Gå til innhold

Rar oppførsel av menn på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag trente jeg på ellipsemaskin, var der i lunsjpausen og det var få folk. Alle ellipsemaskinene var ledige bortsett fra den jeg brukte, det var en lang rekke med minst 9-10 maskiner. Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt, når det er travelt på treningssenteret må man selvfølgelig regne med at man må trene ved siden av hverandre. Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. 

Jeg synes generelt noen menn oppfører seg veldig rart på treningssenter. Det er mange intense gym bros som lager utrolig mye lyd mens de løfter vekter, det er stønning, grynting, roping og flere av dem slipper tunge vekter rett ned på gulvet høylytt så andre får seg en støkk. Og så er det jo en del menn som bare kommer opp til meg og andre for å gi treningstips eller slå av en prat og det tror jeg er uvelkomment for de fleste damer, i alle fall for min del. 

Anonymkode: c492e...985

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. 

Men hvorfor tar du det forgitt at alle andre også vil ha den samme avstanden (norsk ord for "space") som deg? 

Anonymkode: f935a...661

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det opplever jeg også fra tid til annen. Men det er både menn og kvinner som gjør det. 

Det er rett og slett noen som ikke tenker fem centimeter på hvordan de ter seg - sannsynligvis fordi de har nesa limt inn i telefonen. De små figurene der inne blir de reelle. Mens de menneskene som faktisk befinner seg fysisk 20 centimeter fra dem, blir de som for dem ikke eksisterer 

Anonymkode: 68c96...f5a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt,

Ikke for å være frekk men..Om du blir oppgitt av noe så ubetydelig for deg og den andre personen, ( om ikke vedkommende var skikkelig illeluktende eller noe) så lurer jeg på hva slags andre ting du reagerer på. :P 

Bare fordi noen sier hei eller smiler til deg, så betyr det ikke nødvendigvis at de har store agendaer med det, altså. Prøvde han å snakke med deg da?

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han så en søt pike som han ble litt betatt av 😇

Anonymkode: ec497...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han så en søt pike som han ble litt betatt av 😇

Anonymkode: ec497...f10

Ingen unnskyldning for å ikke holde avstand. Avstand er høflig både sosialt, men også helsemessig. Dersom det er mulig å holde litt avstand i en situasjon man vet det kan bli mye pusting og pesing, holder man avstand. Litt smittelære må du jo ha fått med deg fra pandemien. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen unnskyldning for å ikke holde avstand. Avstand er høflig både sosialt, men også helsemessig. Dersom det er mulig å holde litt avstand i en situasjon man vet det kan bli mye pusting og pesing, holder man avstand. Litt smittelære må du jo ha fått med deg fra pandemien. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

Kjærligheten seirer på alle fronter 😄

Anonymkode: ec497...f10

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjærligheten seirer på alle fronter 😄

Anonymkode: ec497...f10

Å stalke noen på treningssenter er ikke det samme som kjærlighet. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å stalke noen på treningssenter er ikke det samme som kjærlighet. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

Å stalke er alvorlig. Å stille seg ved siden av en søt pike på treningssenteret er uskyldig flørting 😊

Anonymkode: ec497...f10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å stalke er alvorlig. Å stille seg ved siden av en søt pike på treningssenteret er uskyldig flørting 😊

Anonymkode: ec497...f10

Absolutt ikke. Det er svært ubehagelig, og så og si aldri ønsket. Det er lov å spørre om nummeret til noen, men å trenge seg inn i deres sfære er ufint, ubehagelig og stygt gjort. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. Det er svært ubehagelig, og så og si aldri ønsket. Det er lov å spørre om nummeret til noen, men å trenge seg inn i deres sfære er ufint, ubehagelig og stygt gjort. 

Anonymkode: ccf1c...4f1

Når man er i offentligheten må man forvente å omgås folk. Hvis man vil trene i privat sfære får man værsågod trene hjemme.

Anonymkode: ec497...f10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når man er i offentligheten må man forvente å omgås folk. Hvis man vil trene i privat sfære får man værsågod trene hjemme.

Anonymkode: ec497...f10

Så klart forventer man å omgås folk, det er jo helt naturlig på treningssenter. Men at folk skal trenge seg helt innpå når det er mange andre ledige maskiner, det skal man ikke forvente. Men du skjønner kanskje ikke forskjellen?

Anonymkode: ccf1c...4f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så fjern at jeg hadde aldri merket om en fyr hadde gått på tredemølla ved siden av min. 🙈 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

I dag trente jeg på ellipsemaskin, var der i lunsjpausen og det var få folk. Alle ellipsemaskinene var ledige bortsett fra den jeg brukte, det var en lang rekke med minst 9-10 maskiner. Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt, når det er travelt på treningssenteret må man selvfølgelig regne med at man må trene ved siden av hverandre. Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. 

Jeg synes generelt noen menn oppfører seg veldig rart på treningssenter. Det er mange intense gym bros som lager utrolig mye lyd mens de løfter vekter, det er stønning, grynting, roping og flere av dem slipper tunge vekter rett ned på gulvet høylytt så andre får seg en støkk. Og så er det jo en del menn som bare kommer opp til meg og andre for å gi treningstips eller slå av en prat og det tror jeg er uvelkomment for de fleste damer, i alle fall for min del. 

Anonymkode: c492e...985

Kanskje det er hans faste maskin han trener på. Ut av 7 ro maskiner så er den ene jeg liker best. Og jeg tar den uansett hvem som er ved siden av. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vært værre, om du oppfattet at alle mannfolk prøvde alltid å komme lengst mulig vekk fra deg. Overså deg, og aldri gjorde antydning til å ville ha blikkontakt eller annen form for kontakt. Kunne sikkert blitt et innlegg det også.

Hvem vet, kanskje personen tenker at du kan bli offended visst han velger den tredemøllen som er lengst unna, at han tror han indikerer at du lukter vondt eller finner deg ekkel på en annen måte.

Eneste som jeg er ukomfortabel med er visst jeg står på en pisserenne som er ledig hele veien og det kommer en kar og stiller seg rett ved siden av meg. Men på en tredemølle så tror jeg ikke det hadde spilt så stor rolle.

Anonymkode: 42f99...b1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så klart forventer man å omgås folk, det er jo helt naturlig på treningssenter. Men at folk skal trenge seg helt innpå når det er mange andre ledige maskiner, det skal man ikke forvente. Men du skjønner kanskje ikke forskjellen?

Anonymkode: ccf1c...4f1

Stor forskjell på å trenge seg innpå og velge apparatet ved siden av en søt pike. Men det har du kanskje ikke fått med deg?

Anonymkode: ec497...f10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stor forskjell på å trenge seg innpå og velge apparatet ved siden av en søt pike. Men det har du kanskje ikke fått med deg?

Anonymkode: ec497...f10

Det du beskriver er å trenge seg innpå. Å velge en maskin ved siden av noen, selv om det er mange ledige, er definisjonen av å trenge seg på. Spesielt om argumentet er at det er en "søt pike". Det er ekkelt og upassende.

Om det er mange ledige maskiner velger man en med god avstand til vedkommende. Om det er få ledige maskiner tar man selvsagt ved siden av noen, dersom man må.

Anonymkode: ccf1c...4f1

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskrev scenarioet så godt, jeg var der og kjente ubehaget 😂 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stor forskjell på å trenge seg innpå og velge apparatet ved siden av en søt pike. Men det har du kanskje ikke fått med deg?

Anonymkode: ec497...f10

For henne er det at han trenger seg på. Om du sitter alene på bussen å noen setter seg ved siden av deg fordi de vil være nær deg, så tenker du jo, vik vekk om du ikke vil ha dem der og ser de kunnet sittet alle andre plasser? 

Anonymkode: dc468...5ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en rar opplevelse på bussen. Jeg satte meg ned og gledet meg til turen hjem. Så kom det en gammel dame og satte seg ved siden av meg. Dette har også skjedd flere ganger. Mange ledige seter. Den frekkheten altså.. tenk å utnytte noe som er ment for offentligheten slik. 

Anonymkode: 9255d...5e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kunne vært værre, om du oppfattet at alle mannfolk prøvde alltid å komme lengst mulig vekk fra deg. Overså deg, og aldri gjorde antydning til å ville ha blikkontakt eller annen form for kontakt. Kunne sikkert blitt et innlegg det også.

Hvem vet, kanskje personen tenker at du kan bli offended visst han velger den tredemøllen som er lengst unna, at han tror han indikerer at du lukter vondt eller finner deg ekkel på en annen måte.

Eneste som jeg er ukomfortabel med er visst jeg står på en pisserenne som er ledig hele veien og det kommer en kar og stiller seg rett ved siden av meg. Men på en tredemølle så tror jeg ikke det hadde spilt så stor rolle.

Anonymkode: 42f99...b1e

Da er jo det den som trener sitt problem med usikkerhet? Ingen skyller deg oppmerksomhet eller nærhet på trening. De fleste blir glade når noen velger en maskin lengre vekk de er der for å trene å vil ha space. Det kan være så kleint å måtte være oppi noen, å ekkelt om du merker de er nær fordi de vil noe. 

Bare fordi du ikke er ukonfortabel betyr ikke at ts og andre ike kan være? Jeg hadde som ts vært ukonfortabel og kanskje irritert også, begynt å plottet hvordan gå et annen plass uten å virke frekk og fortsatt få trene som jeg planla. 

Anonymkode: dc468...5ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...