Gå til innhold

Hva faen er greia med folk som senker fart når det er grønt lys og venter på at det skal bli rødt??!!

Gjest MillA666

Anbefalte innlegg

Gjest MillA666
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel..... Det er snø, oppå is.... Som gjør det grisefarlig å peise på slik du gjør TS.

Anonymkode: ecb61...319

Var helt skrapa og saltet på veien jeg kjørte i dag....... Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MillA666 skrev (1 time siden):

Jeg blir så forbanna!!!! Kjører gjennom byen hver dag med masse lyskryss. Og jeg opplever stadig kjerringer spesielt som i stedet for å peise for å rekke gjennom når det er grønt i lyskrysset 20 meter foran, senker farten og venter på at det skal bli rødt sånn at vi må vente!! Hva faen!!!! Selv om det er helt klart og ingen fotgjengere heller i veien.  Er ikke rart at det blir stillestående kø i ettermiddagsttafikken. Det er sånne folk man kan takke for det. 

Sånne folk gjør meg så hinsides dorbsmmd.. Hvis jeg ligger forrerst i køen og ser at det er grønt lys så prøver jeg å forte meg for å rekke over før det blir rødt igjen.... 

Om du hisser deg sånn opp over dette vli jeg tro du er en større fare for trafikken enn folk som ikke råkjører for å rekke grønt lys. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillA666 skrev (1 time siden):

Jeg blir så forbanna!!!! 

Sånne folk gjør meg så hinsides dorbsmmd.. Hvis jeg ligger forrerst i køen og ser at det er grønt lys så prøver jeg å forte meg for å rekke over før det blir rødt igjen.... 

Å prøve å nå over er altså et gambling-spørmål vil jeg påstå. Nå vet jeg selvsagt ikke konkret hvor langt unna lyset de er, men er det en passe avstand og lyset har vært grønt lenge, uvitende lenge, du kan da ikke kreve at andre gambler like mye som deg?. Mistenker at du ikke har helt kontroll på om det vil slå over i rødt i det du fortsatt er på linja...

For du har nemlig noe som heter stoppelinje i bakken i forbindelse med stanga og lyset. Du må gjerne kline til når det er gult, men har lyset slått over i rødt og du ikke har hele bilen passert denne linja så har du pr.def kjørt på rødt. Dette vet politiet godt.

Endret av PITTY
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det første har jeg aldri gjennom mine 30 år i trafikken observert en gjennomgående trend som TS hevder og for det andre er TS sitt gemytt i trafikken av det farlige slaget. Foreslår at du leverer inn førerkortet, TS, som en tjeneste til trafikksikkerheten for oss andre

Anonymkode: d3ac5...d9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan ser du hvilket kjønn føreren foran deg har? 

Anonymkode: 236d1...cdd

Ser det lett på kjøringen! 😆

Anonymkode: e5040...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan ser du hvilket kjønn føreren foran deg har? 

Anonymkode: 236d1...cdd

Kjerringer i trafikken kommer i alle kjønn! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter snart 40 år med førerkort har jeg aldri opplevd at noen stopper på grønt. Det jeg imidlertid husker fra kjøreopplæringen for 40 år siden, er at man ikke skal gasse på frem mot lyskryss. 
Hilsen kjærring

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri opplevd før, ts. Men man skal kjøre rolig i lyskryss, særlig i en by hvor mye kan skje. Man skal ikke bare dundre på, selv om det er grønt. Ikke rart det blir mye trafikkuhell da iallfall.

Anonymkode: fcd57...2dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Boetica skrev (8 minutter siden):

Etter snart 40 år med førerkort har jeg aldri opplevd at noen stopper på grønt. Det jeg imidlertid husker fra kjøreopplæringen for 40 år siden, er at man ikke skal gasse på frem mot lyskryss. 
Hilsen kjærring

Ok. Min kjørelærer sa at jeg måtte kjøre på gult. Han var veldig opptatt av flyt i trafikken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillA666 skrev (4 minutter siden):

Ok. Min kjørelærer sa at jeg måtte kjøre på gult. Han var veldig opptatt av flyt i trafikken 

Det er noe annet enn å gasse på frem mot lyskrysset.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Boetica skrev (2 minutter siden):

Det er noe annet enn å gasse på frem mot lyskrysset.  

Ja men det er jo heller ingen vits å senke farten og vente på at det skal bli rødt. Mener ikke at man skal kjøre drit fort men hvis man ser at man rekker det og det er klart så kjører man da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillA666 skrev (9 minutter siden):

Ja men det er jo heller ingen vits å senke farten og vente på at det skal bli rødt. Mener ikke at man skal kjøre drit fort men hvis man ser at man rekker det og det er klart så kjører man da. 

Du snakker jo om å «peise på for å rekke det». Det forstår jeg som å gasse på. Når det gjelder gult lys så lærte jeg at man kjører hvis man ikke rekker å stoppe, og stopper hvis man rekker det uten å bråstanse. 
Men på generell basis er jeg enig i at veldig forsiktige sjåfører er irriterende. Men det er ikke lurt å hisse seg opp i trafikken. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Boetica skrev (13 timer siden):

Du snakker jo om å «peise på for å rekke det». Det forstår jeg som å gasse på. Når det gjelder gult lys så lærte jeg at man kjører hvis man ikke rekker å stoppe, og stopper hvis man rekker det uten å bråstanse. 
Men på generell basis er jeg enig i at veldig forsiktige sjåfører er irriterende. Men det er ikke lurt å hisse seg opp i trafikken. 

Stemmer jeg skrev det ja. Mente ikke at man skal kjøre drit fort liksom. Men jeg føler noen ganger at folk gjors på å irritere. Hun dama som låg foran meg i går kjørte drit sagte unger fartsgrensa lenge etterpå og. Jeg kjørte forbi henne i feltet ved siden av siden jeg skulle en annen vei. 

Jeg opplever også folk som stopper midt i en rundkjøring og jeg må tute selv om det ikke er noe annet i veien foran dem. 

Virker som folk ikke følger med på det de driver med mange ganger. Eller at de kveler motoren eller noe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 2/13/2024 at 5:40 PM, MillA666 said:

Jeg blir så forbanna!!!! Kjører gjennom byen hver dag med masse lyskryss. Og jeg opplever stadig kjerringer spesielt som i stedet for å peise for å rekke gjennom når det er grønt i lyskrysset 20 meter foran, senker farten og venter på at det skal bli rødt sånn at vi må vente!! Hva faen!!!! Selv om det er helt klart og ingen fotgjengere heller i veien.  Er ikke rart at det blir stillestående kø i ettermiddagsttafikken. Det er sånne folk man kan takke for det. 

Blir du så sint, bør du ikke ha lappen. Du er en fare for andre i trafikken.

Nesten så jeg håper politiet tar deg..

Anonymkode: 3abbc...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MillA666 skrev (På 13.2.2024 den 18.50):

Jævla troll 

Nei, hadde du kjent meg så hadde du skjønt at det er mitt motto. 

Anonymkode: 9d4b0...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...