Binne Skrevet 8. februar 2024 #1 Skrevet 8. februar 2024 Jeg og sambo lurer på å ta oss en ukes sydentur (restplass) nå i påska. Ungene er hos pappa’n sin og skal reise til familie. Greia er at jeg får så utrolig dårlig samvittighet bare ved tanken på å reise til syden «alene» uten ungene (de er 17 og 11 år), men det hadde vært så godt med sol og varme og vi har ikke råd til en tur for alle 4. Vi var i syden i 2 uker med all inclusive i fjor og en sånn tur kan vi ikke ta hvert år😅 Både jeg og sambo har hatt godt av varmen nå på vinteren pga div helseplager, men jeg vet ungene blir skuffa om vi drar uten dem… Noen tanker?
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #2 Skrevet 8. februar 2024 Tja... hver får gjøre som de vil. Jeg drar gjerne på en sydentur innimellom i tillegg til familieferiene vi har til Middelhavet hver år. ville aldri vurdert å gjøre det i steden for tur med familien. Anonymkode: ff069...843 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #3 Skrevet 8. februar 2024 Har dere råd til en tur for 2 i året, så har dere råd til en tur for 4 annethvert år. Jeg ville ikke reist uten barna mine. Anonymkode: aaad2...76c 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #4 Skrevet 8. februar 2024 Om dem var på tur i fjor, reis og kos dere. Skjønner den dårlige samvittigheten, men barna har allerde fått vært to uker der, så da kan dere reise og slappe av alene. Anonymkode: ea9e4...34b 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #5 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere råd til en tur for 2 i året, så har dere råd til en tur for 4 annethvert år. Jeg ville ikke reist uten barna mine. Anonymkode: aaad2...76c Enig her. Spesielt når TS vet at barna vil bli skuffet om de reiser uten dem. Anonymkode: 66893...898
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #6 Skrevet 8. februar 2024 Jeg synes det er ok å pleie forholdet uten barn noen ganger. Den eldste er snart myndig og bør tåle at dere drar på ferie uten han/henne. Anonymkode: 329b1...4eb 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #7 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja... hver får gjøre som de vil. Jeg drar gjerne på en sydentur innimellom i tillegg til familieferiene vi har til Middelhavet hver år. ville aldri vurdert å gjøre det i steden for tur med familien. Anonymkode: ff069...843 Helt enig der. Hadde jeg ikke hatt råd til å ta med barna på tur, hadde jeg ikke dratt uten. Da hadd jeg spart til vi hadde råd til å dra alle sammen. Anonymkode: e1ae2...9e1 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #8 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er ok å pleie forholdet uten barn noen ganger. Den eldste er snart myndig og bør tåle at dere drar på ferie uten han/henne. Anonymkode: 329b1...4eb Man kan da fint pleie forholdet uten å dra på en ferietur uten barn (som barna har lyst til å være med på). Anonymkode: e1ae2...9e1 5
frøkna Skrevet 8. februar 2024 #9 Skrevet 8. februar 2024 Hva med å heller reise på en storbytur i varmere strøk? Da blir det ikke en reise som kanskje barna gjerne heller skulle vært med på
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #10 Skrevet 8. februar 2024 Det er helt greit å reise på ferie med uten barna når de er hos far, men jeg synes det blir litt annerledes når man da ikke har råd til å ta med barna på ferie senere. En sydenferie er selvsagt ikke en menneskerett, eller noe barna må ha hvert år, men hvis feriebudsjettet mitt var stramt så hadde jeg heller brukt det på oss alle. Å bruke opp alt på samboer og meg hadde vært uaktuelt. Anonymkode: 0eafa...d5f 8 1
lajlaj Skrevet 8. februar 2024 #11 Skrevet 8. februar 2024 Binne skrev (26 minutter siden): Jeg og sambo lurer på å ta oss en ukes sydentur (restplass) nå i påska. Ungene er hos pappa’n sin og skal reise til familie. Greia er at jeg får så utrolig dårlig samvittighet bare ved tanken på å reise til syden «alene» uten ungene (de er 17 og 11 år), men det hadde vært så godt med sol og varme og vi har ikke råd til en tur for alle 4. Vi var i syden i 2 uker med all inclusive i fjor og en sånn tur kan vi ikke ta hvert år😅 Både jeg og sambo har hatt godt av varmen nå på vinteren pga div helseplager, men jeg vet ungene blir skuffa om vi drar uten dem… Noen tanker? At de blir skuffet får de tåle. Barn må få vonde følelser, de dør ikke av det. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #12 Skrevet 8. februar 2024 Er egentlig for at man skal kunne dra på tur uten barn. Men når du sier du ikke har råd til å dra på tur med barna, burde du spart de pengene så dere alle kan dra på tur senere. Anonymkode: 5c89c...ceb 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #13 Skrevet 8. februar 2024 Jeg er tilhenger av at man tar tur uten barn, og har selv vokst opp med det. Men ikke når det begrenser familiens feriebudsjett, om dere drar ville jeg hatt konkrete planer for neste tur - med barna. Anonymkode: ad547...50a 5 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #14 Skrevet 8. februar 2024 Men om det er helsebringende fot dere nå og ta en ukes ferie, så kan det trumfe sydentur med barn senere i sommer. Barna trenger først og fremst uthvilt og friske foreldre. Så når de uansett skal bort i påsken så unn dere en helsetur. Barn har godt av å se at foreldrene gir seg selv litt egenpleie også, og de er såpass store at de skjønner det. Anonymkode: 75098...1da 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #15 Skrevet 8. februar 2024 Dra!!! Nyt!!! Hent dere inn!! Det er faktisk lov å tenke på seg selv av og til, selv om man har barn!!! Anonymkode: 728e3...9db 10 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #16 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig der. Hadde jeg ikke hatt råd til å ta med barna på tur, hadde jeg ikke dratt uten. Da hadd jeg spart til vi hadde råd til å dra alle sammen. Anonymkode: e1ae2...9e1 Enig Anonymkode: 1ca91...869
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #17 Skrevet 8. februar 2024 Ville aldri gjort det! Min mor og stefar reiste uten meg for 20 år siden, og det var absolutt ikke en god følelse for meg. Anonymkode: a0893...f5e
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #18 Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan da fint pleie forholdet uten å dra på en ferietur uten barn (som barna har lyst til å være med på). Anonymkode: e1ae2...9e1 👏 Anonymkode: 1ca91...869
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #19 Skrevet 8. februar 2024 Selvsagt kan dere reise på ferie mens barna er hos faren. Jeg skjønner ikke hvorfor man må være hjemme eller bare gjøre kjedelige ting i uker uten barn. Kos dere. Dere finner sikkert også på noe hyggelig i sommerferien med barna. De skal vel også ha ferier med far. Anonymkode: 42abc...9e5 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #20 Skrevet 8. februar 2024 Jeg synes ikke det er greit hvis den turen går utover familieferie i sommer. Det går an å pleie forholdet på andre måter enn dyre ferieturer. Noen må jo passe barna mens dere er borte så kan ikke barna bare bo hos de som skal passe dem og så pleier dere parforholdet hjemme? Det må ikke gjøres på stranden vet du. Anonymkode: 512e5...a18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå