Gå til innhold

Mor ringte legevakten fordi hun var bekymret for datteren som hadde tatt flere overdoser. Fikk beskjed om at det er lov å ruse seg i Norge


Majer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Trodde og ruse seg var ulovlig ? 

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (Akkurat nå):

Nei

Midlene er i alle fall ulovlige ellers ville disse vært og kunne kjøpe over disk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Midlene er i alle fall ulovlige ellers ville disse vært og kunne kjøpe over disk 

Ja, det er ulovlig å kjøpe, men å ha brukerdose og å ruse seg er vel lov. Det er vel ikke det at det er "lov-lov", men for å avkriminalisere rusavhengighet fordi det er sykdom liksom

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (20 minutter siden):

Ja, det er ulovlig å kjøpe, men å ha brukerdose og å ruse seg er vel lov. Det er vel ikke det at det er "lov-lov", men for å avkriminalisere rusavhengighet fordi det er sykdom liksom

Aner ikke hele greia høres rart ut er lov å selge sex men ikke og kjøpe klør seg litt i hode av disse reglene noen ganger :klo:  i alle fall neida jeg har ikke noe i mot rus og sånt er bare litt trist sykdom og sykdom vet jeg ikke men er samfunnets påførte sykdom jeg ser mange av disse i min hjemby og jeg stopper opp og ser på de hvem er alle disse menneskene ? hva er deres historie/er ? flotte mennesker som har havnet utpå hvorfor gjør ingen noe før det går så langt ? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Majer said:

Får ikke lest saken uten abonnement.

Med "forbud som fungerer i praksis" antar jeg at du mener et forbud som faktisk hindrer folk i å ruse seg. Det er ikke realistisk. Det er veldig bra at politiet nå i mindre grad jager og straffer folk for å ruse seg, for det hjelper ganske enkelt ikke.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer kunnskap i skolen.

Slå ned på det når politikere tror de kan lage en morsom liten legalisering på vgs hos noen som uansett hadde vært for unge til å kunne ha kjøpt uansett. Å nå florerer det mer blandt akkurat dem.

Flere vakter på utesteder.

Mer kunnskap generelt om hvor forjævlig det er. Vise neser som kollapser, overdoser.

Mindre romantisering.

Mer resurser for å stoppe de som selger. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å gå til grunne i Norge dessverre.  Vil en ikke ha hjelp så presser ikke hjelpeapparatet på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liv skrev (1 time siden):

Det er lov å gå til grunne i Norge dessverre.  Vil en ikke ha hjelp så presser ikke hjelpeapparatet på

Nei, og mange får ikke hjelp uansett hvor hardt de prøver å få det eller hvor høyt de roper heller. Dessverre.
Det fremstår som hele systemet er i ferd med å knele, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "lov" å ruse seg, for hvordan trur du fengslene ville sett ut om hver eneste narkoman skulle vært fengslet? Bot? Den bota hadde gått rett fra nav/skattepenger uansett, da de ikke har midler.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...