Gå til innhold

Hva bør man spise og drikke hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er anbefalt?

Anonymkode: c1ece...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker du på? Spesifikke matvarer?

Anonymkode: 814a4...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner, umettet fett, sunne karbohydrater og vann 👍🏼 

Anonymkode: 48fb9...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned i vekt, skal du opp i vekt, skal du bygge muskler, er du syk og trenger ekstra næringsstoffer? Hva er utgangspunktet ditt og hva er målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker du på? Spesifikke matvarer?

Anonymkode: 814a4...6b5

Ja, f.eks. banan, melk, osv.

Anonymkode: c1ece...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knoot skrev (1 minutt siden):

Skal du ned i vekt, skal du opp i vekt, skal du bygge muskler, er du syk og trenger ekstra næringsstoffer? Hva er utgangspunktet ditt og hva er målet ditt?

Holda vekt vedlike

Anonymkode: c1ece...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, f.eks. banan, melk, osv.

Anonymkode: c1ece...b1c

Det er vel ingenting bortsett fra vann man bør ha hver dag. Ellers er det sunt å spise variert. Men det er mange ting det går bra å spise hver dag. 

Anonymkode: 13159...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette her som å banne litt i KG-kirken, ihvertfall for enkelte, men de generelle kostholdsanbefalingene fra myndighetene er et godt utgangspunkt for et variert kosthold. Der er det litt av alt, med fokus på frukt og grønt, fiber, ikke for mye sukker, nok vitaminer, mineraler og grei fordeling av makro. 

Det er alltid en utvikling i forsking, men per nå er nok de anbefalingene greie å ta utgangspunkt i. Så vil noen være helt uenige, både den ene og den andre veien. Variert og den gyldnemiddelvei er fint å tenke på. 

Endret av Daisy-love
Trykket for raskt på send.
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke mye spinat, det er super sundt. Tips, bruk spinatblader i stedet for vanlig isbergsalat/andre salatttyper, da får du i deg en hel mer mengde vitaminer. Du kan også få tak i fryste klumper av spinat som du kan ha med kylling, i pai osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Holda vekt vedlike

Anonymkode: c1ece...b1c

Sunne matvarer, finne balansen. Du må finne ut kaloriinntaket du må holde deg innenfor for og holde vekta ved like også. Betyr ikke at man aldri kan gå over, men husk hverdager er det mest av ikke fest. Hva har du spist til nå da

Anonymkode: 8e94c...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde spise variert og få med både proteiner, karbo og fett. Karbo kan være feks grove knekkebrød, brun ris, grovt brød, gjerne hjemmebakt, havre, gode fettkilder kan være kaldpresset olje, pesto, nøtter, avokado, laks og gode proteinkilder kan være kylling, kjøtt generelt, egg, ost, quinoa og selvfølgelig en hel del annet men her kan Google hjelpe deg. Sett gjerne sammen måltidene med en fett kilde, en proteinkilde og en karbo og sørg for at mye av måltidet er grønt. Da har du er supert måltid. 

Anonymkode: d91cd...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann, rent kjøtt, ren fisk, grønnsaker og bær.

Te og kaffe. Litt mørk sjokolade 70%++

Anonymkode: 70b5d...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sunne matvarer, finne balansen. Du må finne ut kaloriinntaket du må holde deg innenfor for og holde vekta ved like også. Betyr ikke at man aldri kan gå over, men husk hverdager er det mest av ikke fest. Hva har du spist til nå da

Anonymkode: 8e94c...6ae

 

Melk, fiskegrateng, banan, eple, nudler, Fjordland, lav karbo is, pizza fryst, vann.

Anonymkode: c1ece...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vann og Farris. Av og til et glass melk. Juice og brus er bare usunt/tomme kalorier 

Anonymkode: 0ee83...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Meieriprodukter(kalsium osv); melk/Naturell yoghurt/ost els 

- c vitaminer: appelsin/Klementin/paprika el lign 

- andre vitaminer: mat med d vitaminer f.eks 

- proteiner: kjøtt, egg(også jern)

Anonymkode: c0c15...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som betyr noe er at du får i deg næringsgrupper,vitaminer, mineraler etc og ikke ha fokus på spesifikke matvarer

Anonymkode: 757de...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann?

Ellers kan man vel få i seg alt man trenger på forskjellige måter? Man  ikke spise eple, f.eks., men burde spise  "et eller annet" fra frukt og grønt-avdelingen? Og man må ikke spise brød, men burde få i seg noe fiber og fullkorn?

Anonymkode: 683cc...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på mat. Det spiser jeg hver dag. 

Og så registrerer jeg med mild forundring at andre stapper i seg alt mulig rart som jeg ikke på noen måte forbinder med mat og klager over at de lider av alle mulige og umulige plager. 

Dem om det. Jeg nøyer meg med mat. 

Anonymkode: 1ed73...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...