Gå til innhold

Strøm kan bli enda dyrere takk til Google.


NatNat

Anbefalte innlegg

og NRK presenterer det som noe positiv !!!!!!! Er det en dårlig vits ?!

 

"Da er det kjempestort. Det vil bli Norges største kraftforbruker, isolert sett. Og det kommer til å påvirke strømprisene, sier Seland. "

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/investeringen-av-et-google-senter-i-skien-er-gigantisk-_-det-blir-ogsa-stromforbruket-1.16753588

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du kan være 100% sikker på at noen politikere har gitt de noen sykt gode fastpris avtaler på strøm som befolkningen kan se langt etter.

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (1 minutt siden):

Og du kan være 100% sikker på at noen politikere har gitt de noen sykt gode fastpris avtaler på strøm som befolkningen kan se langt etter.

Japp, sikkert samme avtaler som de gav tysk jernbane midt i strømkrisen. 

Myndighetene driter i oss

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gi 100 arbeidsplasser etter at byggeperioden er ferdig, og legger beslag på 5% av Norges strømforbruk. 

Må være de mest energikrevende arbeidsplassene i Norge. Og noe vindkraft mafiaen vil bruke som brekkstang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (10 timer siden):

og NRK presenterer det som noe positiv !!!!!!! Er det en dårlig vits ?!

 

"Da er det kjempestort. Det vil bli Norges største kraftforbruker, isolert sett. Og det kommer til å påvirke strømprisene, sier Seland. "

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/investeringen-av-et-google-senter-i-skien-er-gigantisk-_-det-blir-ogsa-stromforbruket-1.16753588

Var det ikke sånn at flertallet i NRK hadde millionlønn ? da spiller det ikke noen rolle om en får en strømregning i året på 100 000,- 156 000,- har lest strømutgifter på 156 000,- men jeg husker bare ikke hvor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (8 timer siden):

Japp, sikkert samme avtaler som de gav tysk jernbane midt i strømkrisen. 

Myndighetene driter i oss

Yepp Vi skal hate de som stod midt i Berlin i 1945 mens vi skal elske de som okkuperte oss verden er snudd helt på hodet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (7 minutter siden):

Det kommer til å gi 100 arbeidsplasser etter at byggeperioden er ferdig, og legger beslag på 5% av Norges strømforbruk. 

Må være de mest energikrevende arbeidsplassene i Norge. Og noe vindkraft mafiaen vil bruke som brekkstang. 

De 100 arbeidsplassene er nok i byggeperioden deretter er det full  Automatisert politikerne lar seg lure av arbeidsplasser var det ikke Alvdal eller noe det skjedde noe sånt ? Freyr er også ett godt eksempel mitt hjemsted lot seg ikke lure og lokalbefolkningen fikk stoppet det 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fullstendig sinnsykt!

 Politikere som knapt kan logge seg på PCen legger til rette for det mektigste private monopolet som noengang har eksistert.

Ingenting annen enn å si helvetes suppehuer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt var det eneste partiet i Skien som har stemt i mot. 

Sitat: Skien Rødt.

Dette maktforholdet illustreres godt i et intervju med ordfører Hedda Foss Five: «Det er en bransje som opererer veldig annerledes, og alt i prosessen har vært taushetsbelagt. Det er bare noen få som har visst det hos oss og i Statkraft. Ingen av den vi har møtt, sier hvem de er eller hvem de representerer. Jeg har vært med på alt jeg har blitt spurt om, og presentert på engelsk og ikke stilt noen spørsmål. Hvem som har vært hvem, har jeg ikke visst før nylig».

https://roedt.no/skien/google-kommer-til-skien

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (10 minutter siden):

De 100 arbeidsplassene er nok i byggeperioden deretter er det full  Automatisert politikerne lar seg lure av arbeidsplasser var det ikke Alvdal eller noe det skjedde noe sånt ? Freyr er også ett godt eksempel mitt hjemsted lot seg ikke lure og lokalbefolkningen fikk stoppet det 

Politikerne i Skien har en så lenge dollartegn i øyene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (Akkurat nå):

Politikerne i Skien har en så lenge dollartegn i øyene.

Ja de må jo ha det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (5 minutter siden):

Rødt var det eneste partiet i Skien som har stemt i mot. 

Sitat: Skien Rødt.

Dette maktforholdet illustreres godt i et intervju med ordfører Hedda Foss Five: «Det er en bransje som opererer veldig annerledes, og alt i prosessen har vært taushetsbelagt. Det er bare noen få som har visst det hos oss og i Statkraft. Ingen av den vi har møtt, sier hvem de er eller hvem de representerer. Jeg har vært med på alt jeg har blitt spurt om, og presentert på engelsk og ikke stilt noen spørsmål. Hvem som har vært hvem, har jeg ikke visst før nylig».

https://roedt.no/skien/google-kommer-til-skien

Foss Five var hu med lampa på kontoret det til 60 000,- ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir selskapet som praktisk talt har monopol på norske internet søk (De som eier algoritmene, de som bestemmer hvilke informasjon vi skal ha tilgjengelig, hvilke informasjon vi ikke skal ha tilgjengelig ) mulighet til å lagre dataene/makten  samtidig som vi gir de insentiver til å bry seg litt ekstra om norsk energi politikk!? 

Det kan faen ikke være sant! Hinsides uansvarlig! 

Nei 100 000 arbeidsplasser veier ikke opp mot dette, faktisk gjør det hele dynamikken enda farligere. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Energiministeren er ikke uventet positiv.
 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/aasland_-_-skien-har-ansvaret-for-a-sikre-google-fornybar-energi-1.16757109

Her må kommunen på banen og sørge for å legge til rette, mener energiminister Terje Aasland.

– Å distansere seg, og ikke ville være med å gjøre en jobb for at Google skal få den fornybare energien de trenger, det er å være passiv og tilbakelent, slår Aasland fast.

Endret av Helgekarjol
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (14 timer siden):

Energiministeren er ikke uventet positiv.
 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/aasland_-_-skien-har-ansvaret-for-a-sikre-google-fornybar-energi-1.16757109

Her må kommunen på banen og sørge for å legge til rette, mener energiminister Terje Aasland.

– Å distansere seg, og ikke ville være med å gjøre en jobb for at Google skal få den fornybare energien de trenger, det er å være passiv og tilbakelent, slår Aasland fast.

Merkelig argumentasjon. Ingenting om arbeidsplasser eller avkastning på kapital.

Hun statsråd Tung flirte hånlig og hadde like tynn retorikk på dax18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...