Gå til innhold

Hva tenker dere om kvinner som kler seg slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, ti10 said:

De har vel kleskode på jobb da, vet du. Det hadde neppe blitt akseptert å sitte på styremøte i banken eller trade aksjer på børsen eller hva de nå gjør iført slitt joggebukse med knær i og collegegenser med reklame for et eller annet.

Eller mener du at de bør skifte før de henter i barnehagen?

Tviler på at man har rumpekort skjørt som kleskode i nokon av bankane i Norge, må være ein spesialbank i så fall😆 fins då fine varme klær i Norge som ikkje er slaskete. men for all del, folk må få gå med kva dei vil, men dårlig forbilde for barna å kle seg dårlig i kulden

Anonymkode: b6a18...768

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Tviler på at menn er inne på denne kategorien men likevel prøver å få menns syn på dette.

Jeg jobber som sjåfør og kan ha pa basically hva jeg vil,untatt joggebukse/hette. Også skal jobbgenseren med logo på. Ellers er jeg normalt kledd, fornuftig og etter været. Men ved henting av barn fra sfo så ser jeg mange kvinner ha superkorte skjørt med strømper og elegant kåpe. Det her er for syn og ikke fornuftig, fordi de som regel fryser og grøsser. Ikke rart når det er -10 og noen ggr ruskevær midt på vinteren. Det er jo pent og se på, og man kan tydelig se at ee jobber på kontor og ikke sånne slaskete jobb som meg der man sitter i bilen 95% av tiden. 

Liker å kle meg feminint jeg og, men føler at det ikke passer med korte skjørt som rekker kun ned til rumpekanten. Selv om man har strømper. Også vil jeg ikke kle meg slik bare for å være pen,mens jeg holder på å gå i oppløsning.

Jeg personlig syntes det er slutty og trying too much. Jeg liker også skjørt,men gjerne knelangt og korteste er midt på låret. 

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Anonymkode: 4ce1a...b20

 Hvorfor skal du absolutt sette en merkelapp på det? Og hvorfor skal det være relatert til sex? Jeg har hentet barna i kort shorts på sommeren og ingen løfta et øyelokk. Det største problemet med kort skjørt når man henter i bhg er når man må bøye seg. 

Anonymkode: 7f505...420

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

 Hvorfor skal du absolutt sette en merkelapp på det? Og hvorfor skal det være relatert til sex? Jeg har hentet barna i kort shorts på sommeren og ingen løfta et øyelokk. Det største problemet med kort skjørt når man henter i bhg er når man må bøye seg. 

Anonymkode: 7f505...420

Om sommeren var det jo sikkert ikkje kaldt då:) men ja enig i at folk må få gå med skjørt om dei vil, eg reagerer mest på når det er synlig for kaldt og er dårlig forbilde for kidsa i kulden😅

Anonymkode: b6a18...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Jeg tror de ikke har tid til å skifte jobbklær når de henter i barnehagen. Korte skjørt er fint. Kvinner er alt for anstendige, for hvem? Svigermor? Sine besteforeldre? For å kunne rakke ned på andre? Det er et burkasyndrom. Er du fin i korte skjørt så bruker du det når det passer, og du selv vil. Det må være lov å være fin. Det betyr ikke alltid noe mer enn at en ønsker å kle seg pent. Neste dag kan kanskje samme kvinne gå tur med hunden i joggebukse og hettegenser. Er hun da plutselig en slask? Wannabe sexy en dag, og slask den andre? Ro dere ned.

Anonymkode: 01308...e9d

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er rart å kle seg sånn en vinterdag i Norge, men nå bruker ikke jeg skjørt eller kjole uansett vær eller anledning heller da.

Anonymkode: 73b71...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tror de ikke har tid til å skifte jobbklær når de henter i barnehagen. Korte skjørt er fint. Kvinner er alt for anstendige, for hvem? Svigermor? Sine besteforeldre? For å kunne rakke ned på andre? Det er et burkasyndrom. Er du fin i korte skjørt så bruker du det når det passer, og du selv vil. Det må være lov å være fin. Det betyr ikke alltid noe mer enn at en ønsker å kle seg pent. Neste dag kan kanskje samme kvinne gå tur med hunden i joggebukse og hettegenser. Er hun da plutselig en slask? Wannabe sexy en dag, og slask den andre? Ro dere ned.

Anonymkode: 01308...e9d

Folk må få gå med kva dei vil ja, men forstår ikkje kvifor dei velger for kalde klær når det er minusgrader, man blir jo lettare sjuk av slikt (om man har nok patogener i kroppen)

Anonymkode: b6a18...768

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Anonymkode: 4ce1a...b20

Jeg liker å si at det handler ikke om klærne, men hvordan klærne bæres og hvem som bærer klærne. 

Ikke alle passer kort skjørt, mens hos andre sitter det som støpt. 

Og når det kommer til kort skjørt så må du gjerne like å ha det på deg og kunne bære det på et mer elegant vis, og gjør du det så blir det jo alltids bra. Men gjør du ikke det, at du ikke liker det og ikke klarer å ha det på deg, så ikke gjør det. For da kler du det helt sikkert ikke, og stilen er ikke deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bombasi said:

Jeg liker å si at det handler ikke om klærne, men hvordan klærne bæres og hvem som bærer klærne. 

Ikke alle passer kort skjørt, mens hos andre sitter det som støpt. 

Og når det kommer til kort skjørt så må du gjerne like å ha det på deg og kunne bære det på et mer elegant vis, og gjør du det så blir det jo alltids bra. Men gjør du ikke det, at du ikke liker det og ikke klarer å ha det på deg, så ikke gjør det. For da kler du det helt sikkert ikke, og stilen er ikke deg. 

Tja, uansett kor godt man kler korte skjørt, så syns eg det er alltid er rart å gå med sommerklær om vinteren, for å sette det på spissen:p

Anonymkode: b6a18...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Folk må få gå med kva dei vil ja, men forstår ikkje kvifor dei velger for kalde klær når det er minusgrader, man blir jo lettare sjuk av slikt (om man har nok patogener i kroppen)

Anonymkode: b6a18...768

Fordi mange i praksis kun går ute i kulda fra døra til bilen og fra bilen til døra. Jeg henter i bhg i tynn genser og jeans når det er 20 minus. 

Anonymkode: 7f505...420

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, uansett kor godt man kler korte skjørt, så syns eg det er alltid er rart å gå med sommerklær om vinteren, for å sette det på spissen:p

Anonymkode: b6a18...768

Men nå trasker ikke folk utendørs hele tiden akkurat. Folk jobber og er gjerne inne hele dagen. Så at man plutselig møter opp en kort visitt utendørs må jo ikke bety at man må ha på seg boblebukse. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mange i praksis kun går ute i kulda fra døra til bilen og fra bilen til døra. Jeg henter i bhg i tynn genser og jeans når det er 20 minus. 

Anonymkode: 7f505...420

Ja eg også, men no gjekk eg utifrå innlegget til TS:)

Anonymkode: b6a18...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bombasi said:

Men nå trasker ikke folk utendørs hele tiden akkurat. Folk jobber og er gjerne inne hele dagen. Så at man plutselig møter opp en kort visitt utendørs må jo ikke bety at man må ha på seg boblebukse. :) 

Haha, nei det er sant, men kanskje bobleskjørt dahha:p men syns det er rart å forvente at det er sommertemperatur overalt inne også, når det er minusgrader ute😅

Anonymkode: b6a18...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sjelden over hvordan folk går kledd når de leverer i barnehagen. Men når jeg bærer en unge med gjørmete støvler, som gnir sin snørrete nese mot meg, så er jeg glad jeg ikke må gå businesskledd på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Tviler på at menn er inne på denne kategorien men likevel prøver å få menns syn på dette.

Jeg jobber som sjåfør og kan ha pa basically hva jeg vil,untatt joggebukse/hette. Også skal jobbgenseren med logo på. Ellers er jeg normalt kledd, fornuftig og etter været. Men ved henting av barn fra sfo så ser jeg mange kvinner ha superkorte skjørt med strømper og elegant kåpe. Det her er for syn og ikke fornuftig, fordi de som regel fryser og grøsser. Ikke rart når det er -10 og noen ggr ruskevær midt på vinteren. Det er jo pent og se på, og man kan tydelig se at ee jobber på kontor og ikke sånne slaskete jobb som meg der man sitter i bilen 95% av tiden. 

Liker å kle meg feminint jeg og, men føler at det ikke passer med korte skjørt som rekker kun ned til rumpekanten. Selv om man har strømper. Også vil jeg ikke kle meg slik bare for å være pen,mens jeg holder på å gå i oppløsning.

Jeg personlig syntes det er slutty og trying too much. Jeg liker også skjørt,men gjerne knelangt og korteste er midt på låret. 

Hva synes dere om disse kvinnene med skjørt i rumpelengde? I sånt vær? Trying to much? Eller sexy? 

Anonymkode: 4ce1a...b20

Tenker : Hun var pen eller stygg. Hent barna og ut. Ferdig:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke. Tenker noen ganger at "slike klær ville jeg vært redd for å ødelegge" når jeg selv må løfte barnet, ta på dress, osv, men jeg tror neppe omtrent noen som helst av dem pynter seg for den anledning at de skal hente i barnehagen, så hvorfor skal det være "trying too hard"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, nei det er sant, men kanskje bobleskjørt dahha:p men syns det er rart å forvente at det er sommertemperatur overalt inne også, når det er minusgrader ute😅

Anonymkode: b6a18...768

Jeg vet ikke hva du jobber med, men der jeg holder til er det 21-22 grader inne rimelig konstant. Og det må jo kalles sommertemperatur. :) 

Utover det tenker jeg at de som bruker kort skjørt ikke nødvendigvis gjør det for å "sexe" seg opp, men mer fordi det er behagelig, en trend, en stil og/eller kanskje en bransje- eller kollegakultur. Og ikke fordi de ønsker å "try to much". 

Vet ikke, jeg bruker ikke skjørt, så... 😜 

Men som sagt, ikke alle kler det. Så at du ikke bruker det trenger ikke bety at du ikke er fin sånn som du er. Og du bærer tross alt en slags uniform som muligens ikke er forenelig med skjørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Bombasi said:

Jeg vet ikke hva du jobber med, men der jeg holder til er det 21-22 grader inne rimelig konstant. Og det må jo kalles sommertemperatur. :) 

Utover det tenker jeg at de som bruker kort skjørt ikke nødvendigvis gjør det for å "sexe" seg opp, men mer fordi det er behagelig, en trend, en stil og/eller kanskje en bransje- eller kollegakultur. Og ikke fordi de ønsker å "try to much". 

Vet ikke, jeg bruker ikke skjørt, så... 😜 

Men som sagt, ikke alle kler det. Så at du ikke bruker det trenger ikke bety at du ikke er fin sånn som du er. Og du bærer tross alt en slags uniform som muligens ikke er forenelig med skjørt. 

Tja, muligens eg som er for paranoid😅 men eg tørr ikkje satse på at eg ikkje plutselig må være lenger ute i kulden, på vei til fra jobb, om noko skjer, etc. Med mindre man bur på jobben dahh.

Anonymkode: b6a18...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker det er rart å kle seg sånn en vinterdag i Norge, men nå bruker ikke jeg skjørt eller kjole uansett vær eller anledning heller da.

Anonymkode: 73b71...886

Hvis du jobber i bank og henter unger i barnehagen på veien hjem er det ikke det minste rart, bare kaldt. 

Anonymkode: 01308...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (4 timer siden):

Tenker samme om mannfolk som henter i bhagen. Kommer i fine kapper med flotte finsko. Og her kommer jeg i diger boblejakke og tjukke vintersko. Fryser ikke folk i kulda?

Jeg går ikke i skjørt men det finnes jo forede strømpebukser som ser gjennomsiktige ut. 
 

jeg går i kåpe nå på vinteren, en fin og ganske dyr ullkåpe som er laget av 100% ull og dermed holder meg god og varm opptil -20, så nei, fryser ikke.

Anonymkode: dfdb9...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror verden hadde vært et bedre sted om vi ikke dømte hverandre på slik helt ubetydelige ting som klesplagg.

Anonymkode: b7dcd...3dc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...