Gå til innhold

Hvorfor fjerner ikke folk store vorter i ansiktet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jeg alltid lurt på, også. Men så slo det meg at jeg har en vorte (el innvendig føflekk) i ansiktet selv, helt oppe ved hårfestet - så den syns jo bare når jeg drar alt håret tilbake. Men jeg tenker aldri på den, JEG ser den ikke når jeg ikke ser meg i speilet. Kanskje andre ser den? Orker ikke bry meg om det…. 

Anonymkode: f5a15...cba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg snakker med folk ala det ene bildet her, tenker jeg «ikke se på utveksten, ikke se på utveksten», men så klarer jeg liksom ikke å unngå det. Det er distraherende og jeg tenker som spørsmålet i HI. Men «problemet», det er mitt, eieren lever jo helt fint med dette. Vi bør vel heller omfavne mangfoldet - også utseendemessig. 

Anonymkode: 3278f...de2

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er bedre med et lite arr, enn en stor vorte eller føflekk midt i ansiktet. Ser eklere ut.

Anonymkode: 9739a...13c

Mange har ekle personligheter og er veldig opptatte av ytre ting som hvordan andre ser ut. Hvorfor prøver de ikke å forbedre seg?

Anonymkode: d106c...35a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tusen ganger heller hatt et arr enn en sånn ekkel utvekst. 

Anonymkode: 46893...2e3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet rundt ti senilvorter i ansiktet hos privat hudlege. Dyrt, men verdt det. Vortene jeg hadde økte gradvis i størrelse. Fjernet også to store i hodebunnen.

Mann, 48

Anonymkode: 48f54...ff4

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det har jeg og lurt på lenge. Mange som har føflekker og som er ganske så ekle å se på i fjeset.

Jeg vil heller ha en vorte i fjeset enn å ha en ekkel personlighet. 

Anonymkode: 1cc31...fd0

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig slemme dere er.. kan fortelle dere noe, morten min har en slik vorte i ansiktet, og den kan rett og slett ikke fjernes pga roten på den er veldig lang og snor seg langt inni ansiktet, og fjerner man ikke roten så vokser den tilbake slik som føflekk. 

Anonymkode: ff490...84f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en vorte i overleppa, såkalt "beauty mark" har fått 2 kommentarer fra menn at de synes at det er fint å se på. mens moren min har spurt meg hvorfor jeg ikke fjerner den. den er mindre enn en rosin men man kan føle at det er en vorte.

jeg liker å ha den, pleier å tegne den med en mørkere farge når jeg sminker meg.

Anonymkode: f7c44...4b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du er den slemmeste ts på kg.

Anonymkode: e23fe...7f4

Jeg skriver ikke dette for å være slem, men jeg oppriktig lurer på det.

Ts

Anonymkode: a07b8...a41

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg har en vorte i overleppa, såkalt "beauty mark" har fått 2 kommentarer fra menn at de synes at det er fint å se på. mens moren min har spurt meg hvorfor jeg ikke fjerner den. den er mindre enn en rosin men man kan føle at det er en vorte.

jeg liker å ha den, pleier å tegne den med en mørkere farge når jeg sminker meg.

Føflekk eller vorte? Føflekker har farge og er flate 

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Jeg kan kjenne på at den "stikker ut" når jeg rører på den altså. den er ikke stor, men man legger merke til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sitter å ser på tv og ser en flott dame som er pent sminket og flott kledd, og i ansiktet/ på kinnet har hun en vorte på størrelse med en liten rosin .

Det minner meg om eventyret Hans & Grete og den slemme heksen som hadde vorte på nesen.

Til dere som har store vorter; hvorfor fjerner dere de ikke?

Fastlegen fjerner den på no time, eller henviser til en plastisk kirurg som er flinkere, hvis det er snakk om at det kan bli arr.

Det er ikke pent altså, og trekker ned utseendet.

Fordi den er en del av min personlighet, er slik jeg er. Har aldri tenkt over at den er der liksom. Så slutt og bry deg, du! 

Anonymkode: 044c8...010

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette.

Anonymkode: 285aa...628

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den må fjernes dypt, det må gjøres privat av en plastikkirurg og koster 8000 kr.

Anonymkode: 12fb4...531

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Føflekker trenger ikke være flate. Ganske mange av de jeg har er litt vorte i formen, men med farge 

Anonymkode: 0d65f...2f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en sånn utvekstgreie/vorteliknende sak på haken i 20-årene. Da jeg forstod at den ikke ville forsvinne av seg selv, fikk jeg den fjernet med laser av hudlege. Gikk fort og smertefritt, og i ettertid har jeg ikke hatt arr etter denne. Kostet et par tusen å ta den, men jeg hadde vært villig til å betale mye mer for et så bra resultat.

Anonymkode: ee607...778

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg sitter å ser på tv og ser en flott dame som er pent sminket og flott kledd, og i ansiktet/ på kinnet har hun en vorte på størrelse med en liten rosin .

Det minner meg om eventyret Hans & Grete og den slemme heksen som hadde vorte på nesen.

Til dere som har store vorter; hvorfor fjerner dere de ikke?

Fastlegen fjerner den på no time, eller henviser til en plastisk kirurg som er flinkere, hvis det er snakk om at det kan bli arr.

Det er ikke pent altså, og trekker ned utseendet.

Var det hun som sang på The Voice? Den vorten var omtrent alt jeg så...

Anonymkode: ee607...778

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Haha man har da ikke en ekkel personlighet fordi man sier at det går an å fjerne vorter 😂 det blir for dumt og dømmende. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med deg. Jeg synes også det er litt ekkelt med vorter eller utstikkende føflekker i ansiktet.

Anonymkode: d4e27...5f6

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...