Gå til innhold

Toyota IQ eller Toyota Yaris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en Kia Soul nå som synger på siste verset. Jeg er ikke 100% avhengig av bil, men det gjør selvfølgelig hverdagen mye enklere å ha bil. Jeg ønsker ikke billån, og har et begrenset budsjett. Har spart opp 50.000, men kan betale maks 100.000 for en bil. 

Jeg er alene med to barn (6 og 4 år). Ser at man kan få kjøpt Toyota IQ, billig på Finn. Men er litt redd for å bli kjørt på, bakfra, i og med at IQ så og si ikke har bagasjerom. Sånn sett er ganske Yaris bedre? 

Noen som har noen gode forslag til en pålitelig bil, som passer mitt budsjett? 

Anonymkode: f2bc4...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toyota aygo er hakket større enn IQ. Men mindre enn yaris. Hva du bør velge aner jeg ikke, men jeg ville ha styrt unna IQ. Den er veldig veldig liten.

Anonymkode: bf894...41c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ er en helt genial bybil om en kjører alene. En god og bra behandlet Yaris er bedre, hakket større plass de gangene du har kjøpt mer enn en pose kaffe på butikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for en Yaris. IQ' en så liten at det knapt nok kan kalles en bil.... Den har knapt nok bagasjerom. Yaris er jo også kjent for å være veldig driftsikre... 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste IQ er er nok med den lille 1-litersmotoren. Yaris hydrid er bankers!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris. Større bruksområde. 

Anonymkode: ca895...c71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yaris. Driftsikker og få reperasjoner og div ved eu-kontroll. Hybrid er også ganske billig i drift. Anbefales. 

Anonymkode: 00103...d3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 8.40):

Toyota aygo er hakket større enn IQ. Men mindre enn yaris. Hva du bør velge aner jeg ikke, men jeg ville ha styrt unna IQ. Den er veldig veldig liten.

Anonymkode: bf894...41c

IQ var vel aldri ment som en masseprodukt , men mer som en sær livsstilsbil i en urban og trendy nisje. Det fantes jo til og med en Aston Martin variant til en mye høyere pris enn originalen fra Toyota (Aston Martin Cygnet til salgs i Norge: Dette er sjeldne saker! (tv2.no)).

Både Aygo og Yaris er betydelig mer hensiktsmessige bruksbiler, og gir mye mer for pengene. Hvis det da ikke er nettopp det at IQ er en meget spesiell bil som tiltrekker en.

Anonymkode: fce7e...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...