Gå til innhold

Hvordan tørker du som oftest klærne?  

64 stemmer

1. 1. Hvordan tørker du som oftest klærne?

• I tørketrommel
      14
    • I tørkeskap
      5
    • På tørkestativ - UTE
      2
    • På tørkestativ - INNE
      43

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i et kollektiv uten tørketrommel eller ekstrarom til klestørking, så her står tørkestativet på soverommet mitt. Upraktisk? Ja, men sånn er det nå bare. Hjemme hos mamma har vi eget vaskerom med klessnorer, men tørker alt ute på sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for mange bra svar, jenter! Det er godt å ha noe konkret å slå i bordet med når jeg skal begrunne mine valg. :ler: Det er uaktuelt for meg å tørke klær ute på sommeren, da jeg er meget allergisk mot pollen...og på vinteren ser jeg ikke for meg at det blir tørt. Dessuten føler jeg det blir sååå møkkete ute, ser jo hvor skitne utemøblene blir etter kort tid! Da har jeg fått stadfestet at jeg fortsetter som før, og sambo får bare bøye seg i støvet :grine2: og fortsette å vaske gulv. ;)

Skrevet

Om sommeren tørkes absolutt alt unntatt håndklær ute, de går i trommel uansett. Resten av året tørkes klær inne på badet naturligvis.......

Jeg setter hele tørkestativet inn i dusjen på min manns bad (vi har to bad, og bruker hvert vårt) og nå er han lei, så nå får jeg endelig vaskeromm :hoppe:

Skrevet

vi har en bod innenfor badet, lar døra stå åpen, og vifta står alltid på 1, så det går fint å tørke klærne der.

har ikke tørketrommel, har ikke tørkeskap, setter det ikke på gårdsplassen og annen uteplass har vi ikke for vi leier, og det frister ikke å henge trusene rett i synet på naboen :)

Skrevet

Etter at vi kjøpte tørketrommel i høst går det meste der. Men jeg regner med at jeg henger ting ut når det blir sommer og varmt igjen - for man kommer vel ikke unna at det lukter mye friskere av utetørket tøy!

Skrevet

Det som ikke går i trommel tørkes på stativ inne. Fordi vi ikke har noen plass ute så blir det inne sommer som vinter. Og ja, MASSE ekstra støv og litt "fuktig miljø" (vi har det av alle irriterende plasser på STUA vi da, badet er altfor lite, stua er eneste plass), men vi har ikke noe alternativ.

Skrevet

Har ikke trommel, og må derfor tørke alt på stativ. Ett stativ står på kottet som ligger innenfor soverommet, og hvis jeg har behov for å bruke begge, står det andre stativet på stua. På sommeren prøver jeg å tørke mest mulig ute.

Skrevet

Sengetøy, håndklær og undertøy går i trommel, resten henger jeg opp på stativ på vaskerommet.

Skrevet

Vi tørker alt på stativ inne om vinteren og ute under tak om sommeren.

Vi kjøpte et "ministativ" på chlas ohlson. Det får plass inne på vårt mini bad. Stativet har så stor tørkeflate at det er plass til tre maskiner fulle med klær på det.

Skrevet

På tørkestativ.

Inne om vinteren - ute om sommeren (hvis været er bra, da...).

Gjest Very Victoria
Skrevet

Vi er velsignet med et eget vaskerom hvor det er klessnorer og god varme. Håndklær tørkes alltid i trommelen. Om sommeren tørkes klærne ute i hagen. Sengetøy rulles fuktig i varmrulle og er klar til å legges vekk umiddelbart etterpå.

Noe av det styggeste jeg ser hjemme hos folk er klær som henger til tørk overalt, det ser white-trash ut.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tørker på stativ inne om vinteren og når det er dårlig vær, ute om sommeren og når det er vær til det.

Badet må jo være et gullende godt sted å tørke klær hvis du har plass, i hvert fall med varmekabler på?

Skrevet

Nå på vinteren så tørker jeg klær inne. Har heldigvis eget vaskerom så jeg slipper å okkupere badet.

Når det er mildt i været og ikke regn så henger jeg selvsagt tøyet ut.

Skrevet (endret)
Noe av det styggeste jeg ser hjemme hos folk er klær som henger til tørk overalt, det ser white-trash ut.

Godt mulig, er ingen på besøk hos oss som må sitte og glane i tørkestativet. Det flytter vi vekk når det kommer besøk. Syns ikke noe om å ha undikkene på utstilling.

Edit skrivefeil

Endret av pulverheksa
Gjest Very Victoria
Skrevet
Godt mulig, er ingen på besøk hos oss såm må sitte og glane i tørkestativet. Det flytter vi vekk når det kommer besøk. Syns ikke noe om å ha undikkene på utstilling.

Må man tørke klærne i stua så må man men rydd vekk når det kommer folk ja :-)

Skrevet

Vi tørker på stativ i kjellerstua på vinteren (badet er for lite), og ute på stativ om sommeren. Har tørketrommel også, men den bruker vi lite siden vi bare er to stykker.

Har også eget vaskerom, men der er det kjellerkaldt, så der tørker vi ikke klær, men kanskje det blir årnings på dette rommet også etterhvert.....

Skrevet
Må man tørke klærne i stua så må man men rydd vekk når det kommer folk ja :-)

Da er vi eninge :)

Skrevet

Jeg hverken har eller vil ha tørketrommel.

Her tørkes alle klær på stativ.

Skrevet
Vi tørker alt på stativ inne om vinteren og ute under tak om sommeren.

Vi kjøpte et "ministativ" på chlas ohlson. Det får plass inne på vårt mini bad.  Stativet har så stor tørkeflate at det er plass til tre maskiner fulle med klær på det.

hvordan ser det stativet ut? har liten plass i boden, får bare utnyttet midten av et vanlig stativ med to slike som man bretter ut.

og får man tak i no liknende andre steder, har ikke chlas ohlson her.

Skrevet
Vi henger de på tørkestativ, inne. Ute om sommeren hvis været tillater det.

Samme her, har vaskekjeller.

Skal kjøpe tørketrommel etter hvert nå, det tar bare litt tid å få somlet seg til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...