Gå til innhold

Noen som har erfaring med å booke plass/ selge på det gule hus?


marsvin

Anbefalte innlegg

Hei, nå har det kommet en i oslo. Jeg lurer på om jeg skal booke, men synes det koster en del med mindre man har eksklusive plagg man kan selge for en tusenlapp.. kan jo være lurt å gjøre det nå som det er nyåpnet, og det er snakk om butikken. 

Regnet på det, jeg har ti plagg å selge for tilsammen 2970,- sitter da igjen med 1755,- Etter provisjonen på 19% og booking for 4 uker på 650 kr. Har da betalt 1214,- for å selge klærne. Det gule hus har da fått 41% av salgsverdien på klærne. Vet jo at dette er en business, og det er kanskje lettere å få solgt klær der enn på tise, hvor ting ligger og ligger i flere år og det er lett å drukne i mengden og selge via bare bilder.. men kan ikke se for meg at det skjer så veldig mye annet enn at man kanskje går i null? Det er vel ikke så sannsynlig enn at man selger alle plaggene her, kanskje man får solgt 5 av ti.  Erfaringer, er det noen som faktisk har tjent noe på dette, eller kan man like så greit legge klærne i en fretex-boks? 

 

 

Endret av marsvin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å selge på finn eller tise i stedet? 

jeg har ikke brukt det gule hus, men har prøvd å selge klær i en butikk som drev etter liknende prinsipp. Lite ble solgt, jeg syns det var mye hassel. Selger greiere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker på ti plagg? 
Om du selger 9 stk første uken, blir det jo himla teit. 
Jeg hadde fire uker på Kirppis og de har høyere standpris. 
 Etterhvert som ting forsvant, fylte jeg på. 
Ble kvitt en god del, noen få plagg ble med hjem igjen, resten gikk i en innsamlingsboks. 

Anonymkode: 1642b...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (24 minutter siden):

Hva med å selge på finn eller tise i stedet? 

jeg har ikke brukt det gule hus, men har prøvd å selge klær i en butikk som drev etter liknende prinsipp. Lite ble solgt, jeg syns det var mye hassel. Selger greiere selv.

Hasselnøtter eller bare greiner? 😂

Anonymkode: ec7b1...a67

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fire uker på ti plagg? 
Om du selger 9 stk første uken, blir det jo himla teit. 
Jeg hadde fire uker på Kirppis og de har høyere standpris. 
 Etterhvert som ting forsvant, fylte jeg på. 
Ble kvitt en god del, noen få plagg ble med hjem igjen, resten gikk i en innsamlingsboks. 

Anonymkode: 1642b...908

Man fyller jo på på Det gule hus også. Man har antall kleshengere den tiden, og kan bytte/fylle på den tiden. 

Ikke gjort det selv  ennå, men har vurdert det. Finn synes jeg er elendig angående klær, og jeg har dessuten veldig lite tålmodighet til å drive på med å selge plagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fire uker på ti plagg? 
Om du selger 9 stk første uken, blir det jo himla teit. 
Jeg hadde fire uker på Kirppis og de har høyere standpris. 
 Etterhvert som ting forsvant, fylte jeg på. 
Ble kvitt en god del, noen få plagg ble med hjem igjen, resten gikk i en innsamlingsboks. 

Anonymkode: 1642b...908

du kan fylle på med plagg hele perioden på Det Gule Hus også👍🏻

Anonymkode: 0b4a6...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marsvin skrev (2 timer siden):

Hei, nå har det kommet en i oslo. Jeg lurer på om jeg skal booke, men synes det koster en del med mindre man har eksklusive plagg man kan selge for en tusenlapp.. kan jo være lurt å gjøre det nå som det er nyåpnet, og det er snakk om butikken. 

Regnet på det, jeg har ti plagg å selge for tilsammen 2970,- sitter da igjen med 1755,- Etter provisjonen på 19% og booking for 4 uker på 650 kr. Har da betalt 1214,- for å selge klærne. Det gule hus har da fått 41% av salgsverdien på klærne. Vet jo at dette er en business, og det er kanskje lettere å få solgt klær der enn på tise, hvor ting ligger og ligger i flere år og det er lett å drukne i mengden og selge via bare bilder.. men kan ikke se for meg at det skjer så veldig mye annet enn at man kanskje går i null? Det er vel ikke så sannsynlig enn at man selger alle plaggene her, kanskje man får solgt 5 av ti.  Erfaringer, er det noen som faktisk har tjent noe på dette, eller kan man like så greit legge klærne i en fretex-boks? 

 

 

Jeg hadde heller lagt alt i en Fretexboks. Tenker at du må ha flere og gjerne dyrere plagg om dette salget skal ha noe for seg.

Du vet jo heller ikke om du får solgt de ni plaggene.

Anonymkode: d93b1...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg ikke giddet å leie stand for ti plagg. 
Jeg hadde sånn 40, dyreste var priset til 750 kr. Mye varme vinterklær, dunjakker, strikkegensere, tykke hettejakker og det var merkeklær. Tur og treningstøy hang igjen. 
Jeg gikk i pluss, noen fikk seg sikkert rimeligere klær enn Fretex, og jeg støttet lokalt næringsliv. 

Anonymkode: 1642b...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye folk er det der midt på dagen? Er i permisjon og ville hatt med barnevogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig poppis da det kom hit, omtrent hele byen hadde stand . Litt styrete og det koster endel. Måtte jo betale for leie av stand i tillegg til provisjon. Skjønner det må koste litt i form av tags, etiketter osv.. men det ble en svært dårlig timebetaling.  😉 Måtte opp å rydde, lete etter plagg som hadde havnet på annen stand osv.. kommer ikke til å gidde dette igjen. Mye jobb for dårlig inntjening. 

Hadde ikke orket med bare 10 plagg.  Du kan jo fylle på det du vil de 4 ukene. Pleier selge på Finn, synes det har gått greit.

Anonymkode: 52f0a...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 18.57):

Jeg hadde heller lagt alt i en Fretexboks. Tenker at du må ha flere og gjerne dyrere plagg om dette salget skal ha noe for seg.

Du vet jo heller ikke om du får solgt de ni plaggene.

Anonymkode: d93b1...8dd

Ja, er det plagg fra H&M tror jeg du like gjerne kan legge dem i en Fretexboks. 

Fordelen med konseptet er jo at folk kan prøve klærne før de kjøper, og man slipper ørten spørsmål om størrelsen og hvordan plagget ser ut. Jeg fikk for eksempel solgt en gammel ballkjole som jeg tror hadde vært vanskeligere å få solgt til den prisen på Finn eller Tise, spesielt når jeg ikke er spesielt interessert i å ha prøverom hjemme hos meg selv.

Anonymkode: 4eb5b...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...