Gå til innhold

Tips til kvinner som vil beholde en bra mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

Anonymkode: 13bc5...8db

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En god mann beholder deg fordi du er den du er. Ikke fordi du følger et regime han har satt. 

Anonymkode: ef2f4...819

In your dreams. Fordi veldig få kvinner er seg selv, selv av de som tror de er, der ligger det største problemet. 

Anonymkode: a1bee...649

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

En dame som lever etter dette kan få nesten hvem hun vil, og ha null problem med å beholde han. Det er få slike damer, men de er virkelig verdt gull! 

Anonymkode: f8ad8...3cd

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har sett det er mange tråder her inne hvor det legges ut om problemer på hjemmebane. Det er mange menn som karakteriseres som håpløse, men samtidig er det vel de samme mennene de selv har blitt sammen med en gang i tiden. 

Gjennom et (ganske) langt liv har jeg bygd meg opp noen erfaringer både fra egne forhold og andres. Under følger noen tips til kvinner, da Kvinneguiden gjerne har nok av det motsatte, som har kapret drømmemannen og gjerne vil beholde han livet ut.

1. Sex. Sex er viktig. Han kan ikke forvente at du er klar og villig hver gang han har lyst, men du må unngå lange perioder uten sex. Sørg for å holde sexlivet ved like og by på deg selv. Menn flest ønsker god sex og kvinner som byr på dette på jevlig basis. Det er ingenting i veien med en god avsugning i ny og ne om lysten er ikke et på topp. Ikke la han begynne å drømme om andre damer, for det vil han gjøre dersom sexlivet ikke er bra. Sexlivet er limet i et forhold. 

2. Feminintet. Menn flest ønsker feminine kvinner. Det er et faktum. Sørg for å holde deg fresh og i form. Kle deg pent, men anstendig. 

3. Vær lojal, ta hans parti. Ingen menn ønsker en dame som krangler og diskuterer offentlig. Er det noe du vil diskutere med mannen din, gjør det under fire øyne. Når dere er sammen med andre, så støtter du han. Menn ønsker en kone som står ved hans side. 

4. Bry deg om hus og hjem. Menn ønsker en kvinne som en renslig og liker å skape en hyggelig atmosfære i hjemmet. 

5. Masing hjelper ikke. Vil du ha noe gjort, spør han. Er han fornøyd i forholdet vil han gjøre det. Ikke innta en rolle hvor masing er en del av repertoaret. Ingenting motiverer mindre enn masing, og lite irriterer menn mer enn masete kvinnfolk. 

6. Ikke press han til forpliktelser. Ikke press en mann til barn eller giftemål. Om han har lyst til det er det fordi han anser deg som en god partner. Hvis du oppfyller kriteriene over, og han ikke finner ut at han vil det, da er han i verdt det. 

Jeg vil anta at noen vil rase over enkelte av disse punktene, men mange vil nok også innse at dette er noe de streber etter. Kvinner i lykkelige, langvarige forhold vil nok kjenne seg igjen.

1) sex er viktig men ikke det viktigste

2) Flaks at jeg ikke liker å gå i bukser da

3) Dette er da bare vanlig folkeskikk

4) Heldigvis har jeg en mann som er flink på det for jeg er pissadårlig

5) Slipper fikk min ferdig oppdratt

6) Denne utgår siden vi gifta oss på under 2mnd

Damer for å beholde en god mann så er det viktigste å faktisk finne han først

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Alltid fulgt disse, menn er utro og voldelige uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: 700a8...dcf

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er ikke det, men de du har valgt har kanskje vært det

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

In your dreams. Fordi veldig få kvinner er seg selv, selv av de som tror de er, der ligger det største problemet. 

Enig. Og hvis man aldri er villig til å endre seg litt eller inngå kompromiss for å finne seg en god livspartner, så trenger man heller ikke å sutre når man sitter der alene. Endringer kan faktisk føre til gode ting og. Man må nesten tilpasse seg litt i livet for å få visse ting man vil ha, ikke sitte der å råtne med sine egne ugunstige prinsipper/stahet/bitterhet og samtidig forvente å få alt servert på et sølvfat.

Anonymkode: 4de25...393

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1.Det er han som har minst lyst av oss. Mye mindre enn meg. Og han er ikke glad i å slikke heller (i motsetning til eksen, så jeg burde følt meg snytt! 😀). Heldighvis for ham har han noen sexy moves. 

2.Jeg er dame og opptatt av egen helse. Det får holde i lange baner. Ja, og så sko. Jeg har betalt dyre dommer for horestøvler som kun brukes i senga. You welcome baby! 

3. Jeg gir ham sunn motstand, så han ikke kjeder seg skvett ihjel. 

4. Jeg skal rydde i helga. Vinter er til for å hvile og gå i hi.

5. Han er selvgående, lite å mase på. 

6. Samme gjelder meg. Lurt å få bestemt seg for hva han vil før noen andre tar meg 😉

Anonymkode: 5439d...1b4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du kun møter drittsekker, så kanskje prøve å møte andre type menn, så du ikke går i samme fella gang etter gang. Menn flest er verken utro eller voldelige 

Anonymkode: f8ad8...3cd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært lykkelig gift i 15 år. Aldri innrettet meg etter reglene dine. Ting går opp og ned - for begge, men da er den andre der og støtter, og drar lasset. Uten å kreve sex, rent hus, og et sminket ansikt. Og så er vi tilbake og er den beste versjonen for hverandre.

Forventer du perfeksjon hele tiden er nok det årsaken til at du er bitter og ensom i livet. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Takk og lov for kvinnefrigjøringen altså..den var tydeligvis svært nødvendig..

Anonymkode: ec5b9...57c

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må velge riktig emne skjønner du. De som tror de kan kurere badboys kommer ikke langt med denne listen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aldri fulgt disse og aldri hatt problemer med å beholde menn

Anonymkode: 41107...3fe

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Til mannen: 

1. Sex. For å få lyst på sex etter forelskelsesfasen er det vikitg å utvikle emosjonell intimitet. Uten dette, mister kvinner lysten. Gå derfor i terapi, blir kjent med egne følelser slik at du kan være emosjonell intim med din kvinne. 

2. Vær maskulin. Vis omsorg og ta ledelse i forholdet. Sørg for at din kvinne føler seg ivaretatt. Da får hun lyst og energi til å ta vare på egen helse ved å spise sunt og være i aktivitet.  

3. Ha respekt for at din partner kan ha andre meninger enn deg. Hvis du ikke føler deg støttet i offentligheten, forteller du henne etterpå hvordan du føler deg. Så blir dere enig om hvordan dere kan støtte hverandre. 

4. Diskuter hvem som gjør hva hjemme. Finn ut hvem som liker å gjøre hva av husarbeid og del 50/50 om begge er i arbeid. 

5. Hvis man opplever en partner som maser, så sørger man for å være litt mer tydelig. Sette grenser eller fortelle når en oppgave vil bli utført. Det er da vikitg å gjennomføre oppgaven når den er planlagt eller være i forkant og fortelle dersom det må bli utsatt. 

6. Hvis du vet at en partner ønkser mer forpliktelse enn du kan gi; vær ekstremt tydelig og finn heller en ny partner som ønkser å forplikte seg på samme nivå. 

Endret av ennivk
  • Liker 14
  • Nyttig 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i flere langvarige forhold og ingen har vært voldelige, utro drittsekker, men tatt slutt av naturlige grunner som feks at man er ukompatibel som partnere. Flotte menn jeg ønsker alt godt! 

Mange kvinner har en tendens til å kaste seg helt ukritisk på det første og beste som dukker opp, kjenner mange som velger rødtflagg-tapere gang på gang, og da blir det jo fort et problem. 

Anonymkode: 4de25...393

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du glemte punktet om at hun må svelge og være villig til å ta den i toer`n og gå på kurs for å lære seg å squirte, kanskje være villig til trekant med en ekstra kvinne.

Ja dette er bare sånn småting som gjør samlivet så mye enklere, glem rådene til Peder Kjøs og hør på han karen her for at langt og lykkelig samliv. Han har veldig mange forhold bak seg ettersom jeg forstår, så han har lang erfaring som han sier.

Anonymkode: 3e73f...f89

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kvinner også:opplyser:

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke kvinner som oftest er parten til å initiere skilsmisse?

Anonymkode: 8fb71...67c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

En god mann beholder deg fordi du er den du er. Ikke fordi du følger et regime han har satt. 

Damer med din holdning representerer ganske mange. Det dere ikke skjønner er at listen som er utgangspunktet er bare den ene siden, sett fra mannens side. Kloke kvinner har sin egen liste, som stiller krav til mannen. Men så har vi den store gruppen som ditt innlegg representerer, de med alle fordommene og ingen vilje til å skape en god mann for seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...