Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Blir oppgitt over både Trond og Sandra. Hun som ikke bare kan la ham kutte løk som han vil og som ikke kan la ham spise hva han vil, og han som virker som må hjelpes i gang med det meste. Men fikk vondt av ham på restauranten, da han ble forhørt bare fordi han ikke ville spise salaten. "Men du er jo sulten? Men du kan jo spise den? Rart når du sa du var så sulten? Du kan jo spise selv om du ikke liker? SUKK!!". Og så kom hun med en tirade om at de ikke hadde ting felles, for eksempel trening. Da han prøvde å si at han liker trening og ble med henne på trening, så holdt ikke det. Da ødela han vel talen om hvor ulike de var.

Richard og Naoal tenker jeg har fått seg en vanskelig kjæreste begge to og de ser ut til å trives med det 😂

Jeg skjønner ikke at Rie tør å klage på at han sier han legger merke til hår først og at han likte hennes. Det var jo et kompliment! I motsetning til "det er som å skulle kysse mora mi", som hun sa. Stakkars fyr. Hun sa noe om at hun aldri ble forelsket i første episode, så hun hadde vel håpet på fyrverkeri ved første blikk og ble superskuffa når det ikke skjedde.

Virker som det glipper stadig oftere for Cathrin, i siste episode snakker hun sikkert i normalt toneleie hele episoden 😂

Får vondt av Aleksander, er det det han heter? Som er sammen med han danske. Er så tydelig at han er betatt, men at dansken ikke kommer til å ville ha ham 😔 

Jeg skjønner godt at Victoria og Johannes ikke ville åpne seg under middagen, hvis de ikke er helt sikre på hverandre så kan fort noe tolkes feil om de skal si ting de ikke har turt å si til hverandre en gang. Spesielt i et sånt konsept hvor programlederne legger opp til at det ikke er grenser for hva det er greit å spørre om. "Har dere hatt sex enda? Men har dere?" Kjempebehagelig å svare på sånt på tv når de nettopp har møttes.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magrat skrev (På 22.2.2024 den 11.04):

Er det ikke egentlig veldig dårlig gjort av produksjonen å sette Richard i en slik situasjon?

Det kan være ganske traumatiserende å være med et slikt menneske.

Og de har gjort dette mot ham for å lage show.

Jeg synes begrunnelsen deres for og sette disse sammen var veldig god. Han er dominerende og trenger noe og bryne seg på. Nå synes jeg hun er litt vel mye, men jeg tror ikke han blir traumatisert . Det virker som at han liker henne bedre enn det vi tv- seerne gjør. Tror de kan ha satt sammen rett par der, og om det blir god tv av det også er det vel vinn- vinn. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Hvilke dager kommer det ny episode på Discovery? 

Mandag. Men tar visst en pause i påsken.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2024 at 10:56 PM, Leonaen said:

Jeg sliter med å se hvor han Johannes er kjekk 🤔

Jeg syntes ikke han er det, han er under normal spør du meg. Men han er striglet og pen i tøyet, det tiltrekker nok en del damer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, litt sent ute med å kommentere, men det jeg ikke begriper er hvorfor i ALLE DAGER Cathrin har blitt kjærester med Remi om hun ikke engang er tiltrukket av han?!?!?!? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (44 minutter siden):

Beklager, litt sent ute med å kommentere, men det jeg ikke begriper er hvorfor i ALLE DAGER Cathrin har blitt kjærester med Remi om hun ikke engang er tiltrukket av han?!?!?!? 

Hun har sagt at hun er demiseksuell.

Å være demiseksuell handler om å ikke kjenne seksuell tiltrekning og lyst til andre personer, med mindre de er forelsket i alle aspekter ved personen eller har en sterk følelsesmessig forbindelse med en person. De har vanskelig for å føle seksuell tiltrekning til noen de ikke kjenner.

Endret av Magrat
Manglet en bokstav
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt i orden å være demiseksuell, men i en slik setting må det opplyses om og da kan en ikke koble henne sammen med en helt vanlig kar som ikke er slik. Det ble helt skivebom. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (På 28.3.2024 den 7.49):

Hun har sagt at hun er demiseksuell.

Å være demiseksuell handler om å ikke kjenne seksuell tiltrekning og lyst til andre personer, med mindre de er forelsket i alle aspekter ved personen eller har en sterk følelsesmessig forbindelse med en person. De har vanskelig for å føle seksuell tiltrekning til noen de ikke kjenner.

Det gjør det jo ikke ...mindre spesielt... at hun har blitt kjæreste med han da..??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrin burde ikke vært med på et sånt konsept, evt måtte de ha matchet henne med noen andre som var like spesiell som henne selv. En aseksuell kjærlighetsfe 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt fnatt av enkelte av disse som er med i programmet.

Kan jo begynne med Simen  og Rie. Som nevnt før, jeg har ikke særlig sansen for Rie. Syns hun er usjarmerende, litt barnslig - og virker ikke som hun engasjerer seg noe særlig. I dag gir jeg henne 1 poeng fordi hun anstrengte seg og ble med på den aktiviteten Simen hadde planlagt. Men det skulle da bare mangle!!  Den mannen er et funn. Han er åpen, tør å snakke om følelser, tør å gå i det som er litt ubehagelig - og burde få minst like mye tilbake som han gir. Godt at hun endelig prøver bittelitt, men jeg er fortsatt ikke overbevist...

Victoria og Johannes gir meg mark!! Går det an å være såå i utakt med egne følelser??  Satt å tenkte på at det er jammen meg stor forskjell på de mannfolka i serien, Johannes er 31 og virker for meg ganske umoden  på ting, mens Remi er bare tre år eldre og har en helt annen tilnærming til ting. Samme med Andreas.    At Victoria og Johannes syns det er ubehagelig med den øvelsen der de skal se på hverandre kan jeg forstå, men at de ikke skjønner hva de mener med varme og brus??  Det betyr vel bare en ting og det er at det er følelser der? Eller er det jeg som er helt på bærtur... Tør de ikke snakke sammen om slike ting??  Om det er sånn flere unge er i dag så er det jammen ikke rart at det er vanskelig for enkelte å finne hverandre...

Fint å se at Sandra og Trond har en litt løsere tone nå, og det gleder meg å se. Den teaseren som var på slutten nå, der de tydelig skal ha en slik samling igjen i neste episode - den gjorde meg litt urolig.  Drar hun? Eller gråt hun fordi de fant mer tilnærming til hverandre og hun ble rørt?  Veldig spent på den.

Richard og Naoual - det kommer seg. Han virker fortsatt litt distansert på enkelte ting, men når han gjør sånn at hun kan slappe av, da er det fint. Jeg er mer håpefull for dem nå enn hva jeg var. Han har jo gode intensjoner selv om mange mener han er gammeldags. Jeg liker mye av det han sier jeg, og tror mange damer også liker det, men tør kanskje ikke innrømme det. Vet ikke - jeg bare spekulerer. Men spent på neste episode og hva som sies, ser ut som Naoual kan få litt "pes" av de andre deltakerne...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at Victoria og Johannes synes det var ubehagelig bår de satt i sofaen med psykologen ovenfor seg. Se hverandre inn i øynene og si «jeg er nysgjerrig på deg» hjelpes. Jeg hadde løpt ut døra. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Skjønner godt at Victoria og Johannes synes det var ubehagelig bår de satt i sofaen med psykologen ovenfor seg. Se hverandre inn i øynene og si «jeg er nysgjerrig på deg» hjelpes. Jeg hadde løpt ut døra. 

Jeg også. Å vite jeg at alle jeg kjenner og alle tv-seere også skal følge med..på at jeg skal si 'det bruser inni meg'....brette ut alle tanker og følelser, tvil....jeg hadde løpt, eller fryst til, eller fnist nervøst som Rie, alt ettersom. Jeg hadde ikke fungert i et slikt program, spesielt ikke i sofaen.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steike meg så Nouel imponerer fysisk. Holder seg fantastisk godt. Morsomt å se at Richard ikke klarer å skjule at han blir irritert over at hun vinner over han i femkamp-konkurransen han arrangerte😂 Da spesielt i lys av de uttalelsene han har kommet med om menns og kvinners styrker. Dette er favorittparet mitt nå, de blomstrer sammen 🔥❤️ 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver episode jeg ser, så får jeg enda mer vondt av Simen!!! Nei, hva er det han holder på med :( jeg håper han trekker seg til neste gang! 

Er det bare meg, eller trenger Remi hjelp til å komme ut av skapet? 😅 jeg får veldig sånne vibes av han, vet ikke hvorfor 😎

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dra sesongen ut i det uendelige. For å være helt ærlig, synes ikke jeg det skjedde en pøkk i gårdagens episode. Kunne med fordel halvert episodene eller vist to episoder i uken. Begynner å bli dørgende kjedelig.

Rie, synker mer og mer i mine øyne. Ja, hun stilte opp på klatring, men alt det hun lirte av seg før. Er det mulig?

Victoria og Johannes, er det bare overfladisk alt sammen?

Cahtrin, har sagt det før, burde aldri vært castet til dette programmet. Ferdig snakka!

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lawyam skrev (7 timer siden):

Jeg også. Å vite jeg at alle jeg kjenner og alle tv-seere også skal følge med..på at jeg skal si 'det bruser inni meg'....brette ut alle tanker og følelser, tvil....jeg hadde løpt, eller fryst til, eller fnist nervøst som Rie, alt ettersom. Jeg hadde ikke fungert i et slikt program, spesielt ikke i sofaen.

Men da hadde du vel også hatt selvinnsikt til å ikke melde deg på? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 timer siden):

Enig. Det var min umiddelbare reaksjon til den seansen. At det der hadde jeg ikke klart å være med på. Det var bare kleint. 

Lawyam skrev (7 timer siden):

Jeg tenker denne seansen var klein helt uavhengig av at dette blir sett av alle man kjenner. 
Husk at her skal det klippes heftig, så det er høy sannsynlighet for at det de sier ikke vil bli vist på TV. 
Om man er med på et slikt program og virkelig er åpen for at det skal virke, så må man glemme litt at man filmes. 

Men det å skulle sitte der og beskrive og analysere følelsene sine, ned på et mer og mer detaljert nivå, når det åpenbart er unaturlig for en å sitte og analysere følelsene sine i det hele tatt. Det blir bare kleint. 
Hva med å faktisk få disse to til å åpne seg for hverandre på en måte som er mer naturlig for dem og deres personligheter? 
La dem komme til "det bruser inni meg" med terapauten, og så la dem få ta praten videre alene i etterkant. 

Det som er kleint er jo når noen skal "styre" en slik samtale på en måte som er veldig unaturlig for de som er involvert. 
De er jo begge mer rasjonelle personer, som kommuniserer på helt andre måter enn det de tvinges frem til i denne settingen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rie, Rie, Rie... Jeg forstår så sinnsykt godt at Simen ble skuffa, og at han holdt fast ved at de skulle på aktiviteten. Mange kunne jo tatt den at "nei, du bestemmer selvfølgelig selv. Er du sjuk, så er du sjuk", men det er forskjell på sykdom også. Hun visste meget godt at denne aktiviteten var planlagt dagen etter festen - likevel prioriterer hun å drikke seg snydens (slik det kom frem), heller enn å gå hjem relativt tidlig slik som Simen gjorde. Jada, hun ble med, men man kunne jo føle den negative energien hennes gjennom tv-ruta. Var dog godt å se at hun ble litt mer sprudlende utover dagen. 

Jeg syns oppriktig synd på Simen, som har fått et såpass umodent og egoistisk menneske som partner. For meg så virker det som at hun fremdeles tror hun er i tidlig 20-årene hvor festing er alfa omega for å ha det bra. Hun er 34 år gammel, og det fremstår for meg som om hun fremdeles syns det er "kult" å ha vært full, mtp måten hun snakker om det. Hvor mange ganger nevnte hun det ikke, liksom? 🙄 I tillegg, når du har bikka 30, så tenker jeg det er på tide å klare og prioritere andre ting, slik som det å ta tidlig kveld fordi man skal noe dagen etter. Hadde de derimot ikke skullet noe dagen etterpå, så hadde jeg holdt kjeft. Lat som om du hvert fall forsøker å gjøre en innsats for å få det til å fungere... 

Ble positivt overrasket over Sandra og Trond denne episoden. Og jeg likte samtalen som Sandra hadde med Rie. 

Synd vi ikke fikk sett noe til Martin og Alex. Spent på hvordan det går med de to

Jeg hadde løpt fra den seansen dersom jeg hadde vært Victoria 🙈 Herregud, noe så kleint! Hvorfor må terapeuter få folk til å gjøre sånne kleine ting? Som å se hverandre dypt inn i øynene og si: "Jeg er nysgjerrig på deg". Altså, hvorfor? :P Det blir så unaturlig!  Men jeg har på en måte troen på de to. Jeg syns de har en utrolig bra kjemi, og da er jo ganske mye gjort allerede. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (45 minutter siden):

Men da hadde du vel også hatt selvinnsikt til å ikke melde deg 

Det hadde jeg. Det hadde ikke falt meg inn å lete etter kjærlighet eller utlevere meg på tv. Til deres forsvar tror jeg nok det er verre å delta enn de så for seg. Det er modig gjort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...