Gå til innhold

Christina Ygre S på snap

M.H85

Anbefalte innlegg

Viki6 skrev (16 timer siden):

Syns hun er steintøff. Tre barn, hvorav et svært alvorlig sykt. Mann som er bortreist på jobb flere døgn om gangen. Svigermoren som står henne svært nær er dødssyk. At akkurat hun er utbrent, er da jaggu ikke noe rart. Snap er vel den eneste inntektskilden hennes, og mannen har vel ikke akkurat noe millioninntekt. Jobber vel på mottak for unge asylsøkere? Så snappe må hun nok, uansett form. Og hun innrømmer at hun trøsteshopper, og trøstespiser. Ikke så lett å få orden på det slik situasjonen er nå. Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan hun har det. Syns hun står stødig oppi alt 

Hun har vel inntekt fra NAV i form av omsorgspenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommermor skrev (På 29.4.2024 den 10.30):

Til opplysning da så er eldste datteren hennes faktisk palliativ nå.

Jeg vet det. Det handler ikke om det. Klart det er hjærte skjærende og vondt. 

det handler om migrene, vondt i hodet, lite soving, trøtt, fryser, hjerte feil, utbrent, det er noe hver dag! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurerbarelitt skrev (9 timer siden):

det handler om migrene, vondt i hodet, lite soving, trøtt, fryser, hjerte feil, utbrent, det er noe hver dag! 

Og vekt,kalorier og stadig noe🙈 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (På 1.5.2024 den 11.23):

Hun har vel inntekt fra NAV i form av omsorgspenger. 

Pleiepenger..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (3 timer siden):

Pleiepenger..

Tror du skjønte hva jeg mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun snapper om sitt liv. Følg det, eller la være! Det finnes mye å ta influensere på, men å ta henne på å dele om livet, synes jeg er utrolig smålig! 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurerbarelitt skrev (På 2.5.2024 den 0.32):

Alle disse plagene er vel en reaksjon på at hun har stått i og står i noe tøft. Pga datter så har hun levd i krisemodus i mange år, ikke rart man blir utbrent og syk. 

• Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Lurerbarelitt skrev (På 4.5.2024 den 21.26):

PMS i dag

Det er jo nå bare vondter hver dag🙈 Hun har mye tid til sofa snappring,mer enn mange andre med friske barn og vanlig liv. Det er pms,smerter, utbrent, må hvile  hver dag... Lurer på hvordan det hadde vært om mannen hennes "klaget" like mye😅. Jeg har ingen offentlig snap thank god,men kunne aldri falle meg inn tyte om smerter og sykdom hele tiden! Off🙊

Endret av M.H85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må da få lov til å klage, det er jo frivillig å følge snappen. Mye bedre at hun klager over egen helse enn at hun utleverer sitt syke barn i altfor stor detalj. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (På 11.5.2024 den 16.34):

Hun må da få lov til å klage, det er jo frivillig å følge snappen. Mye bedre at hun klager over egen helse enn at hun utleverer sitt syke barn i altfor stor detalj. 

Alle har lov å klage,men når du har en offentlig snap så ville jeg fokusert med litt mindre " vondter" prat. Hun deler jo ganske mye  ,hun har jo en døende svigermor ,og nå klarer hun ikke bestemme seg om de skal skuffe barna bli hjemme eller være hjemme siden det går mot slutten for barnas bestemor. Det synes jeg er meget merkelig diskusjon. Ungene mine kunne blitt så skuffet de bare ville,men hvis jeg hadde et nært forhold til en svigermor samt dette er jo moren til hennes mann også, da hadde jeg avlyst ferien på flekken. 

De er 2 voksne i det huset, om ikke de har mulighet reise sammen alle senere i år,kan en av foreldrene ta med seg barna og den andre passe deres syke datter. Mange muligheter. Merkelig å diskutere slikt på åpen snap? Jeg reagerte på det. Hvis jeg blir døende håper jeg ikke mine barn diskuteter slikt på åpen snap. Burde hun ikke lagt ut. Rart at mannen hennes synes det er ok hun legger ut slikt?! Hans mor som er døende det er snakk om... Den mannen virker som en stor tøffelhelt,at Christina styrer. 

Endret av M.H85
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (26 minutter siden):

Alle har lov å klage,men når du har en offentlig snap så ville jeg fokusert med litt mindre " vondter" prat. Hun deler jo ganske mye  ,hun har jo en døende svigermor ,og nå klarer hun ikke bestemme seg om de skal skuffe barna bli hjemme eller være hjemme siden det går mot slutten for barnas bestemor. Det synes jeg er meget merkelig diskusjon. Ungene mine kunne blitt så skuffet de bare ville,men hvis jeg hadde et nært forhold til en svigermor samt dette er jo moren til hennes mann også, da hadde jeg avlyst ferien på flekken. 

De er 2 voksne i det huset, om ikke de har mulighet reise sammen alle senere i år,kan en av foreldrene ta med seg barna og den andre passe deres syke datter. Mange muligheter. Merkelig å diskutere slikt på åpen snap? Jeg reagerte på det. Hvis jeg blir døende håper jeg ikke mine barn diskuteter slikt på åpen snap. Burde hun ikke lagt ut.

Siden du kommer med (sikkert velmente håper jeg?) råd om hva andre burde gjøre, så gir jeg et lite råd tilbake til deg:

Du burde slutte å følge, og ha meninger om hva folk i ekstremt sårbare situasjoner burde gjøre, med mindre du har gått en dag eller to i deres sko. Svigermoren har forøvrig delt åpent om sykdommen selv.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (1 time siden):

De er 2 voksne i det huset, om ikke de har mulighet reise sammen alle senere i år,kan en av foreldrene ta med seg barna og den andre passe deres syke datter. Mange muligheter. Merkelig å diskutere slikt på åpen snap? Jeg reagerte på det. Hvis jeg blir døende håper jeg ikke mine barn diskuteter slikt på åpen snap. Burde hun ikke lagt ut. Rart at mannen hennes synes det er ok hun legger ut slikt?! Hans mor som er døende det er snakk om... Den mannen virker som en stor tøffelhelt,at Christina styrer. 

Jeg er enig med deg i ang sydenturen. Jeg hadde avlyst på flekken. Moren, svigermoren, bestemoren dør bare 1 gang. Syden er der for evig. Hadde jeg reist til syden da min kjære mor lå for døden, og jeg ikke var til stedet da hun trakk sitt siste pust, tror jeg aldri jeg kunne tilgitt meg selv. Aldri. Jeg skjønte ikke hva hun mente med at dette var den eneste gangen i år de hadde mulighet til å reise? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke det virker som han er tøffelhelt i det hele tatt. 

At dette er vanskelig for de skjønner jeg når de opplever kriser stadig vekk, spesielt barn er sårbare. Men jeg er enig i at jeg aldri hadde diskutert det på snap eller hadde reist. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg i ang sydenturen. Jeg hadde avlyst på flekken. Moren, svigermoren, bestemoren dør bare 1 gang. Syden er der for evig. Hadde jeg reist til syden da min kjære mor lå for døden, og jeg ikke var til stedet da hun trakk sitt siste pust, tror jeg aldri jeg kunne tilgitt meg selv. Aldri. Jeg skjønte ikke hva hun mente med at dette var den eneste gangen i år de hadde mulighet til å reise? 

Ja, reagerte veldig på den lange snappen og den diskusjonen! Familien sin nærmeste familiemedlem ligger for døden og hun diskuterer dette på åpen snap😱 Hun sier også at hun ikke har tatt det opp med svigermor enda,enda verre. Dette er jo mammaen til hennes mann og barnas bestemor som kan risikere dø mens de er i syden. Utrolig dårlig  åsnakke om det på snap....

Selvfølgelig kan de reise en annen gang,hun jobber jo ikke og de er 2 foreldre i det huset. De minste barna kan fint reise med sin mor eller far,og den andre være hjemme med den syke storesøsteren. Det viktigste er at de minste barna får reise en gang med enten mor eller far om ikke de har mulighet reise alle 🙈 Hallo, det finnes alenemødre og alenefedre som ikke har 2 voksne å spille på som allikevel reiser til syden. Det var visst ikke et tema en gang? 

...Og man reiser bare ikke til syden i den situasjonen. Syden er alltid der, en døende nær familiemedlem trumfer det. Veldig spesielt!

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrevet (endret)
Orly skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke det virker som han er tøffelhelt i det hele tatt. 

At dette er vanskelig for de skjønner jeg når de opplever kriser stadig vekk, spesielt barn er sårbare. Men jeg er enig i at jeg aldri hadde diskutert det på snap eller hadde reist. 

Åh? Hvorfor ikke? Bare lurer. Min oppfatning er at mannen er en svært tålmodig fyr som gir henne masse timeout og hun er jo ofte dårlig/klager, og hun snakker mye mer enn han,han nikker for det meste enig i det meste. For meg virker han som en tøffelhelt. Hun har selv valgt vise han/prate sammen gjør de på åpen snap så bare min oppfatning utifra det som er vist iallefall... Hva med han da. Hans mor er døende og han er tatt på seg farsrollen til hennes syke datter, han virker bare å må stå på hele tiden,mens hun må hvile mye.

Og at hans døende mor snart er borte,og hun prater om å reise til syden eller ikke? Det hadde gjort meg forbanna om det var meg, og min mann gjorde det. 

Min mening. Hun prater jo på åpen kanal om dette så🤷

Endret av M.H85
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spretteberta

Jeg har ingenting imot Christina og ja klaging er det mye av, men er frivillig å se på og høre på. 

Men når det kommer til å reise fra et døende nært familie medlem, der synes jeg hun rett og slett er utrolig egoistisk. 

Hva om hun dør mens de er på ferie, og hennes sønn ikke får vært der når hun dør?

Ja det unner jeg ingen å ha på samvittigheten.

Akkurat her mener jeg også at barna desverre kommer i andre rekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Spretteberta said:

Jeg har ingenting imot Christina og ja klaging er det mye av, men er frivillig å se på og høre på. 

Men når det kommer til å reise fra et døende nært familie medlem, der synes jeg hun rett og slett er utrolig egoistisk. 

Hva om hun dør mens de er på ferie, og hennes sønn ikke får vært der når hun dør?

Ja det unner jeg ingen å ha på samvittigheten.

Akkurat her mener jeg også at barna desverre kommer i andre rekke. 

Har de sagt noe om svigermors prognose? Om det er alt i fra dager til ett år +, så er det ikke helt uforståelig at de tar ei uke ferie. Men at de har ekskludert henne i fra samtalen om det, virker litt kaldt (sett ute i fra) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en familie som står i en helt spesiell situasjon. Både store og små som lever i en beredskapsituasjon 24/7. Under alle andre omstendigheter så dropper man selvfølgelig en Syden-tur. Man kan alltids ta det igjen. Men her er det veldig mer komplekst enn det. Å utlevere alt på snap mener jeg, ikke nødvendigvis er riktig,  men selve saken det dreier seg om har jeg stor respekt og medfølelse for. Og jeg er ikke i tvil om at det er to voksne her som SAMMEN tar avgjørelsen. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...