Gå til innhold

Rar oppførsel av menn på treningssenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du beskriver er å trenge seg innpå. Å velge en maskin ved siden av noen, selv om det er mange ledige, er definisjonen av å trenge seg på.

Anonymkode: ccf1c...4f1

Overhodet ikke, og en slik tankegang er hysteri, rett og slett. 

Anonymkode: f935a...661

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du beskriver er å trenge seg innpå. Å velge en maskin ved siden av noen, selv om det er mange ledige, er definisjonen av å trenge seg på. Spesielt om argumentet er at det er en "søt pike". Det er ekkelt og upassende.

Om det er mange ledige maskiner velger man en med god avstand til vedkommende. Om det er få ledige maskiner tar man selvsagt ved siden av noen, dersom man må.

Definisjonen av å trenge seg på er å mase og spørre om snap når dama har sagt at hun ikke vil gi snap. Å trene ved siden av en søt pike er bare å forvente når man trener offentlig. Som sagt, hvis du ikke liker å omgå folk: tren hjemme!

Anonymkode: ec497...f10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Definisjonen av å trenge seg på er å mase og spørre om snap når dama har sagt at hun ikke vil gi snap. Å trene ved siden av en søt pike er bare å forvente når man trener offentlig. Som sagt, hvis du ikke liker å omgå folk: tren hjemme!

Da har vi nok ulike definisjoner, og jeg synes synd på alle disse "søte pikene" som må trene rett ved siden av deg. 

Jeg liker veldig godt å omgås folk, og har ikke noe problem med å være på treningssenter. Men realiteten er at jenter (og menn) flest synes det er svært ubehagelig at en random fyr bruker maskina ved siden av, når det er mange ledige. Det er normal høflighet å holde avstand der det er mulig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg synes generelt noen menn oppfører seg veldig rart på treningssenter. Det er mange intense gym bros som lager utrolig mye lyd mens de løfter vekter, det er stønning, grynting, roping og flere av dem slipper tunge vekter rett ned på gulvet høylytt så andre får seg en støkk. Og så er det jo en del menn som bare kommer opp til meg og andre for å gi treningstips eller slå av en prat og det tror jeg er uvelkomment for de fleste damer, i alle fall for min del. 

Anonymkode: c492e...985

Helt enig. Det er så patetisk med de som skal bråke og grynte hele tiden. Det er ikke nødvendig i det hele tatt. Bare det å dundre vektene i gulvet er helt håpløst. Er det så tungt for dem bør de ta av noen vekter.

Anonymkode: 28162...a0b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

I dag trente jeg på ellipsemaskin, var der i lunsjpausen og det var få folk. Alle ellipsemaskinene var ledige bortsett fra den jeg brukte, det var en lang rekke med minst 9-10 maskiner. Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt, når det er travelt på treningssenteret må man selvfølgelig regne med at man må trene ved siden av hverandre. Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. 

Jeg synes generelt noen menn oppfører seg veldig rart på treningssenter. Det er mange intense gym bros som lager utrolig mye lyd mens de løfter vekter, det er stønning, grynting, roping og flere av dem slipper tunge vekter rett ned på gulvet høylytt så andre får seg en støkk. Og så er det jo en del menn som bare kommer opp til meg og andre for å gi treningstips eller slå av en prat og det tror jeg er uvelkomment for de fleste damer, i alle fall for min del. 

Som mann på treningssenter er jeg alltid bevist på hvordan kvinner kan oppfatte min adferd hvis jeg er uheldig, og tilpasser meg etter det. Så det du beskriver fremstår som rart, man skal ønske at de andre som trener skal føle seg vel, og da gjør man ikke slikt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar opp dette. Jeg har lenge sagt at vi burde ha  kjønnsegregering på treningssenteret. For jeg er en mann som er dritt lei damene på treningsenteret mitt. På samme måte som at du misliker menn som trener på ditt treningsenter

Anonymkode: 0e269...3df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger ikke merke til de rundt meg jeg, er for opptatt med å ikke dø mitt i opplegget mitt.

Treningssenteret er jo offentlig også så det gjelder jo samme regler der som med bussen, er det ledig så er det ledig. Jeg er en av de som setter meg gjerne ved siden av noen bare for å være rebel i Norges regimet, greit å skrive det anonymt. 

Anonymkode: 63387...deb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da har vi nok ulike definisjoner, og jeg synes synd på alle disse "søte pikene" som må trene rett ved siden av deg. 

Jeg liker veldig godt å omgås folk, og har ikke noe problem med å være på treningssenter. Men realiteten er at jenter (og menn) flest synes det er svært ubehagelig at en random fyr bruker maskina ved siden av, når det er mange ledige. Det er normal høflighet å holde avstand der det er mulig. 

Ikke enig, jeg synes bare det er deilig når en søt pike stiller seg ved siden av meg og trener på studio. Så da får vi bare være enige om å være uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er mange her inne på tråden som bør finne seg noe annet å gjøre enn å gå på treningssenter.

Der hvor jeg trenger er det flere sykler, romaskiner, stake, ellipsemaskiner, tredemøller og trappemaskiner. Ikke alle maskinene innenfor sin kategori er like. Og vedlikeholdet/bruken av dem er forskjellig. I tillegg har de kanskje ikke samme utsikt til tv, eller vindu eller hva som helst. Jeg har mine favoritter blant maskinene og velger favoritten min, om den er ledig, uavhengig om det er noen på nabomaskinen eller ikke.

Så om det står ei gretten dame der, en kjekk mann, en pyste guttevalp eller ei søt jente, bryr jeg meg ikke. Jeg har like mye rett til å trene på den maskinen jeg vil, som dem. Plager det dem, kan de jo flytte seg til en maskin lenger borte.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig, jeg synes bare det er deilig når en søt pike stiller seg ved siden av meg og trener på studio. Så da får vi bare være enige om å være uenige.

Jeg vil anta du er en mann, så det er jo ikke helt det samme. Har enda til gode å møte ei jente som liker at noen på død og liv skal være ved siden av henne, helt uavhengig av hvor kjekk/lite kjekk fyren er.

Håper du lærer deg å ta litt mer hensyn til andre på treningssenter i framtiden!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorotta skrev (2 minutter siden):

Tenker det er mange her inne på tråden som bør finne seg noe annet å gjøre enn å gå på treningssenter.

Der hvor jeg trenger er det flere sykler, romaskiner, stake, ellipsemaskiner, tredemøller og trappemaskiner. Ikke alle maskinene innenfor sin kategori er like. Og vedlikeholdet/bruken av dem er forskjellig. I tillegg har de kanskje ikke samme utsikt til tv, eller vindu eller hva som helst. Jeg har mine favoritter blant maskinene og velger favoritten min, om den er ledig, uavhengig om det er noen på nabomaskinen eller ikke.

Så om det står ei gretten dame der, en kjekk mann, en pyste guttevalp eller ei søt jente, bryr jeg meg ikke. Jeg har like mye rett til å trene på den maskinen jeg vil, som dem. Plager det dem, kan de jo flytte seg til en maskin lenger borte.

Helt enig, er favoritten ledig tar jeg den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil anta du er en mann, så det er jo ikke helt det samme. Har enda til gode å møte ei jente som liker at noen på død og liv skal være ved siden av henne, helt uavhengig av hvor kjekk/lite kjekk fyren er.

Håper du lærer deg å ta litt mer hensyn til andre på treningssenter i framtiden!

Ikke på død og liv, men prøve en gang for å sjekke kartet og terrenget. Det er jo ikke sånn at man følger etter piken og trener på alle apparat. Var ikke sånn før corona...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på død og liv, men prøve en gang for å sjekke kartet og terrenget. Det er jo ikke sånn at man følger etter piken og trener på alle apparat. Var ikke sånn før corona...

Du får forsvare atferden din så mye du vil, men vit at det er ubehagelig og uønsket for de aller fleste.

Men uansett, lykke til med oppførselen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du trenger deg på. Det er uheldig å møte dem som sniffer seg innpå andre så nært de kan for lufta er for alle. 

Creepy.

Anonymkode: dc468...5ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du trenger deg på. Det er uheldig å møte dem som sniffer seg innpå andre så nært de kan for lufta er for alle. 

Creepy.

Anonymkode: dc468...5ac

Slapp nå av da menneske, det er snakk om å trene ved siden av hverandre i 5 minutter. Er det rart det blir krig i verden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at han har en fast maskin han alltid bruker. Forskjellige maskiner kan føles annerledes å trene på, motstand kan oppleves annerledes. Jeg har selv faste maskiner jeg benytter når jeg er på rehabiliteringsopphold. Fikk opplyst av fysioterapeut at maskinene ikke er likt kalibret, og de anbefalte å bruke samme maskin under hele oppholdet. Brukte derfor samme romaskin og samme mølle hver gang. Om noen brukte nabomaskin brydde jeg meg ikke om.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du får forsvare atferden din så mye du vil, men vit at det er ubehagelig og uønsket for de aller fleste.

Men uansett, lykke til med oppførselen. 

Takk. Husk å holde deg hjemme neste gang da 😘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag trente jeg på ellipsemaskin, var der i lunsjpausen og det var få folk. Alle ellipsemaskinene var ledige bortsett fra den jeg brukte, det var en lang rekke med minst 9-10 maskiner. Hvorfor kom det en mann og valgte maskinen ved siden av meg? Jeg blir oppgitt, når det er travelt på treningssenteret må man selvfølgelig regne med at man må trene ved siden av hverandre. Men når hele rekken med maskiner var ledig skjønner jeg virkelig ikke hvorfor man ikke vil ha litt space? Dette har skjedd flere ganger og jeg skjønner det bare ikke. 

Enig i at det er tåpelig å velge maskinen ved siden av. Føles påtrengende.

Men grynting og stønning er naturlig hvis man løfter veldig tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Husk å holde deg hjemme neste gang da 😘

Jeg elsker å være rundt folk på treningssenter, så drar nok dit. Men passer på å holde meg unna andre når det er god plass. Er fan av folkeskikk! :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi de er en saueflokk. Jeg har opplevd det samme, utrolig irriterende! Om man og parkerer langt borti hutiheita på parkeringsplassen fordi du vil stå for deg selv og ingen andre står det, så bare vent. 5 minutter etterpå kommer det en i ræva på deg som parkerer hos deg.

Anonymkode: 205f6...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...