Gå til innhold

Kjørelærere, hva tjener dere i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med lappen og betaler 1660 kr for en dobbelttime. Ser at kjørelæreren min har 4 slike timer pr dag (noen har 5). 

Det vil si ca 7.000 kr pr dag, ca132.0000 i mnd, ca 1.500.000 kr i året. (og jada, jeg vet det også varierer med høysesong/lavsesong, pris på kurs, glattkjøring, langkjøring osv osv).

Men sånn ca hvor mye av disse pengene er det kjørelæreren som får?

Regner med noe trekkes fra for bensin, til kjøreskolen osv.

Anonymkode: 5c716...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ifølge statistisk sentralbyrå er medianlønn for Kjøreskolelærere 625 200 kroner i året.

Du må også trekke inn utgifter til lokaler, til bilene, arbeidsgiveravgifter og mye, mye mer. 

Anonymkode: 067dc...92d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som er kjørelærer som kan svare på hvordan de tjener inn lønnen sin? 🙂

Anonymkode: 5c716...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dobbelttimer per dag ganger 1660,- minus moms er ca. 5300,- i netto inntjening per dag. Gitt 230 arbeidsdager i året er det en inntjening på 1,22 millioner. Så kan man trekke fra bilkostnader, det blir vel fort minst 3,- per kilometer tipper jeg.  Om man i disse dobbelttimene kjører 1,5 time i 40km/t i snitt blir det ca. 62kkm per år, eller omkring 200.000,- i kostnad. Da gjenstår 1,02 millioner. Så er det kostnader til lokale og alle systemene rundt (som f.eks regnskap, booking osv.), samt arbeidsgiveravgift. En snittlønn på 625k virker da ganske realistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bare hadde jobbet 07.30-16.00, ville jeg ligget på ca. 650-700.000kr pr år. Avhengig av hvor jeg jobbet, lønn etc. Er ikke sikkert lønna blir så høy likevel, da dette forutsetter 100% fulle bøker på dagtid. Det har man sjeldent, oftere rundt 80%. Men jobber en del ettermiddager og helg for å ta inn for dette.

I tillegg blir det en del kveldsjobbing, i form av trafikale grunnkurs, mørkedemoer og ekstra kjørtimer, så ligger kanskje på 800.000-850.000kr i lønn totalt. Merk at dette inkluderer jobbing 2-3 kvelder hver uke hele vinteren, pluss 2-3 kvelder hver måned resten av året. I tillegg til noe ekstra helg og ettermiddagsarbeider.

Anonymkode: a7388...16d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 11.54):

Er det noen som er kjørelærer som kan svare på hvordan de tjener inn lønnen sin? 🙂

Anonymkode: 5c716...cbc

Vanlig er å få provisjonsbasert lønn per time produsert. Alt fra 250 til 450 kroner per undervisningstime. Husk at det koster 1000 kroner å betale ut 800 kroner i lønn (arbeidsgiveravgift, pensjon, forsikring og feriepenger).

Driver man egent kan man klare å betale ut halvparten til seg selv.

-jk- skrev (På 11.2.2024 den 12.04):

4 dobbelttimer per dag ganger 1660,- minus moms er ca. 5300,- i netto inntjening per dag. Gitt 230 arbeidsdager i året er det en inntjening på 1,22 millioner. Så kan man trekke fra bilkostnader, det blir vel fort minst 3,- per kilometer tipper jeg.  Om man i disse dobbelttimene kjører 1,5 time i 40km/t i snitt blir det ca. 62kkm per år, eller omkring 200.000,- i kostnad. Da gjenstår 1,02 millioner. Så er det kostnader til lokale og alle systemene rundt (som f.eks regnskap, booking osv.), samt arbeidsgiveravgift. En snittlønn på 625k virker da ganske realistisk. 

Trafikkopplæring er fritatt moms. 

Tror få trafikklærere omsetter for så lite, jeg jobbet veldig lite i fjor og omsatte for 1.4. Normalt sett er det ikke vits å ansette noen for å omsette mindre enn for 1.5. 

Bilutgiftene dine er alt for lave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart lappen er dyr. I Latvia koster lappen 3000 kr. 

Anonymkode: ba2b1...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2024 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

Ikke rart lappen er dyr. I Latvia koster lappen 3000 kr. 

Anonymkode: ba2b1...a3e

Der koster også en øl to bruskorker og ett lommetørkle. Hva er poenget? 

Anonymkode: bb880...93b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2024 den 17.26):

Ikke rart lappen er dyr. I Latvia koster lappen 3000 kr. 

Anonymkode: ba2b1...a3e

I Latvia er også dødstallene skyhøye :)

Anonymkode: 36dcf...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...