Gå til innhold

Dere som er opptatt av å spise sunt/bygge muskler og som teller makroer; hvor mye sukker får dere i dere i løpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt å telle hva jeg får i meg, og merker at jeg synes dette med grensa for sukker er vanskelig. Har regnet ut at jeg burde holde meg til under 55 gram sukker per dag (veier 57 kg), men kommer fint opp i 60 gram hver dag, noen ganger litt over også. Dette er da naturlig sukker som kommer fra frukt, bær, melk, honning, yoghurt osv. Spiser svært lite hvitt sukker. Kun i helgene.

Tror dere dette vil ha mye å si for resultatene mine? Er jo ikke snakk om veldig mye over, men merker jeg synes det er vanskelig å ligge mye under. Er veldig glad i ting som havregrøt med frukt/bær, bananpannekaker, yoghurt med frukt/bær, smoothier osv.

Anonymkode: f74fb...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har nylig begynt å telle hva jeg får i meg, og merker at jeg synes dette med grensa for sukker er vanskelig. Har regnet ut at jeg burde holde meg til under 55 gram sukker per dag (veier 57 kg), men kommer fint opp i 60 gram hver dag, noen ganger litt over også. Dette er da naturlig sukker som kommer fra frukt, bær, melk, honning, yoghurt osv. Spiser svært lite hvitt sukker. Kun i helgene.

Tror dere dette vil ha mye å si for resultatene mine? Er jo ikke snakk om veldig mye over, men merker jeg synes det er vanskelig å ligge mye under. Er veldig glad i ting som havregrøt med frukt/bær, bananpannekaker, yoghurt med frukt/bær, smoothier osv.

Anonymkode: f74fb...c26

Regner du karbohydratene i havregryn og mel som sukker også?

Anonymkode: a7865...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2024 den 3.28):

Regner du karbohydratene i havregryn og mel som sukker også?

Anonymkode: a7865...758

Jeg bruker Lifesum som regner ut for meg.. Ts

Anonymkode: f74fb...c26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at alle karbohydrater er oppbygd av sukker. Fra enkle sukkerarter med kun ett sukkermolekyl til kjeder med flere tusen (stivelse, fiber osv).

Jeg spiser max 5 gram karbohydrater til dagen fra meieriprodukter.

Anonymkode: 59761...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart å telle "sukker" i sunne ting som frukt og bær. Da må man jo slutte å spise til slutt. Spiser 40/40/20 når jeg skal bygge muskler. Og om karbohydrater kommer fra blåbær eller pasta spiller ikke noen rolle for meg.

Anonymkode: d6962...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...