Gå til innhold

Grunn til å være skuffet over svigerfamilien? Etter dødsfall.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Leit å høre om dine foreldre, jeg har også dritt svigerforeldre, men jeg sluttet å bry meg om dem for det er bare dritt å få uansett.

Anonymkode: 70df1...65b

Trist å høre ❤️❤️

Anonymkode: 9a4ba...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er jo litt rart, men nordmenn er ofte litt sånn redde for å plage folk. Men syns jo det er litt rart at du ikke har sett dem siden jul også. Når dere bare har 15 minutter gangavstand og de kjører forbi hver dag. Da høres det jo ikke ut som om dere har et spesielt godt forhold. 

 

Anonymkode: 4a2dd...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit, ts. Fikk du blomster fra svigers? Kom de i begravelsen?

Anonymkode: db7c7...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer, ts.
Folk sin evne til å håndtere vanskelige følelser og situasjoner på en god måte henger ikke sammen med hvor glade de er i deg. Folk flest, ts, håndterer dødsfall i andre sin nære krets helt elendig. Og det er viktig å huske at folk sin adferd ikke handler om deg - den handler om dem.

Og så tenker du at dere er «nære», men jeg bor 20 min unna min far. Som jeg ikke er spesielt nær, men glad i. Jeg ser han vesentlig oftere enn du ser dine svigerforeldre. Og jeg anser altså det forholdet som distansert. Kanskej ser dine svigerforeldre også slik på forholdet til deg og sin sønn/datter?

Anonymkode: 5b9ce...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 2.07):

Jeg syntes vi har en skikkelig ukultur rundt dødsfall i dette landet her.

En ung svigerdatter har mistet pappaen sin og hun får ikke en personlig mld/tlf/blomster?

Jeg syntes man er sosialt tilbakestående om man ikke skjønner at man selvfølgelig skal ta kontakt med svigerdatteren sin.

Anonymkode: 89edd...192

Helt enig! 
 

Kondolerer, TS ❤️

Anonymkode: 4cc5c...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 15.02):

Så leit, ts. Fikk du blomster fra svigers? Kom de i begravelsen?

Anonymkode: db7c7...166

Ikke noe. Nupp. 

Anonymkode: 9a4ba...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du blir lei deg, og om du nå tar avstand fra de. De er tydeligvis hverken familie eller venner av deg.

Anonymkode: 9c797...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ikke noe. Nupp. 

Anonymkode: 9a4ba...a61

Hæ? Kom de ikke i begravelsen? Her er det seriøst noe mer. Og hvor er mannen din oppi dette? Han må vel kunne snakke til sine foreldre?

kondolerer 🌹

Anonymkode: d30f3...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ejliis skrev (På 11.2.2024 den 1.48):

Først, Kondolerer så mye♥️En melding personlig til deg hadde jo ikke akkurat skadet♥️men  av og til synes andre det er vanskelig å vite hva man skal gjøre i slike situasjoner, for mange er det lettest å da ikke gjøre noe og de tror det er rett. Samtidig er det vel  i slike situasjoner man burde være til «bry» 

forstår skuffelsen din, men prøv å ikke bruk energien din på det♥️ De har nok helt sikkert tenkt på deg og synes nok dette er leit selvom dem ikke viser tegn til medfølelse direkte til deg ♥️ 

Synes det at man ikke «vet» hva man skal si er en dårlig unnskylding. Da kan man f.eks. skrive til personen at man ikke vet hva man skal si i en slik situasjon, men at man tenker på henne. Eller enda bedre ringe til personen. I hvert fall om det er snakk om svigerdatter.

Anonymkode: 25809...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...