AnonymBruker Skrevet 10. februar #61 Del Skrevet 10. februar Jeg aner ikke hva som eksakt har gjort TS ubekvem, men jeg kan jo bare bygge det på det hun beskriver selv her. På grunnlag av dette, så synes jeg det er svært underlig at hun blir frustrert over menn som er trivelige? Så lenge de er høflige, så forstår jeg ikke hva som er problemet her. Jeg skal være den første til å bli frustrert over menn som tar mye plass, bråker, og er ubehagelig pågående. Jeg er alt for å grensesette kjipe mannfolk, men det begynner å bli drøyt at man skal snakke ned menn som er hyggelige? Det er vel utelukkende trivelig at noen tar kontakt og slår av en prat? Ville hun reagert sånn om det var en kvinne/r? Om hun likevel vil være i fred, så er det absolutt opp til henne, men da er det kanskje noe i kroppsspråket som inviterer til samtale? For å si det sånn; de dagene jeg ikke vil snakke med noen eller forstyrres på trening, så kan det ikke misforstås av noen. 😂 Anonymkode: e8a11...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 12. februar #62 Del Skrevet 12. februar Ja rar oppførsel det kanskje han var interessert i deg ? er nok mye rart på slike treningssenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 12. februar #63 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 18.24): Så klart forventer man å omgås folk, det er jo helt naturlig på treningssenter. Men at folk skal trenge seg helt innpå når det er mange andre ledige maskiner, det skal man ikke forvente. Men du skjønner kanskje ikke forskjellen? Anonymkode: ccf1c...4f1 Hvis du synes maskinene er for tett oppå hverandre så får du klage til treningsstudioet, ikke til folk som benytter seg av tilgjengelig utstyr. Med mindre han var direkte ufin mot deg så ser jeg ikke problemet. Jeg velger også en spesifikk 3D-mølle dersom den er ledig slik at jeg har god utsikt til speil og klokke, og driter i om noen bruker dem ved siden av eller om det er andre ledige. Hvis du mener det er et problem så er det faktisk du som bør flytte deg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 12. februar #64 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 18.01): I dag trente jeg på ellipsemaskin, var der i lunsjpausen og det var få folk. Alle ellipsemaskinene var ledige bortsett fra den jeg brukte, det var en lang rekke med minst 9-10 maskiner. Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt, når det er travelt på treningssenteret må man selvfølgelig regne med at man må trene ved siden av hverandre. Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. Jeg synes generelt noen menn oppfører seg veldig rart på treningssenter. Det er mange intense gym bros som lager utrolig mye lyd mens de løfter vekter, det er stønning, grynting, roping og flere av dem slipper tunge vekter rett ned på gulvet høylytt så andre får seg en støkk. Og så er det jo en del menn som bare kommer opp til meg og andre for å gi treningstips eller slå av en prat og det tror jeg er uvelkomment for de fleste damer, i alle fall for min del. Anonymkode: c492e...985 Skjønner deg godt. Enkelte menn mangler god takt og tone. Mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 12. februar #65 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 18.46): Helt enig. Det er så patetisk med de som skal bråke og grynte hele tiden. Det er ikke nødvendig i det hele tatt. Bare det å dundre vektene i gulvet er helt håpløst. Er det så tungt for dem bør de ta av noen vekter. Anonymkode: 28162...a0b Enig i at mange driver med påtatt bråking, men dersom man skal makse i mark er det faktisk vanskelig å legge stanga pent og kontrollert ned igjen, så det bråket synes jeg er mer tilgivelig. Synes det er mer irriterende med pjokkene som skal stå i ring og lekeslåss foran speilet eller snakke høyt i telefonen mens de trener eller er i garderoben, eller smalltalke i badstuen (mange damer som gjør dette også, er dame selv og opplever ofte det i garderoben). Tenker vi generelt og uavhengig av kjønn bør være obs på at vi er på et offentlig sted og vise litt hensyn til folk rundt oss. Men å benytte ledig utstyr ved siden av andre anser jeg ikke som frekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #66 Del Skrevet 12. februar Sursøtsaus skrev (6 timer siden): Hvis du synes maskinene er for tett oppå hverandre så får du klage til treningsstudioet, ikke til folk som benytter seg av tilgjengelig utstyr. Med mindre han var direkte ufin mot deg så ser jeg ikke problemet. Jeg velger også en spesifikk 3D-mølle dersom den er ledig slik at jeg har god utsikt til speil og klokke, og driter i om noen bruker dem ved siden av eller om det er andre ledige. Hvis du mener det er et problem så er det faktisk du som bør flytte deg. Jeg er ikke TS, men det er meg du siterer. Har ikke noe problem med hvordan maskinene er plassert. Har heller ikke noe i mot å trene ved siden av andre. Men når det er mange ledige tredemøller etter hverandre, og det kommer en mann som på død og liv skal ha den ved siden av, er det ubehagelig. Så klart kan det være som du sier at man har en fast mølle eller en favorittmølle. Men som kvinne merker man når en mann bevisst kommer innpå deg kun fordi han vil være nær. Og det er kjempeekkelt og invaderende. Anonymkode: ccf1c...4f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 12. februar #67 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke TS, men det er meg du siterer. Har ikke noe problem med hvordan maskinene er plassert. Har heller ikke noe i mot å trene ved siden av andre. Men når det er mange ledige tredemøller etter hverandre, og det kommer en mann som på død og liv skal ha den ved siden av, er det ubehagelig. Så klart kan det være som du sier at man har en fast mølle eller en favorittmølle. Men som kvinne merker man når en mann bevisst kommer innpå deg kun fordi han vil være nær. Og det er kjempeekkelt og invaderende. Anonymkode: ccf1c...4f1 Jeg er også kvinne, og med mindre han hadde aktivt blikka meg eller oppført seg merkelig, forsøkt å starte en samtale eller noe så hadde jeg ikke lest så mye i det annet enn at han vil ha den spesifikke mølla. Jeg synes ikke det er rar oppførsel og leser ikke mye i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #68 Del Skrevet 12. februar Sursøtsaus skrev (1 minutt siden): Jeg er også kvinne, og med mindre han hadde aktivt blikka meg eller oppført seg merkelig, forsøkt å starte en samtale eller noe så hadde jeg ikke lest så mye i det annet enn at han vil ha den spesifikke mølla. Jeg synes ikke det er rar oppførsel og leser ikke mye i slike situasjoner. Jeg er med på den. Men for min del opplever jeg dessverre ofte å bli stirret på, og da er det naturligvis ekkelt at han må trene ved siden av. Flytter meg ofte til en annen mølle om jeg har anledning til det. Jeg skjønner godt at Ts ikke likte situasjonen. Anonymkode: ccf1c...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 12. februar #69 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er med på den. Men for min del opplever jeg dessverre ofte å bli stirret på, og da er det naturligvis ekkelt at han må trene ved siden av. Flytter meg ofte til en annen mølle om jeg har anledning til det. Jeg skjønner godt at Ts ikke likte situasjonen. Anonymkode: ccf1c...4f1 Synes det er forståelig når man blir stirret på eller hvis personen gjør andre ting som er ufin oppførsel, men det eneste TS nevnte i OP er at en fyr valgte maskinen ved siden av når det var flere ledige. Jeg synes det blir litt for mye å kreve at alle skal tenke "kanskje hun synes det er ubehagelig at jeg bruker den maskinen ved siden av henne" når det jo er en helt uskyldig handling og ingenting galt med å ville ha den maskinen når den først er tilgjengelig. Da er det faktisk et "you"-problem dersom man ikke tåler at andre trener i nærheten av deg. Hadde vært en helt annen sak dersom han stirret eller gjorde noe aktivt for å få kontakt med henne, men ut ifra det jeg har fått med meg er ikke det tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå