Gå til innhold

Fått meg kontorjobb,hva er passende jobbantrekk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en aktiv dame så har stort sett treningstøy og turbukser...har hatt yrke med jobbantrekk i alle år... noe som har vært veldig praktisk.

Nå har jeg fått "kontorjobb", så skal  gå i normalt pene klær, kan godt være litt mot hverdagslig, men ikke hettegenser liksom. Heller ikke kjole/dress/pensko.

Jeg er minimalistisk, også i klesstil og antall plagg.  liker enkle klær som er rene i snittet uten dill dall.   er elendig på å sette sammen antrekk eller klær i butikk.  

Er høy og normalt slank.

 

Gi meg tips og bilder ! Takk :))

 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bukse og genser. Bukse og skjorte/bluse. Hos oss er jeans normalen, men på vinteren også bukser i ull, twill eller andre tykkere stoffer. Vår og sommer blir det bukser i tynn bomull, lin og viskose.

Anonymkode: db0ce...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sort dressbukse som du kan bruke til alt. Når buksen er sort og nøytral, så kan du kombinere den med hvilke som helst overdeler. På vinteren går jeg mye med kasjmirgensere på kontoret. Eventuelt en cardigan som jeg kan ta av og på etter temperatur. 

Klassiske ankelboots på vinteren, hvite sneakers på sommeren. 

Av og til går jeg med skjørt eller kjole, men da alltid nedtonet og klassisk. 

Anonymkode: 0718b...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i jeans og ulike gensere, bluser, topper etter vær og føre. Du kan vel se an de første dagene om det er noe spesielt folk kler seg i. Hos oss (stor statlig arbeidsplass) er det bare de øverste lederne som kler seg i dress, eller blazer/penbukse/skjørt for damer. Noen andre damer kan kle seg veldig pent og pynta fordi det er deres stil, men det er ikke de fleste. 

Anonymkode: 2e62e...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg tenker at jeans og blaser, eller jeans og bluse er fint.  men jeg synes jeans er SÅ ubehagelig.... og hater bukser som strammer her og der når jeg sitter. så jeg må lete godt etter en behagelig bukse.  

Evt kan jeg ha skjørt, men skjørt og blaser blir veldig formelt kanskje.?

Anonymkode: ba4e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja, jeg tenker at jeans og blaser, eller jeans og bluse er fint.  men jeg synes jeans er SÅ ubehagelig.... og hater bukser som strammer her og der når jeg sitter. så jeg må lete godt etter en behagelig bukse.  

Evt kan jeg ha skjørt, men skjørt og blaser blir veldig formelt kanskje.?

Anonymkode: ba4e8...0bf

Jeans fra Denim destination. «Joggebukser» fra Ninepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Jeans fra Denim destination. «Joggebukser» fra Ninepine.

Takk, skal sjekke!

Anonymkode: ba4e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags kontor-jobb du har fått deg. Er det bank, i det private, mye møter bør du skaffe deg en dressbukse, skjørt, jakke, som du kan mikse med ulike skjorter og bluser, ha noen pensko på jobb. Er det i det offentlige, mye bruker-kontakt, kundesenter, Nav kan svarte pene bukser, bluser, skjorter, fine gensere/cardigans med noen fine boots/fine sommersko være innenfor, men jeg ville ha unngått dress, overpynting med mindre du ikke går i masse møter med sjefsansvar. Dongeri er innafor, men gjerne med noen fine sko, fine heldekkende bluser. Veldig bare plagg er litt fjernt, utringning, bare mager hører ikke helt hjemme, det samme med platåsko, masse sminke etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 20.22):

Jeg er en aktiv dame så har stort sett treningstøy og turbukser...har hatt yrke med jobbantrekk i alle år... noe som har vært veldig praktisk.

Nå har jeg fått "kontorjobb", så skal  gå i normalt pene klær, kan godt være litt mot hverdagslig, men ikke hettegenser liksom. Heller ikke kjole/dress/pensko.

Jeg er minimalistisk, også i klesstil og antall plagg.  liker enkle klær som er rene i snittet uten dill dall.   er elendig på å sette sammen antrekk eller klær i butikk.  

Er høy og normalt slank.

 

Gi meg tips og bilder ! Takk :))

 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Dress

Anonymkode: 7ea5f...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorjobb kan jo være så mangt. Det kan være medarbeider i en organisasjon, eller advokatsekretær i et firma. Disse stillingene krever litt ulike antrekk.

Et par pene bukser og en fin topp eller bluse holder i massevis de fleste steder. Jeg har også kontorjobb, men kan gå ganske casual. Eneste som ikke er innafor er vel grå joggebukse og hettegenser. 

Anonymkode: c78db...8ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det  er en jobb i det jeg ksn beskrive som administrasjonen i helse sør øst.  Blir en del møter med ulike avdelinger rundt på sykehus og andre som skal delta i prosjekter, potensielle leverandører.  Jobben innebærer Planlegging av utvidelser  bygg, ikt,  utforming av lokaler. 

Så vil gjerne kle meg ordentlig. 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for mørke jeans eller nøytrale sorte bukser med en pen men nøytral genser. Jeg liker genserne til Kashmina veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det  er en jobb i det jeg ksn beskrive som administrasjonen i helse sør øst.  Blir en del møter med ulike avdelinger rundt på sykehus og andre som skal delta i prosjekter, potensielle leverandører.  Jobben innebærer Planlegging av utvidelser  bygg, ikt,  utforming av lokaler. 

Så vil gjerne kle meg ordentlig. 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Ville forholdt meg formell i kleskode. Altså kjøp inn endel dressbukser, og enkle overdeler i nøytrale farger. Svarte/mørke jeans. Samt et par blazere og et par cardigans. 

Generell regler er å unngå for mye trykk og forskjellige utforminger, utsmykking. La det være et skille i hva som er jobb antrekk og hverdags hvis du har en uformell stil til hverdags. Gå for nøytrale farger å toner. Tenk på at plagg skal sitte pent på og vare lenge. Tenk også på hvordan du kan mix og matche de forskjellige plaggene. Kjøp sko som er behagelig men også pene evt skift til penere par sko på arbeidsplassen. Ikke sikkert dette egner seg på et sykehus, men jeg dresser gjerne et plain svart antrekk opp ved bruk av smykker, øredobber og ringer. 

Jeg jobber i det offentlige men kom fra det private, begge er kontorjobber men har definitivt en annen type formell stil nå enn i det privste. Der var det mye kjole, skjørt/bluse, og hæler. I det offentlige kan jeg fint hive på meg en svart jeans med en enkel skjorte/topp på med en blazer og et par sneakers og thats it.

Anonymkode: 1e938...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det  er en jobb i det jeg ksn beskrive som administrasjonen i helse sør øst.  Blir en del møter med ulike avdelinger rundt på sykehus og andre som skal delta i prosjekter, potensielle leverandører.  Jobben innebærer Planlegging av utvidelser  bygg, ikt,  utforming av lokaler. 

Så vil gjerne kle meg ordentlig. 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Hvorfor ikke se litt på hva de andre bruker? Det ville jeg ha gjort, og ikke kjøpt noe som helst når det ikke er kleskode. Du blir neppe kasta ut om du møter første dagen i olabukse og bluse.

Anonymkode: ec70e...f3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kontorjobb og bruker som regel skjørt/topp eller kjole, men kan av og til ha sorte jeans/ bluse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør safe med sort bukse/mørk jeans og bluse/skjorte/pen genser første dagen, og så ser du hvordan de andre kler seg. Jeg gjorde tabben med å handle inn for mye dressklær. Ble hengende i skapet da det viste seg å være ganske avslappet kontorstil med mye jeans😅 Lykke til i ny jobb🤩

Anonymkode: f14a9...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjør safe med sort bukse/mørk jeans og bluse/skjorte/pen genser første dagen, og så ser du hvordan de andre kler seg. Jeg gjorde tabben med å handle inn for mye dressklær. Ble hengende i skapet da det viste seg å være ganske avslappet kontorstil med mye jeans😅 Lykke til i ny jobb🤩

Anonymkode: f14a9...6ec

Tusen takk! 

Jeg skal se ann de første dagene, åssen stilen der er.

har som sagt sort smalt skjørt, en sort  penbukse og en hvit bluse jeg kan bruke... sko må jeg tenke på, har noen penere høstsko halvhøye sorte som kan gå til en penbukse. 

Skal gå for få plagg av kvalitet, trnker jeg. Jeg skal jo shoppe max 5 plagg i år... 

Mange gode råd fra alle sammen! 

 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 20.22):

Jeg er en aktiv dame så har stort sett treningstøy og turbukser...har hatt yrke med jobbantrekk i alle år... noe som har vært veldig praktisk.

Nå har jeg fått "kontorjobb", så skal  gå i normalt pene klær, kan godt være litt mot hverdagslig, men ikke hettegenser liksom. Heller ikke kjole/dress/pensko.

Jeg er minimalistisk, også i klesstil og antall plagg.  liker enkle klær som er rene i snittet uten dill dall.   er elendig på å sette sammen antrekk eller klær i butikk.  

Er høy og normalt slank.

 

Gi meg tips og bilder ! Takk :))

 

Anonymkode: ba4e8...0bf

Tror du det er egen uniform for kontor??? Forskjell på om du jobber på kontoret i en fabrikk eller om du jobber på et advokatkontor. 

Anonymkode: b141f...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...