Gå til innhold

Hvor mye egg bruker du i uka?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er to i husholdningen, hvor mye egg bruker du i uka? Dere som er familie på 4, hvor mye bruker dere? 

Og hva bruker dere mest egg til? Baking?  Kokt/stekt/i omelett? 

Anonymkode: 8747f...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to, tipper vi bruker to uker på en stor pakke egg. Ingen av oss spiser frokost i ukedagene, og som oftest spiser vi middagsrester til kvelds, så da spiser vi egentlig bare egg til frokost i helgene. Både stekt og kokt. 

Anonymkode: d0def...06b

Skrevet

To voksne. 8 - 9 egg. Jeg har diabetes, og baker ikke eller lager pannekaker osv. Så egg går stort sett til pålegg og ett i kjøttkakefarsen innimellom.

Anonymkode: a0616...cc6

Skrevet

Kjøper 60 på Reko ca hver 1,5-2 mnd avhengig av hvor mye som går. 

Koker egg og spiser de som frokost eller snack, eller i skiver på knekkebrød. Lager omelett, shakshuka eller avokadotoast til lunsj. 

Lager pasta, farseprodukter av kjøtt og fisk, panering av fisk, pai, i suppe, majones og remulade, nudelsuppe, stekt ris, gratenger og mer.

Lunsj nå straks er en wrap med stekt egg og salatrester, og hjemmelaget chilimajones. 

Anonymkode: 74ae5...273

Skrevet

Vi har kjøpt 9 brett á 30 egg de siste 6 månedene ser jeg, så det blir da 45 egg i måneden omtrent, eller 10 i uka. Vi er 2 voksne og 3 barn. Den ene voksne spiser 2-3 egg til lunsj et par ganger i uka, ellers går det meste av eggene til baking, pannekaker/vafler og sånt. 

Anonymkode: 1912e...a29

Skrevet

Her går det minst 8 i uka. Vi er to og har to egg hver til frokost i helga og i tillegg er det vafler og omelett som inngår fast. Egg er sikringskost her. 

Anonymkode: 8747f...604

Skrevet

En 12 pakning i uka. 5 av oss. Går gjerne som speilegg i helgen og noe i vafler, muffins osv. 

Anonymkode: 8474b...1d6

Skrevet

Kjøper en 6-pakning hvis jeg skal bake noe. De som er til overs blir liggende i kjøleskapet et halvt års tid før jeg kaster dem. Jeg liker ikke egg, og mannen gidder ikke koke eller steike egg til seg selv. 

Skrevet

Vi spiser store mengder😂 lager omelett eller eggerøre hver morgen. Vi er 2 voksne og et barn. Det går ca 24 egg per uke 

Anonymkode: 1b5ae...0d6

Skrevet

Vi er 2 voksne. Det varierer veldig hvor mange egg vi bruker pr mnd. Det kan lett gå 60-70 egg den ene måneden og 6-7 egg den andre. 
Vi er begge sånne som kan få dilla på ting i perioder

Skrevet

Det går fort minst 12 egg i uka her. Vi er en voksen og ett barn. Men kan variere fra kun ett par egg til 20 egg.

Vi baker, har i maten, på brød/knekkebrød, lager iskrem osv.

Anonymkode: ae67d...66a

Skrevet
12 minutter siden, cleangal said:

Kjøper en 6-pakning hvis jeg skal bake noe. De som er til overs blir liggende i kjøleskapet et halvt års tid før jeg kaster dem. Jeg liker ikke egg, og mannen gidder ikke koke eller steike egg til seg selv. 

Høres ut som en initiativrik fyr.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi spiser store mengder😂 lager omelett eller eggerøre hver morgen. Vi er 2 voksne og et barn. Det går ca 24 egg per uke 

Anonymkode: 1b5ae...0d6

Har dere hage? Her er det jo faktisk behov for egne høner. 😁 🐔 

Skrevet

Vi er to og jeg vil tro at vi bruker i gjennomsnitt 5 egg i uka. Mest lettkokte egg til frokost/lunsj. Noen ganger omelett.

Baker veldig lite og er ikke er ikke så flink å bruke det i matlaging.

Anonymkode: 7bffc...c6e

Skrevet

Dette varierer veldig. Jeg må alltid ha egg i huset. Plutselig baker jeg. Da går det fort 6 egg. 

Skrevet

Vi kjøper brett på 30 om gangen. Det er billigst. Tipper vi bruker 2-3 uker på å spise det opp.

Anonymkode: ed67d...ac2

Skrevet

Det varierer. Jeg kjøper brett direkte fra bonde. Jeg kjøper 3-4 brett om gangen. Lager ofte omelett i ildfast form i ovnen som jeg bruker 20 egg i. Så det går fort 20 egg i uka. Bor alene.

Anonymkode: 30393...69a

Skrevet

Det variere fra uke til uke. Jeg jobber skift så når jeg jobber sent er egg et godt alternativt til lunsj (speilegg, posjert eller eggerøre)

baker veldig sjelden, verken kaker, vafler e.l.

Lager bearnaise og aioli fra bunnen og da går det noen eggeplommer(sliter med å få brukt eggehvitene, kom gjerne med tips, utenom marengs)

og så hender det at jeg må koke noen egg for å ha til pålegg hvis jeg har gått tom for det.(handler ikke hver dag)

så egg det må jeg ha i hus, selv om jeg ikke spiser i store mengder.

Anonymkode: 5c023...f2f

Skrevet

4 i familien og bruker omtrent 1 pk med 16 egg i uken. Brukes da til pålegg, omelett, sauser, middager og bakst. Mest til omelett/stekt/kokt egg

Anonymkode: 5808f...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...