Gå til innhold

Er faring med MG zs ev eller lignende el suv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny eller  noen åammel el bil.   Jeg ser at Mg er rimelig i forhold til mange og man får mye bil for pengene.  Det står mellom  em mg5 eller en mg zs. Har også sett på peugot2008.  volkswagen id4.  Noen som har noen tips , erfaringer å dele?

Anonymkode: d941d...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke velg kinesisk.

Ikke velg europeisk.

Ikke velg amerikansk.

Det er mine tre tips i saken.

:skya:

Anonymkode: 368cc...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp elektrisk, det er mitt tips...

Hilsen ulykkelig elbileier

Anonymkode: 04d06...f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke kjøp elektrisk, det er mitt tips...

Hilsen ulykkelig elbileier

Anonymkode: 04d06...f91

Jeg kan gjerne få elbilen din så blir du lykkelig igjen? Kan hente på mandag.

Anonymkode: 07042...3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan gjerne få elbilen din så blir du lykkelig igjen? Kan hente på mandag.

Anonymkode: 07042...3eb

Hvis du skal bruke den til pynt, så er den helt ypperlig! Hvis du skal kjøre den noe sted, så må du også ta med bil og henger (husk at den veier godt over to tonn, så husk på hengervekt). 

Anonymkode: 04d06...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG ZS har jo kontinuerlig blitt forbedret, og 5eren er omtrent den eneste elektriske stasjonsvogna som har tiltrukket seg mange som nettopp vil ha den formen og ikke en tippeklar SUV. Mitt inntrykk er at folk er fornøyde. Husk å ta en grundig Fluid Film behandling eller liknende.

Anonymkode: f1bd4...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk på at disse bilene ikke kan trekke mer enn en tom henger omtrent.. Man tror liksom at suver er skikkelige biler men det er bare juks. 

Anonymkode: ddf2b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2024 at 7:59 AM, AnonymBruker said:

Hvis du skal bruke den til pynt, så er den helt ypperlig! Hvis du skal kjøre den noe sted, så må du også ta med bil og henger (husk at den veier godt over to tonn, så husk på hengervekt). 

Anonymkode: 04d06...f91

Hvorfor må man ha henger for å kjøre den? Virker den ikke uten henger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor må man ha henger for å kjøre den? Virker den ikke uten henger? 

Du kunne eventuelt brukt bilberger, det var det som hentet den i går. Det fungerer på samme måte som bil og bilhenger. Og bilen virker selvfølgelig ikke hvis den må hentes med bil og henger. 

Anonymkode: 04d06...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du kunne eventuelt brukt bilberger, det var det som hentet den i går. Det fungerer på samme måte som bil og bilhenger. Og bilen virker selvfølgelig ikke hvis den må hentes med bil og henger. 

Anonymkode: 04d06...f91

Ahhh, skjønner. Men hvorfor virker ikke elbilen? Er ikke det noe du burde ta med forhandler? 
og hvorfor fraråde elbil generelt om bare din bil ikke virker? Min gamle Volvo fossil døde pga motorhavari, men jeg fraråder ikke fossilbil på generelt grunnlag av den grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (28 minutter siden):

Ahhh, skjønner. Men hvorfor virker ikke elbilen? Er ikke det noe du burde ta med forhandler? 
og hvorfor fraråde elbil generelt om bare din bil ikke virker? Min gamle Volvo fossil døde pga motorhavari, men jeg fraråder ikke fossilbil på generelt grunnlag av den grunn

Den er jo hentet av forhandler nå, da... Jeg har fått forespeilet at bilen kan repareres en gang til høsten, grunnet mangel på deler. Det er nemlig så mange biler med samme problem, at ventelistene er uendelige. Feil med battericeller i driftsbatteriet... Bilen min har gått 30 000, jeg antar at den gamle Volvoen din hadde gått noe lenger før havari var et faktum?

Jeg har fått fossilbil som erstatningsbil frem til bilen er reparert. Det føles fantastisk å slippe rekkeviddeangst, ladekø, dugging og feilkoder!

Anonymkode: 04d06...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring dessverre men naboen (Mannen til pappas avdøde kusine)  har en MG han er veldig fornøyd han kjørte bare Subaru før og gikk over til MG pga Subaru forhandleren selger det 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2024 den 15.16):

Jeg skal kjøpe meg en ny eller  noen åammel el bil.   Jeg ser at Mg er rimelig i forhold til mange og man får mye bil for pengene.  Det står mellom  em mg5 eller en mg zs. Har også sett på peugot2008.  volkswagen id4.  Noen som har noen tips , erfaringer å dele?

Anonymkode: d941d...6bc

Har første generasjon MG ZS EV som har gått 90.000 km. Meget god plass syns vi, så fungerer fint for en barnefamilie. Har ikke all verden av rekkevidde, men er bedre hos nye varianter. Ladelukken er ikke verdens smarteste, og dem har ikke den typen på andre modeller. 

Sett opp mot pris og plass, så har den gjort en god jobb. Hatt den på verksted på grunn av ladelukken, ellers kun servicen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 12.46):

MG ZS har jo kontinuerlig blitt forbedret, og 5eren er omtrent den eneste elektriske stasjonsvogna som har tiltrukket seg mange som nettopp vil ha den formen og ikke en tippeklar SUV. Mitt inntrykk er at folk er fornøyde. Husk å ta en grundig Fluid Film behandling eller liknende.

Anonymkode: f1bd4...e1c

Jeg finner ikke MG 5 på listen til OFV i det hele tatt? Hvor mange ble det solgt i 2023? Forøvrig en klassisk og fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...