Gå til innhold

Hva faen er greia med folk som senker fart når det er grønt lys og venter på at det skal bli rødt??!!


MillA666

Anbefalte innlegg

Jeg blir så forbanna!!!! Kjører gjennom byen hver dag med masse lyskryss. Og jeg opplever stadig kjerringer spesielt som i stedet for å peise for å rekke gjennom når det er grønt i lyskrysset 20 meter foran, senker farten og venter på at det skal bli rødt sånn at vi må vente!! Hva faen!!!! Selv om det er helt klart og ingen fotgjengere heller i veien.  Er ikke rart at det blir stillestående kø i ettermiddagsttafikken. Det er sånne folk man kan takke for det. 

Sånne folk gjør meg så hinsides dorbsmmd.. Hvis jeg ligger forrerst i køen og ser at det er grønt lys så prøver jeg å forte meg for å rekke over før det blir rødt igjen.... 

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor lenge det har vært grønt, jeg kjører ikke på for å rekke det så jeg bryter fartssona eller grisekjører 

Anonymkode: 0790f...97e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn. Bra du fikk det ut!

Anonymkode: 20270...619

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kommer an på hvor lenge det har vært grønt, jeg kjører ikke på for å rekke det så jeg bryter fartssona eller grisekjører 

Anonymkode: 0790f...97e

Men om det er grønt er det klart, du trenger ikke stoppe før det lyser gult eller rødt.

Jeg opplever også ofte at folk bremser ned ved grønt lys, det er oppskriften på kø og dårlig trafikkavvikling. Alle andre ser at det er grønt og holder farten. Dersom plutselig en løk bremser ned vil det bli trekkspill kjøring som lager kø.

Anonymkode: b259f...3a2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du hvilket kjønn føreren foran deg har? 

Anonymkode: 236d1...cdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på det samma sjøl 🛻

Endret av Maskinfører
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MillA666 said:

Jeg blir så forbanna!!!! Kjører gjennom byen hver dag med masse lyskryss. Og jeg opplever stadig kjerringer spesielt som i stedet for å peise for å rekke gjennom når det er grønt i lyskrysset 20 meter foran, senker farten og venter på at det skal bli rødt sånn at vi må vente!! Hva faen!!!! Selv om det er helt klart og ingen fotgjengere heller i veien.  Er ikke rart at det blir stillestående kø i ettermiddagsttafikken. Det er sånne folk man kan takke for det. 

Sånne folk gjør meg så hinsides dorbsmmd.. Hvis jeg ligger forrerst i køen og ser at det er grønt lys så prøver jeg å forte meg for å rekke over før det blir rødt igjen.... 

 

 

Gratulerer med lappen :)

hvorfor? Folk med erfaring i trafikken bremser ned fordi de vet at det kan komme en slik som deg i full fart ut i krysset.

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, endo said:

Gratulerer med lappen :)

hvorfor? Folk med erfaring i trafikken bremser ned fordi de vet at det kan komme en slik som deg i full fart ut i krysset.

Dette gir da ikke mening, om TS har grønt lys så er det da klart for å kjøre

Anonymkode: b259f...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trinn: Gå til kjerringguiden og klag!

Anonymkode: b658d...ff6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å stresse, man må nyte reisen. 

Anonymkode: 9d4b0...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje mye i et lyskryss til tross for at du har grønt. 

Anonymkode: 2cc0e...675

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Livet er for kort til å stresse, man må nyte reisen. 

Anonymkode: 9d4b0...

Jævla troll 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå enig med deg ts!!! Og jeg er kjerring på 55+ 😅

Anonymkode: 3255e...484

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såååå enig med deg ts!!! Og jeg er kjerring på 55+ 😅

Anonymkode: 3255e...484

Hehe så bra 👍jeg er ei kjerring på 38 btw. 😅Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aggressive sjåfører er en fare for trafikksikkerheten. Defensive og hensynsfulle gjør det tryggere å ferdes. Jobbe med sinnemestring, så blir du en bedre sjåfør, ts. 
 

Anonymkode: 03f45...629

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om det er grønt er det klart, du trenger ikke stoppe før det lyser gult eller rødt.

Jeg opplever også ofte at folk bremser ned ved grønt lys, det er oppskriften på kø og dårlig trafikkavvikling. Alle andre ser at det er grønt og holder farten. Dersom plutselig en løk bremser ned vil det bli trekkspill kjøring som lager kø.

Anonymkode: b259f...3a2

Ja jeg stopper ikke, jeg kjører i jevn fart mot krysset, rekker jeg så rekker jeg, men jeg bråbremser ikke. 

Anonymkode: 0790f...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det kan skje mye i et lyskryss til tross for at du har grønt. 

Anonymkode: 2cc0e...675

Dette. Man skal ikke bare dundre ut i lyskryss uten å se seg for. Det kan komme biler, syklister, fotgjengere osv som bryter vikeplikten eller lyssignalet. 

Jeg har vært i for mange nestenulykker og ulykker til å druse bilen i hundre gjennom lyskryss og stole blindt på mitt grønne lys. Ønsker ikke å være delaktig i en alvorlig dødsulykke selv om det ikke er min skyld hvis noen bryter vikeplikten.

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..... Det er snø, oppå is.... Som gjør det grisefarlig å peise på slik du gjør TS.

Anonymkode: ecb61...319

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...