AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #21 Skrevet 7. februar 2024 Vi er to voksne, og kjøper 18-20 egg i uka. Spiser mye hardkokte egg på brødskive og i salater/supper. Spiser speilegg eller omelett til frokost på søndager hvis vi er hjemme. Baket sjelden, men steker vafler en gang i blant. Bruker også noe egg i middagsmat. Anonymkode: 0f858...bf7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #22 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det variere fra uke til uke. Jeg jobber skift så når jeg jobber sent er egg et godt alternativt til lunsj (speilegg, posjert eller eggerøre) baker veldig sjelden, verken kaker, vafler e.l. Lager bearnaise og aioli fra bunnen og da går det noen eggeplommer(sliter med å få brukt eggehvitene, kom gjerne med tips, utenom marengs) og så hender det at jeg må koke noen egg for å ha til pålegg hvis jeg har gått tom for det.(handler ikke hver dag) så egg det må jeg ha i hus, selv om jeg ikke spiser i store mengder. Anonymkode: 5c023...f2f Du kan bruke eggehviter til kransekakestenger. Greit å ha i fryseren, tiner på noen minutter, og gir ca. en million husmorpoeng. Dypp endene i smeltet sjokolade, så dobles nesten poengene. Og det beste: du trenger ikke å kjøpe noe spesialutstyr for å lage stenger. Anonymkode: 65a39...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #23 Skrevet 7. februar 2024 14-20 egg i uka, to voksne. Anonymkode: 56b96...7ce
Mardina Skrevet 7. februar 2024 #24 Skrevet 7. februar 2024 Vi er to voksne. Vi spiser et bløtkokt egg hver ved frokosten på søndager. Innimellom lager vi hardkokt egg også, men det er ikke hver uke. Noen ganger kjøper vi en stor pakning med egg (12 stk) og noen ganger blir det en 6 pakning med egg. Kommer jeg over tilbud på egg, kjøper jeg gjerne 2 pakker. Hender vi bruker egg til omelett, speilegg og som fyll i pai også 😊
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #25 Skrevet 7. februar 2024 Jeg bruker et par egg om dagen, er en person. Spiser mest som kokt egg, omelett, speilegg eller lapper. Putter også i vafler, pannekaker, og baker med. Anonymkode: 70d1c...cad
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #26 Skrevet 7. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det variere fra uke til uke. Jeg jobber skift så når jeg jobber sent er egg et godt alternativt til lunsj (speilegg, posjert eller eggerøre) baker veldig sjelden, verken kaker, vafler e.l. Lager bearnaise og aioli fra bunnen og da går det noen eggeplommer(sliter med å få brukt eggehvitene, kom gjerne med tips, utenom marengs) og så hender det at jeg må koke noen egg for å ha til pålegg hvis jeg har gått tom for det.(handler ikke hver dag) så egg det må jeg ha i hus, selv om jeg ikke spiser i store mengder. Anonymkode: 5c023...f2f kjempegod kake og bra for å bruke opp eggehvite Angel Food Cake | Det søte liv (detsoteliv.no) Anonymkode: 80663...9f6
NinaLisa Skrevet 10. februar 2024 #27 Skrevet 10. februar 2024 Lite egg her. Kjøpte en 12 pk før jul å den er vel tatt to stk av. Vi er to voksne. Spiser ikke egg selv å lager sjelden vafler/baker.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #28 Skrevet 10. februar 2024 Vi er en familie på 7 og bruker nesten ikke egg, vi kan ha en pakke lenge Anonymkode: 4d59b...191
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #29 Skrevet 10. februar 2024 Vi er fire stykker og bruker ca en 12 pakning i uken. Noen ganger litt mer. Vi koker til å ha på brødskiven, steker til å ha på brødskiven, bruker til bananlapper, middager som pai feks. Anonymkode: 7790c...709
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #30 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 12.24): Dere som er to i husholdningen, hvor mye egg bruker du i uka? Dere som er familie på 4, hvor mye bruker dere? Og hva bruker dere mest egg til? Baking? Kokt/stekt/i omelett? Anonymkode: 8747f...604 Bruker ikke noe særlig egg pga allergi. Det hender mannen lager seg 4 egg en helg i måneden bare. Anonymkode: 375a0...f38
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #31 Skrevet 10. februar 2024 En ungdom og meg. Noen uker bruker vi ikke noen egg, mens andre uker kan vi bruke opp mot en 12-pakning med egg. Feks. om vi skal ha aioli eller noe egg til frokost. Jeg lager også innimellom cottage cheese rundstykker eller pannekaker, og da går det også med en del egg. Og om vi baker andre ting, som kaker eller muffins, men det er mer sjeldent. Anonymkode: c9024...352
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #32 Skrevet 10. februar 2024 Som regel bruker jeg 0 egg i uken. Men hvis jeg baker,kan jeg bruke 3. Så en kartong med egg kan vare veldig lenge her. Anonymkode: f65a9...726
Ullvott Skrevet 10. februar 2024 #33 Skrevet 10. februar 2024 Vi er to voksne og bruker 15-20 egg per uke. Begge to har kokt egg til frokost eller lunsj nesten hver dag. Dessuten lager vi jevnlig omelett, eggerøre eller pannekaker. 1
Pawn Hearts Skrevet 10. februar 2024 #34 Skrevet 10. februar 2024 Vi er to voksne og spiser som regel 2–6 egg i uka, mest som omelett eller kokt (smilende). Av og til hardkokt eller stekt, og det går med noen egg når vi lager pai eller grateng. Vi baker bare et par ganger i året, så det er nærmest ubetydelig. Nå fikk jeg forresten lyst på salat med tunfisk, sardiner og egg.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #35 Skrevet 10. februar 2024 4 i familien, men er stort sett bare vi voksne som spiser kokt-/speilegg. Går ca 18 egg i uka, mer hvis vi har omelett til middag (da går det 10 egg bare der). Anonymkode: a0fa4...1d3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #36 Skrevet 10. februar 2024 Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): Vi er to voksne og spiser som regel 2–6 egg i uka, mest som omelett eller kokt (smilende). Av og til hardkokt eller stekt, og det går med noen egg når vi lager pai eller grateng. Vi baker bare et par ganger i året, så det er nærmest ubetydelig. Nå fikk jeg forresten lyst på salat med tunfisk, sardiner og egg. Haha, det har jeg akkurat spist, for noen sekunder siden! Dvs blandet grønn salat med smilende egg, sardiner i olje og reddiker, pluss vinaigrette av sitron og olivenolje. Riktig godt det. For å svare på trådens tema: Vi er to stk og bruker mellom 12 og 15 egg på et par uker vil jeg anslå. I perioder har jeg et kokt egg til lunsj daglig, noen ganger eggerøre. I tillegg baker jeg ofte et eller annet i løpet av helgen, og vi har i blant ting som ovnspannekake, fiskegrateng eller shakshuka til middag på hverdager. Klarer meg ikke uten egg i hus. Anonymkode: af35b...5a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå