Gå til innhold

Kjøpe rimelig bolig kun for å få foten inn på markedet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville kjøpt noe, selv om det er et soverom i manko. Er stua såpass stor at du kan ha en krok for deg selv, med en sovesofa/brisk som du kan sove i? Hvis ikke, ville jeg sett etter en bolig som har en stue med slik mulighet. Der du kan sette inn en skillevegg eller noe/bruke en bokhylle å skille sovedelen fra sofadelen.

Selv om prisene ikke skulle øke, så er det forskjell på å betale til seg selv og betale til en annen.

Jeg har kjøpt og solgt flere ganger, begynte med en liten leilighet i et "shabby" studentområde. Etter tre år der, solgte jeg. Da var markedet på bunn. Jeg fikk med nød og neppe solgt for like mye som jeg hadde kjøpt for tre år tidligere. MEN: Jeg hadde jo betalt ned på leiligheten i tre år, og fikk dermed mer egenkapital, slik at jeg fikk lov av banken til å kjøpe en større og finere leilighet.

I min by er det veldig dyrt å leie, så jeg var sjeleglad når jeg slapp leiemarkedet og fikk mer stabile boforhold.

Anonymkode: 969b1...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

2,3 begrenset muligheter ja. Sjekket nå, og da er muligheten egentlig bare to leiligheter i Loddefjord. 

2,6 ville gi deg ørlite mer muligheter, men ikke mange. 

Begge de to treroms leiligheter i Loddefjord har muligheter til å lage en tredje soverom/alkove. Øverste her kunne man enkelt få et ekstra soverom ved å flytte kjøkkenet ut i stua/halvåpen løsning ved å bruke litt av rommet til kjøkken fremdeles og så ha et lite soverom. 

Den andre leiligheten har en bod som kan bli en fin sovealkove. 

Jeg er selv fra Bergen og begynte min boligreise i akkurat Loddefjord. Det forundret meg allerede da hvor sentralt det var å bo der, og hvor rolig og fint i forhold til sitt rykte. Bomiljøet skal visst være betydelig bedre nå enn da jeg bodde der for 20 år siden også. 

Når man har lite penger hjelper det på å være litt kreativ. Ikke se seg blind på at det er kun 2 soverom, men være våken på hvordan et tredje kan lages. 

Begge disse leilighetene er innen ditt budsjett. 

Screenshot_20240213_001009.jpg

Screenshot_20240213_001309.jpg

Anonymkode: 81379...a76

Takk! skal se på dette 😄

Anonymkode: 69058...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...