg selv siden smitte er overalt. 

De fleste med barn som gleder seg til ferie synes ikke det er ok når et prikkete barn kommer inn på samme fly. Da tenker jeg ikke på inntørkete skorper,her hadde jo barnet nettopp fått prikker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (3 timer siden):

Overdrevet. ? Rareste jeg har hørt. Har man vannkopper holder man seg inne, å ta hensyn til andre er en fin ting å kunne. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...