Gå til innhold

Kanskje feil tema, men jeg er 36år og ønsker et barn til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men har ingen mann i livet nå etter skilsmissen. Er det håp eller lå jeg bare legge ballen død? 

Anonymkode: 9deb4...da0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opp til deg. Man kan fryse egg. Man kan også benytte av donor; blitt mer og mer vanlig å gå den ruten i og med ikke alle har møtt den rette men ønsker barn. Eller så kan man legge ballen død. 

 

Anonymkode: 392b1...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er opp til deg. Man kan fryse egg. Man kan også benytte av donor; blitt mer og mer vanlig å gå den ruten i og med ikke alle har møtt den rette men ønsker barn. Eller så kan man legge ballen død. 

 

Anonymkode: 392b1...399

Mange mener man må være med mannen i flere år før man tenker barn. Om det så skal være, så er jeg for gammel for å tenke på barn? Jeg håper jeg finner den rette og om det er innafor med et barn så håper jeg på det. Jeg blir uansett ikke gravid akkurat nå🙈

Anonymkode: 9deb4...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er opp til deg. Man kan fryse egg. Man kan også benytte av donor; blitt mer og mer vanlig å gå den ruten i og med ikke alle har møtt den rette men ønsker barn. Eller så kan man legge ballen død. 

 

Anonymkode: 392b1...399

Gynekologen min satte et lite stikk i meg😂 han spurte om ikke jeg ville ha flere barn, det var så mye egg sa han. Fikk litt panikk og tenkte på at kanskje muligheten min enda er der.  

Anonymkode: 9deb4...da0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange mener man må være med mannen i flere år før man tenker barn. Om det så skal være, så er jeg for gammel for å tenke på barn? Jeg håper jeg finner den rette og om det er innafor med et barn så håper jeg på det. Jeg blir uansett ikke gravid akkurat nå🙈

Anonymkode: 9deb4...da0

Jeg møtte min samboer da vi var 38, vi begynte å prøve på barn etter ett år. Når man er så gammel så kan man ikke være sammen i flere år. 

Anonymkode: 6c79e...2e7

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg møtte min samboer da vi var 38, vi begynte å prøve på barn etter ett år. Når man er så gammel så kan man ikke være sammen i flere år. 

Anonymkode: 6c79e...2e7

Altså, man rekker det ikke om man ønsker barn.

Anonymkode: 6c79e...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange mener man må være med mannen i flere år før man tenker barn. Om det så skal være, så er jeg for gammel for å tenke på barn? Jeg håper jeg finner den rette og om det er innafor med et barn så håper jeg på det. Jeg blir uansett ikke gravid akkurat nå🙈

Anonymkode: 9deb4...da0

Du trenger ingen mann for dette. Bare noen av en manns beste svømmere... Sæddonor?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange mener man må være med mannen i flere år før man tenker barn. Om det så skal være, så er jeg for gammel for å tenke på barn? Jeg håper jeg finner den rette og om det er innafor med et barn så håper jeg på det. Jeg blir uansett ikke gravid akkurat nå🙈

Anonymkode: 9deb4...da0

Det spiller ingen rolle hva andre mener om du møter noen som føles rett og vil det samme. Du har tid enda.

Anonymkode: 41051...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gynekologen min satte et lite stikk i meg😂 han spurte om ikke jeg ville ha flere barn, det var så mye egg sa han. Fikk litt panikk og tenkte på at kanskje muligheten min enda er der.  

Anonymkode: 9deb4...da0

Hadde du uttak? For dette kan de ikke se uten å ta ut. 

Anonymkode: c9807...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mange mener man må være med mannen i flere år før man tenker barn. Om det så skal være, så er jeg for gammel for å tenke på barn? Jeg håper jeg finner den rette og om det er innafor med et barn så håper jeg på det. Jeg blir uansett ikke gravid akkurat nå🙈

Anonymkode: 9deb4...da0

Jeg er 27 og prøver med kjæresten min for første gang etter å ha vært i forhold i litt over 1 år.. Blitt gravid men mistet, og ingen av de som visste at vi prøvde dømte at vi ikke har vært i forhold i mange år. Det er hverken fasit eller regler hva som er rett for en. Hvis man møter noen og det føles rett - og partner ønsker det samme; hvorfor ikke? 

Anonymkode: 392b1...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også å undersøke status på fertiliteten din, og snakke om muligheter ang barn med gyn. Kanskje det hjelper å snakke med noen før man tar et valg hva som føles rett. 😊

Anonymkode: 392b1...399

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er viktig for deg, hvorfor ikke fokusere på det og la mann vente? Du har begrenset tid til å få flere barn men resten av livet til å finne ny mann.

Anonymkode: 67bee...782

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste så har du et barn, det er ikke alle som er så heldige. Og som 36 åring så er det vel fremdeles en sjanse. Lykke til.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg har 38 da jeg fikk barn, så for gammel er du ikke. Har flere venner som har skaffet barn på egenhånd, men vet ikke om du er over grensen til å få det dekket av det offentlige?

Anonymkode: aa90a...7d4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gynekologen min satte et lite stikk i meg😂 han spurte om ikke jeg ville ha flere barn, det var så mye egg sa han. Fikk litt panikk og tenkte på at kanskje muligheten min enda er der.  

Anonymkode: 9deb4...da0

Jeg er 42 pg gynekologen sa det samme til meg. Men jeg har ikke av den grunn tenkt at jeg bør få flere. Husk at sjansen for å få barn med spesielle behov er tilstede jo eldre du blir.

Det høres ut som at du har barn fra før av? Kanskje være fornøyd med de du har og begynne å tenke på frigjort tid du får nå som du er skilt og barna vokser til. Å være alenemor er ingen dans på roser.

Anonymkode: 52cde...a05

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

Du trenger ingen mann for dette. Bare noen av en manns beste svømmere... Sæddonor?

Vil helst ha en mann og pappa i bildet. 😊

Anonymkode: 9deb4...da0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper jo jeg treffer en mann som også vil ha barn. Kunne gjerne tenkt meg en liten familie igjen, men det som skjer, det skjer. Har heldigvis 2 nydelige fra før. 

Anonymkode: 9deb4...da0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (5 timer siden):

I det minste så har du et barn, det er ikke alle som er så heldige. Og som 36 åring så er det vel fremdeles en sjanse. Lykke til.

Takk❤️ er veldig heldig. Ble fort gravid i begynnelsen av 20'årene, nå derimot, vanskeligere. 

Anonymkode: 9deb4...da0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde du uttak? For dette kan de ikke se uten å ta ut. 

Anonymkode: c9807...28c

Han hadde en innvendig kikke greier, aner ikke hva det heter. Han skulle sjekke eggstokkene da jeg tok celleprøve. 

Anonymkode: 9deb4...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster frøys ned eggene sine i fjor, da var hun 37 år. Tok Q10 månedene før og fikk 12 flotte egg på frys etter ett uttak. Bare to måneder etterpå traff hun mannen i sitt liv, og er nå nygravid på naturlig vis, er 38 år nå. 

De eggene på frys sparer de til et søsken hvis de ikke får det til selv 😄

Anonymkode: 7d618...74d

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...