Gå til innhold

Blir dere motivert av andres treningsfremgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Treningsinfluencere legger ofte ut masse treningsvideoer som liksom skal inspirere. Blir dere andre inspirert av å se trente personer løfte tungt? Jeg blir snarere litt demotivert når jeg ser hvor langt igjen jeg har dit selv😅 

Hva motiverer dere for å få fremgang i treningen? Jeg trenger motivasjon 😅

Anonymkode: e758a...f20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Treningsinfluencere legger ofte ut masse treningsvideoer som liksom skal inspirere. Blir dere andre inspirert av å se trente personer løfte tungt? Jeg blir snarere litt demotivert når jeg ser hvor langt igjen jeg har dit selv😅 

Hva motiverer dere for å få fremgang i treningen? Jeg trenger motivasjon 😅

Anonymkode: e758a...f20

Kommer litt an på. Jeg blir inspirert av å se folk løfte noe de ikke har fått til tidligere, for det gir meg motivasjon til å stå i motgang og fortsette å trene til jeg får det til. Når jeg da merker fremgang så blir jeg motivert av det. Det er lett å gå litt mentalt i kjelleren når mange løfter mer enn deg, men prøv å se på det slik: Dersom du bare fortsetter å trene, terpe og øve så kommer du også dit en dag og feir hver minste fremgang som tar deg nærmere målet!

Blir generelt motivert av å høre på folks historier hvor de deler hvor lang tid og motgang det faktisk tok å komme seg dit de er i dag. Det skaper nyanser og lager et større bilde enn bare suksessbildet man finner på insta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Gidder ikke se på det heller. Eller andre influencere for den saks skyld.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ganske likegyldig til andres trening, og avskyr influensere.

Anonymkode: 0be9d...e8d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er for å inspirere er bare et påskudd for å få vist frem kroppen sin.

Anonymkode: 8d9ee...833

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Blir demotivert av å høre hvor lang tid de har brukt "På bare 10 måneder har jeg klart å forbedre meg en halv prosent". Jeg vil jo ha resultater NÅ, 10 mnd er alt for lenge så da gir jeg opp.

Anonymkode: bcd4d...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt nei, men blir inspirert av å se at de har nådd målene sine. Blir allikevel mest inspirert av den vanlige kvinnen i gata som har gjort drastiske endringer. Gått fra utrent og lubben/overvektig til veltrent og fit i løpet av 1 år eller mer. Veldig gøy å se sånne før og etter bilder/videoer. Følger mest treningsinfluencere i forhold til å få treningstips eller ideer til oppskrifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av "influencere" på instagram som bare vil selge meg produkter fra sponsoravtaler, nei. Men det er likevel mye bra inspirasjon på nettet. Da jeg begynte å løpe så fulgte jeg en rekke kanaler på youtube for å få tips. Bl.a The Running Channel som har medlemer på både nybegynner og avansert nivå, og gir faglige råd. 

Det er masse bra motivasjon på internett, om du bruker det fornuftig og fokuserer på egen fremgang uten å sammenligne deg med alt og alle. 

Anonymkode: d588a...bcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vik ikke si jeg blir så motivert av typiske treningsinfluensere. Men jeg blir motivert av folk som går i dybden på det jeg vil bli god på.  For eksempel synes jeg podcaster om løping er veldig inspirerende. De kan snakke om de 400-meters intervallene de gjorde på tirsdagen, hvordan man restituerer best etter en økt eller optimal intensitetsstyring, og jeg gleder meg plutselig til neste tur! Tilsvarende med andre typer trening. Feks kan det være veldig motiverende for meg å lese meg opp på styrketrening, se klatre- eller dansevideoer, ta et skikurs ol. 

Så.. andres treningsfremgang er ikke så viktig for min del. Men jeg er veldig interessert i å lære av de som er gode på det de driver med. Så nei, men ja?

Anonymkode: 05768...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.2.2024 den 17.34):

Treningsinfluencere legger ofte ut masse treningsvideoer som liksom skal inspirere. Blir dere andre inspirert av å se trente personer løfte tungt? Jeg blir snarere litt demotivert når jeg ser hvor langt igjen jeg har dit selv😅 

Hva motiverer dere for å få fremgang i treningen? Jeg trenger motivasjon 😅

Anonymkode: e758a...f20

Blir motivert som mann av å se hva kvinner får til, ligger ofte mere arbeid og smart programmering bak.  Ser til kvinner for tips spesielt  ang bein utvikling. Er kjent for å stjele noe program og mat plan også , fjern kanskje litt dilldall og legger til litt mere overkropp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke av treningsinfluencere, men blir veldig motivert av vanlige folk som trener og oppnår nye mål. Forså ist synes jeg profesjonelle idrettsutøvere også kan være til stor inspirasjon, selv om jeg naturlig nok aldri vil nå de til knærne. 

Anonymkode: 256d9...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Akkurat når jeg ser eller leser sånt, kjenner jeg et blaff av motivasjon, men det er gjerne over i løpet av noen minutter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...