Gå til innhold

Spørsmål ang. Snapes død i Harry Potter-filmen


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Harry samler hans tårer i en liten flaske, men hva skulle dette være godt for? Hva skulle det brukes til?
Inneholdt det noe spesielt av verdi? Har ikke lest bøkene, så kanskje det sto noe mer utfyllende der?
Dette er veldig viktig for meg å få vite. HP for ever. Snape enda lengre. :sukk: Dobby i mitt hjerte. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er de tårene han bruker til å se minnene til Snape etterpå. Han drypper dem i Pensieven. :)

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke tårer, men minnetråder 😊

Det er bedre forklart i bøkene 

Anonymkode: 7ccd7...cc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, selvfølgelig! Tusen takk for spark bak.
Jeg var så oppløst i tårer på det tidspunktet at jeg ikke husket. Takk! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmene er bare en svak etterligning av bøkene. Alt for mye er tatt bort eller endret fra bøkene slik at filmene står uten en god forklaring på mye som er forklart i boka. 

Anonymkode: 4ab73...08b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta said:

Ååååå, selvfølgelig! Tusen takk for spark bak.
Jeg var så oppløst i tårer på det tidspunktet at jeg ikke husket. Takk! :) 

Et av de mest fantastiske kapittel i hele serien. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Always. ❤️

Anonymkode: 9a9e6...b77

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så fryktelig dypt rørt av en del scener, som om det var meg selv som satt midt oppi det. :( 
En kunstnersjel er jeg og fantasiens verden er like fantastisk som den er trist og forferdelig. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (53 minutter siden):

Har ikke lest bøkene,

 

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Jeg blir så fryktelig dypt rørt av en del scener, som om det var meg selv som satt midt oppi det. :( 
En kunstnersjel er jeg og fantasiens verden er like fantastisk som den er trist og forferdelig. 

Men da må du jo lese bøkene! De er nydelige, det er SÅ mye fint som mangler i filmene! Om du ikke liker å lese, prøv å hør dem på lydbok. Personlig elsker jeg versjonen lest av Stephen Fry😍

Anonymkode: fa472...377

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Men da må du jo lese bøkene! De er nydelige, det er SÅ mye fint som mangler i filmene! Om du ikke liker å lese, prøv å hør dem på lydbok. Personlig elsker jeg versjonen lest av Stephen Fry😍

Anonymkode: fa472...377

Stiller meg bak dette! Stephen Fry gjør en fenomenal jobb.

Anonymkode: 535b1...fc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

 

Men da må du jo lese bøkene! De er nydelige, det er SÅ mye fint som mangler i filmene! Om du ikke liker å lese, prøv å hør dem på lydbok. Personlig elsker jeg versjonen lest av Stephen Fry :hjerter:

Anonymkode: fa472...377

Takker for tipset over og under her. Jeg liker ham veldig godt. :) 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stiller meg bak dette! Stephen Fry gjør en fenomenal jobb. Anonymkode: 535b1...fc2

Hmm...må jeg kjøpe dette, eller finner jeg det på spotify, kanskje? :klo: *leter*

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden):

Hmm...må jeg kjøpe dette, eller finner jeg det på spotify, kanskje? :klo: *leter*

Jeg har kjøpt den for Audible-credits, aner ikke om den kan strømmes noe sted, dessverre. Men vil bare si jeg tror du kommer til å elske dem😊

Anonymkode: fa472...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Takker for tipset over og under her. Jeg liker ham veldig godt. :) 

Hmm...må jeg kjøpe dette, eller finner jeg det på spotify, kanskje? :klo: *leter*

Hele harry Potter lydboken ligger gratis på Podbean appen,

Anonymkode: e4cad...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hele harry Potter lydboken ligger gratis på Podbean appen,

Anonymkode: e4cad...520

Hvilken versjon og hvilket språk?

Anonymkode: fa472...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i lydbok, men må være Jim Dale som leser for min del. 🤣

Anonymkode: 9a9e6...b77

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I filmen tok det vel med alt mulig unødvendig dill og dall, som for eksempel at Harry og Hermine skulle danse sammen. 

Men likevel var det liksom "ikke plass til" for eksempel begravelsen til Humlesnurr. Plutselig bare stod det en gravstein etter ham liksom...      

Anonymkode: e4f81...1a6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du ser resten av filmen vil du se at tårene brukes til å se tidligere minner. 

Anonymkode: 6361d...f28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 4.2.2024 den 14.38):

Hmm...må jeg kjøpe dette, eller finner jeg det på spotify, kanskje? :klo: *leter*

Hele serien ligger på norsk (lest av T. B. Høverstad) og engelsk (lest av Steven Fry) på storytel. Koster vel 179kr per mnd, men det er en gratis prøveperiode. Ellers har de fleste biblioteker lydbøkene, hvis du har tilgang til en cd-spiller/discman. Se frem til mange timer med kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffegirl skrev (2 minutter siden):

Hele serien ligger på norsk (lest av T. B. Høverstad) og engelsk (lest av Steven Fry) på storytel. Koster vel 179kr per mnd, men det er en gratis prøveperiode. Ellers har de fleste biblioteker lydbøkene, hvis du har tilgang til en cd-spiller/discman. Se frem til mange timer med kos!

Bugge Høverstad er kriminell. Han har lirt ut av seg den dårligste norske oversettelsen av Lord of the rings noensinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

Bugge Høverstad er kriminell. Han har lirt ut av seg den dårligste norske oversettelsen av Lord of the rings noensinne. 

Elsker Høverstads oversettelse og innlesning av Harry Potter bøkene. Det er nok mye fordi jeg hørte på disse lydbøkene da jeg var barn. Gikk senere over til engelsk. Har bare lest Lord of the rings på engelsk, så der kan jeg ikke uttale meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...