Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Motelvibes skrev (5 minutter siden):

«Vi har aldri kranglet vi» 

Nei aldri! :hoho: 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Richard er jo en pussig skrue. I starten dømte jeg han nord og ned, men fyren prøver i alle fall og virker lydhør når andre gir han råd og input. Han har jo søkt det og selv. Akkurat det er ganske kudos. Jeg tror ikke man nødvendigvis trenger å tolke han i verste mening. Jeg føler bare at hans litt merkelige meninger i kombinasjon med hvordan han kommuniserer gjør han ekstra uspiselig 😅 Jeg ble egentlig overrasket over at Naoual stemte som hun gjorde i dag. Det virker jo nesten som om hun ikke har noe problem først og fremst med holdningene hans, men mer det at han ikke oppfører seg 100% sånn som hun ønsker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (14 timer siden):
  Skjul innhold

Jeg er litt overrasket over holdningen til mange av deltakerne denne sesongen. Jeg forstår jo at det er en ekstrem situasjon de er i og at det nok er vanskelig når kameraer følger dem mye, men flere virker jo ikke til å prøve? Rie må være det voksne mennesket med minst påkoblet oppførsel jeg noen gang har sett. 

Og Remi elsker Cathrin? Samtidig som det er nedlagt «forbud» mot å prate om erotikk og sex er fullstendig utelukket? Virker som at Cathrin vil ha et barneskoleforhold. 

Og alt skal være rosa og den fnisingen hennes i tillegg. Skulle ikke tro det var en voksen dame på over 30, men en 6-åring! Alt er jo på hennes premisser; det er alltid han som må tilpasse seg hennes ønsker og behov og ikke omvendt. Remi er jo både tålmodig og snill, men det spørs hvor lenge han holder ut med den rosa kjærlighetsfeen. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (9 minutter siden):

Og alt skal være rosa og den fnisingen hennes i tillegg. Skulle ikke tro det var en voksen dame på over 30, men en 6-åring! Alt er jo på hennes premisser; det er alltid han som må tilpasse seg hennes ønsker og behov og ikke omvendt. Remi er jo både tålmodig og snill, men det spørs hvor lenge han holder ut med den rosa kjærlighetsfeen. 

Men så er det vel ikke slik at hun skal være nødt å ligge med ham for hans skyld heller. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller gått på date med en mikrofiberklut enn Trond 😴 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (25 minutter siden):

😂.💯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (4 timer siden):

Men så er det vel ikke slik at hun skal være nødt å ligge med ham for hans skyld heller. 

Selvfølgelig ikke og hun har all rett til å dette de grensene. Det er bare måten det gjøres på som er litt underlig, på en måte. Hun er jo i beste fall ganske utydelig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richard og Noual (?) er et snodig par. Hun virker å være kravstor og high maintenance. Han en smule mannsjåvinistisk og rar. Tror ikke det varer lenger enn neste epiosde. 

Endelig kan Simen få fred. Rie gjorde ikke noen god firgur i går heller. Det som kommer ut av kjeften hennes er no good. En 20-åring fanget i en 34-år gammel kropp. Nå kan Rie ut på fylla.

Alex og Martin - har bittelitt troa, selv om jeg tror det kommer til å ende med vennskap. Martin er i hvert fall den jeg synes virker å være mest "fornuftig" av  alle. 

Johannes og Victoria, er veldig søte sammen. Tror absolutt de liker hverandre og at det kan bli noe mer. Men, fortsatt litt overfladisk.

Trond og Sandra, er det mulig? Begge to er jo helt neper. Trond er jo ikke påskrudd. Sorry, men når jeg ser på ansiktsutrykkene hans, virker det helt dødt. Han må begynne å gi Sandra litt motsand og ikke bare dilte. Stå opp for deg selv mann! Sandra må også skjerpe seg. Hun gir ikke så mye hun heller, bortsett fra kritikk.

Cathrin og Remi, hvor starter jeg? Får fnatt av Cathrin, enkelt og greit. Hadde før gnagd av meg armen, før jeg ble sammen med en person som er som henne. Hun oppfører seg som en luremus. Hva Remi se i henne må gudene vite. At de elsket hverandre...ok, det tror jeg det jeg vil om. Han vil ha seg og hun vil ha han på mils avstand. LOL!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjollefyr skrev (21 timer siden):

Håper at Rie og Simen sier stopp. Ingen av de to har godt av den andre. Simen trenger å treffe ei som er som han, og Rie må treffe en som er som hun. Så enkelt. Men Rie fremstår for meg som hun som stiller på fest og forventer fyrverkeri, men som likevel bare stiller med en kinaputt selv. 

Simen var ikke pen nok for rie. Så hun ga opp før hun prøvde en gang.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (6 timer siden):

Jeg og 😂 men ville heller ikke data Remi eller Johannes. 
Richard kunne jeg datet, men det ville blitt med én date 😆 

Simen minner litt om mannen min i væremåte 💜 

Alexander og Martin skulle jeg gjerne hatt som venner 🥰

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (8 minutter siden):

Han er pen under barten 😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (6 timer siden):

Det går jo ikke. Jeg håpet faktisk at han skulle skrive «dra». Det virker som om Cathrin tror at de nå har fått klarsignal fra Bianca på at de aldri skal ha sex! Ikke bare en utsettelse. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Eleaelea said:

Enig! Tror Rie ga opp i det øyeblikket hun så Simen for første gang. Han var absolutt ikke det hun ville ha, rent utseende-messig. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollebolle skrev (6 minutter siden):

Enig! Tror Rie ga opp i det øyeblikket hun så Simen for første gang. Han var absolutt ikke det hun ville ha, rent utseende-messig. 

Rie er nok en dame som sikter høyere enn det som er oppnåelig. Hun tror hun er mye bedre enn Simen, og kan få en kjekkere mann. Jeg tror hun tar veldig feil i det! 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Yoyogirl said:

Får Exit-vibber

Får absolutt ikke Exit-vibber av Johannes. Derimot er han en som bryr seg mye om hvordan han ser ut og kler seg. Det kan også ha noe med usikkerhet å gjøre. Tror ikke det finnes noe vondt i gutten.

• Liker 14
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoyogirl skrev (11 minutter siden):

Får Exit-vibber

Det var å dra den langt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lawyam skrev (8 timer siden):

Det er det heller ingen som har sagt. Men Remi blir jo helt tøffel rundt Cathrin, som vil leve i sin rosa verden 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å sett den sprudlende siden av Rie som hun påstår hun egentlig er. Kan liksom ikke helt se den for meg. 

Spoiler

Tror det var godt for de begge å få dra nå.

Forstår meg virkelig ikke på Naoual (?). De har aldri kranglet og han har aldri bedt henne ut på noe mener hun. Mens vi har jo sett begge deler i serien. Hun må leve i en helt annen virkelighet enn alle andre. Siden hun ikke kunne da han ba henne ut så gjaldt ikke det for henne som å bli bedt ut? Hun mener han burde ha spurt om andre dager, mens jeg tenker at hun også kunne sagt "nei jeg kan dessverre ikke da, men xxxdag er jeg ledig".

Begynner litt å lure på om Richard bare er med for å få vist seg frem på tv. 

Hadde troen på Cathrin og Remi i starten. Men nå begynner jeg å tvile.

Spoiler

Skjønner litt at Trond ble paff av at hun sa dra siden Sandra hadde tatt seg sammen og ting virket å gå bedre. Men jeg har ingen tro på dem som  par. 

Martin tror jeg også bare er med videre for å få vist seg frem. Tror han allerede har bestemt seg for at Alexander ikke er rett for han.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette programmet har blitt min guilty pleasure… så dårlig! Men også litt underholdende. Jeg så de første sesongene i sin tid, og syntes det var bra. Nå har de søpla det til. De går så lite i dybden, klipper vekk det som ikke er drama og hopper bukk over problematiske ting som skjer mellom parene. At fagfolk stiller opp, er virkelig en gåte. Er det i håp om å posisjonere seg i offentligheten slik som andre kjente psykologer og parterapeuter vi har, så er jeg redd de heller skyter seg i foten karrieremessig her. 

Jeg savner fra ekspertene at de faktisk diskuterer det jeg syns er mest spennende, nemlig hvordan mennesker virker inn på hverandre i par. Så her kommer mitt hobbypsykolog-innspill 🤓

I samspill med Simen, som er så rolig og fornuftig og litt gammelmannsaktig, blir Rie sin umodenhet virkelig henta fram. Hun er en slags partyjente, og har tydelig vanskeligheter med å være sårbar og faktisk forholde seg til virkeligheten. Det at hun blir matcha med en hun finner så lite attraktiv tror jeg satte i gang usikkerhet i henne angående egen attraktivitet, og at hun maskerer denne usikkerheten ved å virke tøff og selvsikker og avvise Simen ganske brutalt og aldri gi han en sjanse. 

Sandra får også fram sine verste sider i sin irritasjon over Tronds tafatthet. Hun blir mer og mer oppgitt og kritisk og klarer ikke å hente seg inn igjen. Jeg tror hun har mange sider hun ikke får vist sammen med Trond, ettersom irritasjonen liksom overskygger alt. Og med rette: Trond er jo veldig irriterende lite påkobla og uselvstendig. Han på sin side får disse sidene ved seg selv forsterka ved å få så mye kritikk og sukking fra Sandra. Han vil please henne men ender opp med det motsatte fordi han blir så usikker av all kritikken. De får ikke til å bekrefte hverandre. Sandra får jo høre at hun er en bra dame osv, men bare helt generelt. Trond ser jo ikke hvem hun er han heller, for han tar liksom all plassen med litt sånn mannebaby-oppførsel. Og Sandra klarer heller ikke bygge han opp pga at hun alltid er irritert over han. 

Aleksander og Martin (husker dessverre ikke hvem som er hvem) er motsetninger som i stedet for å nærme seg hverandre heller blir mer ekstremer i møte hverandre. Han norske ble i hvert fall først mer needy av at han danske trakk seg unna, hvilket gjorde at behovet for å trekke seg unna ble enda større. Jeg tror han danske har litt store indre knuter han bør nøste litt opp i som blir trigga av nærhet og forventninger. Han blir for ustabil, er kritisk i blikket mot de andre deltakerne, er varm og kald mot partneren og har nok en del indre kaos. 

Victoria og Johannes er søte, men de trenger nok å modnes litt følelsesmessig. Men siden begge er like avstengt og liker begge best å holde seg på overflaten, så kan det faktisk hende at de funker sammen framover også. 

Naoual og Richard er det kjørt for. Han med sine forestillinger om menn og kvinner og dårlige antenner og hun med sin paniske dramatikk. Jeg tror hun har vært gjennom noe fælt i tidligere relasjoner som gjør at piggene og forsvaret kommer opp med en gang. De er for mye i hver sin boble av forestillinger og forventninger om hvordan ting skal være til at de noen gang kan møtes og faktisk se hverandre. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...