Gå til innhold

Dere sommer reist litt.. Hva er det fineste stedet du hr vært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Boracay,men er turistmagnet så å reise dit noe i nærheten av høysesongen er brutalt. Vel er du glad i å vente i kø,eller være tett innpå gamle menn fra USA,eller hovne Russere i 20 årene,så vær så god. 

Egentlig så mister mye av de peneste stedene sin skjønnhet,når det myldrer av folk der. Mitt paradis er langt mer ukjent sted på Filippinene. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke pga sol og strand, men Irland ❤️. Både pga folket, arkitekturen og naturen. Neste tur blir Cornwall, og der er det masse strender.

Anonymkode: 90bb8...222

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færøyene. Urørt og dramatisk.

Anonymkode: 8e12d...df5

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordøya på New Zealand drømmer jeg meg tilbake til 💗

Anonymkode: b5bb8...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange greske øyer er utrolig vakre, det når langt opp på lista mi.

Ellers vil jeg si Skottland - grønne daler og høyland med en og annen liten, hvitkalket landsby med en koselig pub i midten, spredt utover. Øyene der med klipper og slott...

Hvis vi snakker om byer, er London min nummer 1. Arkitekturen der, det gamle i en fin og tett blanding med helt ny arkitektur. Spor etter gamle forfattere, her satt det mange storheter og skrev, eller bodde, og byen er flink til å markere dette med skilt og plaketter. Spor etter musikkliv gjennom mange tiår, for meg er det sekstitallet som jeg tenker på når jeg rusler gjennom Londons gater.

Anonymkode: dc6ed...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gambia var kult. Kapp Verde også. Ellers liker jeg rå natur som på Værøy i Lofoten. Carcassonne i Frankrike er også magisk.

Anonymkode: c85fb...99d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av sol, strand, bading og avslapping; Maldivene og/eller Barbados 

Av storbyferie; New York, Miami og London

Ellers er min store drøm ei hytte på fjellet med nær kontakt i norsk natur og helst uten tilgang på internett😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter så langt er Filippinene og Singapore.

Anonymkode: 6f2d6...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New Zealand uten tvil.. Thailand som nr to.. 

Anonymkode: e19be...6d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Fant80 said:

Boracay,men er turistmagnet så å reise dit noe i nærheten av høysesongen er brutalt. Vel er du glad i å vente i kø,eller være tett innpå gamle menn fra USA,eller hovne Russere i 20 årene,så vær så god. 

Egentlig så mister mye av de peneste stedene sin skjønnhet,når det myldrer av folk der. Mitt paradis er langt mer ukjent sted på Filippinene. 

 

Jeg var på Boracay i 2021, når alt var covid-stengt. Vi hadde stranda så og si for oss selv. Bodde på luksushotell som var satt ned 90% i pris.

Anonymkode: 6f2d6...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sol, strand, kultur og opplevelser.

Spør ikke om luksus hotell. Heller stedet😊

Anonymkode: 63fac...a14

Los Angeles. Venice beach, Santa Monica, Malibu. Griffith Observatory, Hollywood, Hollywood hills, Universal studios, Walt Disney, whiskey a go goo. Publikum i talkshows og sitcom-innspillinger. Konserter. Vandre i fotsporene til The Doors, Arnold Schwartzenegger, Manson family m.m.  Så mye som har skjedd her som har preget dagens samfunn. 

Anonymkode: 28fee...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Marseille, Frankrike. Det er mitt favoritt-sted i hele verden, og jeg har reist MYE. Er mange som vil si at Marseille er gangster og farlig, men jeg har alltid hatt kjempefine turer dit. God mat, masse å finne på, fine strender. Anbefales 100 %!

Nr 2 vil jeg si er Mexico. Elsker det landet der. Selvfølgelig er det viktig å reise til et sted som er trygt, men Puerto Vallarta er en flott by jeg kan anbefale. Er visst Jan Thomas sitt yndlingssted og hehe.  

Nr 3 er Miami, jeg stortrives der. Føler meg så fri og avslappet. Ingen bryr seg hvordan du går kledd, og alle er bare i godt humør. God stemning. 

Anonymkode: 0f947...b4c

Artig hvor ulik man kan være. Frankrike er et av mine favorittland, og jeg har reist rundt en del. Men Marseille har jeg aldri funnet sjarmen med. 

Ikke noe feil, altså, jeg har favoritter som andre sikkert ikke liker. 

Anonymkode: fe960...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Bo på båt i Halong Bay Vietnam. I kombinasjon med å oppleve blant annet Hanoi. 

2. Lombok, Indonesia. Det er hva Bali var for 20 år siden. Urørt og mindre turistifisert. 

3. Cinque Terre for 20 år siden, men det finnes jo ikke lenger. Positano, Capri, Sorrento, besøk Etna, stiller i samme kategori - fantastisk område, ødelagt av turister. 

4. West coast road trip er noe man bør gjøre i løpet av livet, inkludert Yosemite, Death Valley, Vegas og Grand Canyon. 

5. Safari i Tanzania

Anonymkode: fe960...2f8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Artig hvor ulik man kan være. Frankrike er et av mine favorittland, og jeg har reist rundt en del. Men Marseille har jeg aldri funnet sjarmen med. 

Ikke noe feil, altså, jeg har favoritter som andre sikkert ikke liker. 

Anonymkode: fe960...2f8

Enig, jeg fant heller ikke helt sjarmen med Marseille. Helt ok, men ikke på lista over steder jeg reiser tilbake til med det første. 

Anonymkode: c6685...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masai Mara i Kenya. Da er man midt i Løvenes konge-filmen i virkeligheten. Helt fantastisk. 

Okavango i Botswana også. 

Tibet var også en kjempestor opplevelse, er nok det mest eksotiske sted jeg har vært. 

Ischia i Italia var vakkert og koselig. 
 

 

Anonymkode: 2b388...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...