Gå til innhold

Hvordan tørker du som oftest klærne?  

64 stemmer

1. 1. Hvordan tørker du som oftest klærne?

• I tørketrommel
      14
    • I tørkeskap
      5
    • På tørkestativ - UTE
      2
    • På tørkestativ - INNE
      43

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg spør dere, er følgende: Sambo irriterer seg grønn over at jeg (som har ansvaret for klesvask) alltid tørker klær på et stativ på badet. Han mener badet blir mye mer møkkete og støvete pga dette (han har ansvaret for gulvvasken :) ). Jeg syns det er mest praktisk og tidsbesparende å henge opp klærne direkte fra maskin til stativ og tørke det inne. Kanskje han har rett. Men det vi er mest uenige om, er: Han mener det ikke er vanlig å tørke klær inne i det hele tatt, men jeg ser det hjemme hos andre støtt og stadig. Derfor oppfordret meg han til å spørre dere, så vi får et svar på dette en gang for alle. Kan dere hjelpe meg, med å si hva dere gjør? Takk! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tørker barnetøy, sengetøy og undertøy i tørketrommel.

Alt annet henges opp på det største barnerommet om ikke jeg henger langt etter med klesvasken. Da er det mer som går i trommelen for å få unna.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vi henger de på tørkestativ, inne. Ute om sommeren hvis været tillater det.

Skrevet

Jeg tørker hånklær, undertøy og sokker i tørketrommelen, ellers henges resten opp på snorer. På vinteren henger jeg klærne til tørk på loftstua, og resten av året henger jeg de ut.

Skrevet

Jeg har tørkestativ på badet. Henger stort sett klærne på det. Har tørketrommel som jeg bruker hvis jeg har mye vask for å få det unna + at jeg tørker sengetøy og håndklær i den.

Skrevet

Bruker for det meste stativ, inne, også om sommeren, fordi vi har kuer på jordet foran huset, ergo blir det litt fluer som liker å lage flekker på tøyet... Om vinteren bruker jeg tørketrommel når det er veldig kaldt, for å lage litt varme i kjelleren...

Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel, så jeg tørker tøyet på et stativ i stuen. Ser ikke pent ut, men...

Skrevet

Det er vel vanlig å tørke klær inne om vintern i Norge? Alle steder jeg har bodd, både hos foreldrene mine, i diverse kollektiv og annen leie, har det vært lagt opp til at man tørker klær inne. Gjerne i egne rom der det er plass nok, men ofte må man vel ty til stativer i rom som brukes til andre ting.

Jeg har sett at huseier her vi bor nå henger opp en del klesvask utendørs, også om vintern, inne i et lysthus, men tviler sterkt på at det er all klesvasken hennes. Det tar jo fort evigheter før det tørker selv om man har det under tak...

Skrevet

selv tørker jeg mest i tørketrommel, og det som ikke går i trommelen, tørkes på stativ på badet.

jeg kjenner og har kjent utrolig mange som tørker klær på stativ hjemme, på stua, badet, vaskerom eller annen passelig plass innendørs.

på sommern er det deilig å tørke klær ute, så lenge man ikke bor midt i byen...

jeg bor midt i byen, føler rene klær blir fulle av gatestøv om de henger særlig til tørk ute.

(når jeg vasker møblene på balkongen, går det ikke lang tid før de igjen har ett lag på seg, grått, fordi det faktisk er trafikert vei rett nedenfor og jeg bor midt i oslo. )

Skrevet

Jeg tørker tøyet på stativ enten på badet eller i stua. Kan ikke si at tørkingen gjør rommet mer støvete, men så rister jeg de fleste klærne ute før jeg putter dem i vaskemaskinen. Hvor søren skal man tørke tøy når man ikke har tørketrommel??? Jeg henger det ikke ut. Greit at folk gjorde det i virkelig gamle dager, men jeg skjønner ikke hvordan det ble tørt i 20 minus. Ser for meg dypfrosne klær...

Alle jeg kjenner tørker klærne inne på badet eller på et rom der de syns det passer. Men noen er kanskje flinkere til å vaske klær på tider i uka der de ikke får besøk etterpå? Eller brette og rydde på plass det tørre tøyet? Hva vet jeg. Eller så har man så stor hus at tørkestativet befinner seg innenfor en dør der gjester normalt sett ikke går inn?

Støv kommer det i et hus uansett. Hvis mannen din drar over med støvsugeren først, slipper han ekle våte hybelkaniner i vaskekluten.

Skrevet

Vi har ikke tørketrommel, så vi henger opp alt tøyet på stativ inne. Har ikke plass på badet, så vi henger opp på stua. Funker helt greit det, merker ikke noe mer støv eller skitt på grunn av det. Tøyet blir vel ikke tørt på leeenge hvis det skal henge ute på denne årstida? Om sommeren hender det vi setter tørkestativet ute.

Skrevet

Vi har ikke (Og vil ikke ha!) tørketrommel, så klærne tørkes på stativ inne om vinteren og, i den grad det er mulig m.h.p. været, ute om sommeren.

Samboeren din har helt rett i at det blir støvete på badet av klestørken, men i Norge midtvinters kan i hvert fall ikke jeg se at du har så mange alternativer...

Skrevet

Vi bruker tørketrommel til sengetøy, håndduker og lignende. Klær henges opp på tørkestativ på badet. MEN jeg liker det ikke. Badet ser så uryddig ut. Skal vi ha besøk bærer jeg det inn på soverommet vårt for at gjester skal slippe å se "rotet". Skulle gjerne brukt tørketrommelen mer, men det er jo ikke så bra for klærne.

Skrevet

Vi tørker dem på stativ inne. Vi hadde tørketrommel før, men den gav vi bort, det er helt unødvendig og sliter dessuten på klærne.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel og tørker inne på stativ i stua. Badet er ikke romslig nok. Har jeg ekstra mye vask eller venter gjester så hender det at tørkestativene åker ut på verandaen også i tyve minus, men det er nå en nødløsning da. Andre muligheter er det ganske enkelt ikke. :)

Skrevet

På stativ i kjelleren (vaskerommet) om vinteren og ute om sommeren. Håndklær går i tørketrommelen.

Skrevet

Jeg er kjempeglad for å ha tørketrommel da. Selv om jeg også stort sett ar tørkestativ på badet.

Skrevet
Vi henger de på tørkestativ, inne. Ute om sommeren hvis været tillater det.

Samme her!

Gjest synseren
Skrevet

Vi tørker klærne på tørkestativ på badet. Har tørketrommel som vi bruker til sengetøy, håndkle, undertøy og sokker. Tror ikke det blir mer støv av å tørke klærne på tørkestativ inne.

Skrevet
Jeg har ikke tørketrommel, så jeg tørker tøyet på et stativ i stuen. Ser ikke pent ut, men...

Samme her. Har ikke så stor leilighet, så vi har ingen andre muligheter. Badet er altfor lite.

På sommeren henger vi det ut hvis været tillater det, ellers har vi det under tak men likevel utendørs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...