Gå til innhold

Hva synes du om drop-in bryllup på Valentinsdagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er et glimrende tilbud hvis det ikke blir misbrukt og kunne fint giftet meg sånn.

Jeg er ikke bridezilla lenger...

Anonymkode: a26a5...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er veldig fint at folk kan gifte seg på en "enkel" måte i kirken, uten forventinger om stort bryllup og masse folk. Skulle jeg giftet meg ville jeg gjerne gjort det sånn, helt nærmeste familie og middag på restaurant etterpå. 

Anonymkode: 6db69...db2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det tilbys også på andre tidspunkter (ikke bare valentinsdagen), og jeg/vi hadde gjerne gjort det... men fordi korona ble ting på en annen måte.  

Anonymkode: b7e0f...dba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop-in bryllup er jo superkult! Bryllup handler jo utelukkende om paret selv. Kanskje ikke 14.02, men enhver annen anledning, dag, så lenge det er gjennomtenkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg synes det er et glimrende tilbud hvis det ikke blir misbrukt og kunne fint giftet meg sånn.

Jeg er ikke bridezilla lenger...

Anonymkode: a26a5...5b6

Litt usikker på hva du mener her? Det er jo ikke noe "Las Vegas-opplegg" hvor folk som knapt nok kjenner hverandre kan møte opp spontant og la seg vie i fylla eller hasjrus. Heldigvis.

Anonymkode: f5f03...fbd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha en prøvingsattesr, og det får du ikke på dagen. Det er 5-6 ukers saksbehandlingstid. Så da blir det ikke i realiteten ett dropp in bryllup

Anonymkode: 90449...350

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drop-In-bryllup er mest en gimmic. Giftemålet må søkes om og godkjennes av Skattetaten på forhånd(sjekkes at begge er ugift, over 18 år, ikke i nær slekt mm), så ekte drop-in blir det jo ikke uansett. Det må planlegges.

Man kan gifte seg på enkelt vis i alle menigheter hele året. Det er bare å  snakke med kirkekontor/prest, bli enige om en dag og møte presten til vielse uten å invitere gjester. Det går helt fint.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra tilbud dersom du har i mente at dere trolig ender opp i skilsmisse innen høyst to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Litt usikker på hva du mener her? Det er jo ikke noe "Las Vegas-opplegg" hvor folk som knapt nok kjenner hverandre kan møte opp spontant og la seg vie i fylla eller hasjrus. Heldigvis.

Anonymkode: f5f03...fbd

Tenker en vennegjeng kan gjøre det på tull og tenke at det ikke er seriøst, litt sånn Las Vegas style godt bedugget.

Ts

Anonymkode: a26a5...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes det er et glimrende tilbud hvis det ikke blir misbrukt og kunne fint giftet meg sånn.

Jeg er ikke bridezilla lenger...

Anonymkode: a26a5...5b6

Enkelt er bra. Bryllupsplanlegging kan drepe ethvert forhold. Å bruke 2-300000 på en dag er jo helt ville. 

Men..  det er bra om paret på forhånd har tenkt gjennom handlingen og giftemål uansett er i tankene og har vært snakket om. Det er ikke en bra plan å bli grepet av stemningen og gifte seg på impuls uten at det på forhånd er tenkt tanker om å dele livet sammen. 

Anonymkode: 3edbf...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tenker en vennegjeng kan gjøre det på tull og tenke at det ikke er seriøst, litt sånn Las Vegas style godt bedugget.

Ts

Anonymkode: a26a5...5b6

Som andre har skrevet må  "papirarbeidet" til Skatteetaten være unnagjort ukesvis på forhånd, så det er ikke drop-in på annen måte enn at man slipper å booke kirke.

Anonymkode: f5f03...fbd

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 21.46):

Du må ha en prøvingsattesr, og det får du ikke på dagen. Det er 5-6 ukers saksbehandlingstid. Så da blir det ikke i realiteten ett dropp in bryllup

Anonymkode: 90449...350

Det tar 3 sekunder med mindre det er noe som gjør at den må manuelt behandles. Det sa presten til P4 også. 

Anonymkode: 3d1c1...d3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 14.12):

Tenker en vennegjeng kan gjøre det på tull og tenke at det ikke er seriøst, litt sånn Las Vegas style godt bedugget.

Ts

Anonymkode: a26a5...5b6

Man kan ikke være dritings.

Anonymkode: 3d1c1...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 21.46):

Du må ha en prøvingsattesr, og det får du ikke på dagen. Det er 5-6 ukers saksbehandlingstid. Så da blir det ikke i realiteten ett dropp in bryllup

Anonymkode: 90449...350

Det tar ikke ukesvis lenger men sekunder. Man sender nå inn prøvingsattest på nett, denne får man svar på med en gang med mindre det er grunner til det som for eksempel at man helt nylig ble skillt. Da kan saksbehandlingen ta tid fordi man må sjekke at alt er i orden for nytt ekteskap.

Anonymkode: 14ea3...8de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde hatt det på skuddårsdagen også 😇

Anonymkode: ba915...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 11.37):

De burde hatt det på skuddårsdagen også 😇

Anonymkode: ba915...101

HEF har det mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare på alle gangen de har hatt sånne saker i nyhetene. Hver gang det er en litt spesiell dato lager de en sånn sak, folk som står i kø for å gifte seg på datoer som 11/11/11 og lignende. Da står alltid mannen og flirer fårete og sier noe a la "ja nå klarer jeg kanskje å huske på bryllupsdagen, høhøhø". Og den holdningen synes jeg er såå stusselig. Samme hvor mye glimt i øyet de måtte ha.

Anonymkode: 052a7...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker bare på alle gangen de har hatt sånne saker i nyhetene. Hver gang det er en litt spesiell dato lager de en sånn sak, folk som står i kø for å gifte seg på datoer som 11/11/11 og lignende. Da står alltid mannen og flirer fårete og sier noe a la "ja nå klarer jeg kanskje å huske på bryllupsdagen, høhøhø". Og den holdningen synes jeg er såå stusselig. Samme hvor mye glimt i øyet de måtte ha.

Anonymkode: 052a7...1e4

Folk flest svarer bare pent på det intervjueren spør om. Det er helt generelt for de fleste intervjusituasjoner med såkalt vanlige folk. At det etterfølgende blir klippet sammen til en høhø-kavalkade er nyhetskanalens valg. 

Men når man velger en «numerisk interessant» dato som bryllupsdag er det jo i hovedsak fordi man ønsker å gifte seg, bare at «når» ikke er så viktig. Så blir det 02/02/2020 i stedet for 05/02/2020... fordi fordi. Og så er det ikke så mye mer intelligent å si om det. 

(Hilsen en som bor et sted hvor minst tre nyhetskanaler stiller seg opp samme sted, hvert år, på samme dato, stiller samme spørsmål, og lager presis samme «nyhetssak» hvert år..)   

Anonymkode: b7e0f...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare hyggelig det, vet ikke om det er så mye mer å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...