AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #781 Skrevet 11. februar 2024 On 2/9/2024 at 7:48 PM, AnonymBruker said: Fordi barnet er abortert av far. Barnet har ingen far. Far har abortert barnet. Barnet finnes ikke for far. Anonymkode: 4c696...7c4 Som ved adopsjon, da altså. Det bortadopterte barnet finnes ikke for den biologiske faren i juridisk forstand. Det er uansett ingen som helst god grunn til at det ikke skulle registreres hvem biologisk far er, ved juridisk abort. Anonymkode: 80ea0...1ce
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #782 Skrevet 11. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): En lovendring ville være at det økonomiske bidraget kommer fra staten. Anonymkode: 80ea0...1ce Vel, jeg vil betale skatt til syke og uføre, folk som trenger mat i andre land, barn som trenger hjelp, jeg er ikke interessert i å betale for at far skal drite I ungen. Jeg synes heller ikke det er riktig, som jeg har sagt før, at et barn skal fratas all arverett etc fordi far underskriver et papir der han overlater alle konsekvenser av sine handlinger til meg og andre skattebetalere Du gjentar at barnet skal få vite hvem far er, da er det ikke "abort" du er for, for som @Maleficentasier ved abort fines ikke barnet for far Du kan ikke abortere et foster og etterpå ha kontakt med barnet du aborterte som foster, da vil du jo evt være far da, du vil bare ikke betale. Du som i far, ikke deg per se. Vet du er kvinne Ved abort slutter fosteret å eksistere, abort for menn er selvsagt like endelig for kvinnen, abort er ikke adopsjon Endret 11. februar 2024 av Topsi 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #783 Skrevet 11. februar 2024 5 minutter siden, Topsi said: Vel, jeg vil betale skatt til syke og uføre, folk som trenger mat i andre land, barn som trenger hjelp, jeg er ikke interessert i å betale for at far skal drite I ungen. Jeg synes heller ikke det er riktig, som jeg har sagt før, at et barn skal fratas all arverett etc fordi far underskriver et papir der han overlater alle konsekvenser av sine handlinger til meg og andre skattebetalere Du gjentar at barnet skal få vite hvem far er, da er det ikke "abort" du er for, for som @Maleficentasier ved abort fines ikke barnet for far Du kan ikke abortere et foster og etterpå ha kontakt med barnet du aborterte som foster, da vil du jo evt være far da, du vil bare ikke betale. Igjen, "aborten" må jo tas på et foster, ikke et barn. Du kan ikke klandre en mann for å frata barnet noe når det ikke finnes noe barn. Det er alltid moren som velger om hun vil føde et barn inn verden slik verden er. Ja, ved abort kan man si at barnet "ikke finnes" for far - igjen, som ved adopsjon. Jeg tror alle er enige om at faren ikke skal ha noen krav overfor barnet, men barnet skal selvsagt ha sine rettigheter. Vi nekter jo ikke noen å ha kontakt med sine bortadopterte barn hvis barnet selv ønsker kontakt med dem. Quote Du som i far, ikke deg per se. Vet du er kvinne Du forveklser meg nok med Anonym...9d5 Anonymkode: 80ea0...1ce
Queen19 Skrevet 11. februar 2024 #784 Skrevet 11. februar 2024 Sadpanda skrev (På 2.2.2024 den 12.19): Inspirert av en annen diskusjon her på KG. Hva tenker dere om mannlige abort ? La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. Jeg vil ikke ha barn, det vil heller ikke min partner. Jeg har sagt det til han, at dersom uhellet skulle være ute, og jeg ombestemmer meg, vil jeg ha full forståelse, dersom han velger å forlate forholdet, og også frasier seg rettigheter og ansvar. Syns derimot det blir annerledes, hvis samtalen ikke har funnet sted, og det enda ikke er etablert enighet i forholdet, på hvorvidt man ønsker barn eller ikke. 2
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #785 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen, "aborten" må jo tas på et foster, ikke et barn. Du kan ikke klandre en mann for å frata barnet noe når det ikke finnes noe barn. Det er alltid moren som velger om hun vil føde et barn inn verden slik verden er. Ja, ved abort kan man si at barnet "ikke finnes" for far - igjen, som ved adopsjon. Jeg tror alle er enige om at faren ikke skal ha noen krav overfor barnet, men barnet skal selvsagt ha sine rettigheter. Vi nekter jo ikke noen å ha kontakt med sine bortadopterte barn hvis barnet selv ønsker kontakt med dem. Du forveklser meg nok med Anonym...9d5 Anonymkode: 80ea0...1ce Når man adopterer bort et barn betyr ikke det at barnet ikke finnes for sine biologiske foreldre. Det betyr at de har overlatt omsorgen og ansvaret til noen andre 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #786 Skrevet 11. februar 2024 7 minutter siden, Maleficenta said: Når man adopterer bort et barn betyr ikke det at barnet ikke finnes for sine biologiske foreldre. Det betyr at de har overlatt omsorgen og ansvaret til noen andre Og det er jo akkurat det som skjer ved en juridisk abort også, bortsett fra at valget tas før barnet blir til: faren overlater omsorgen og ansvaret (og rettighetene overfor) det potensielle barnet til moren. Hvis kvinnen velger å få barnet, vil relasjonen mellom barn og biologisk far være nøyaktig som ved adopsjon. Anonymkode: 80ea0...1ce
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #787 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Igjen, "aborten" må jo tas på et foster, ikke et barn. Du kan ikke klandre en mann for å frata barnet noe når det ikke finnes noe barn. Det er alltid moren som velger om hun vil føde et barn inn verden slik verden er. Ja, ved abort kan man si at barnet "ikke finnes" for far - igjen, som ved adopsjon. Jeg tror alle er enige om at faren ikke skal ha noen krav overfor barnet, men barnet skal selvsagt ha sine rettigheter. Vi nekter jo ikke noen å ha kontakt med sine bortadopterte barn hvis barnet selv ønsker kontakt med dem. Du forveklser meg nok med Anonym...9d5 Anonymkode: 80ea0...1ce Hvilke rettigheter skal barnet ha til far etter abort ? Og igjen abort og adopsjon er ikke det samme, du understreker at far aborterer et foster, hvilke rettigheter skal barnet ha etter far har "tatt livet av det" i forhold til hans ansvar? Ved adopsjon anerkjenner foreldre barnets eksistens og overlater ansvaret til noen andre, ved abort tar far i praksis livet av barnet, eller fosteret som blir barnet, i alle henseende han og hans familie 3
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #788 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det er jo akkurat det som skjer ved en juridisk abort også, bortsett fra at valget tas før barnet blir til: faren overlater omsorgen og ansvaret (og rettighetene overfor) det potensielle barnet til moren. Hvis kvinnen velger å få barnet, vil relasjonen mellom barn og biologisk far være nøyaktig som ved adopsjon. Anonymkode: 80ea0...1ce Moren har allerede rettigheter og ansvar for barnet, igjen abort fjerner barnets eksistens for den som aborterer, adopsjon gjør ikke det 2
Maleficenta Skrevet 11. februar 2024 #789 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og det er jo akkurat det som skjer ved en juridisk abort også, bortsett fra at valget tas før barnet blir til: faren overlater omsorgen og ansvaret (og rettighetene overfor) det potensielle barnet til moren. Hvis kvinnen velger å få barnet, vil relasjonen mellom barn og biologisk far være nøyaktig som ved adopsjon. Anonymkode: 80ea0...1ce Men da blir det ikke abort. Vet du hva ordet abort betyr? Det betyr avbryte. 3 1
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #790 Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Igjen, "aborten" må jo tas på et foster, ikke et barn. Du kan ikke klandre en mann for å frata barnet noe når det ikke finnes noe barn. Det er alltid moren som velger om hun vil føde et barn inn verden slik verden er. Ja, ved abort kan man si at barnet "ikke finnes" for far - igjen, som ved adopsjon. Jeg tror alle er enige om at faren ikke skal ha noen krav overfor barnet, men barnet skal selvsagt ha sine rettigheter. Vi nekter jo ikke noen å ha kontakt med sine bortadopterte barn hvis barnet selv ønsker kontakt med dem. Du forveklser meg nok med Anonym...9d5 Anonymkode: 80ea0...1ce Det virker på meg som at du ønsker er økomisk abort, ikke juridisk abort, altså la være å betale, ingen arverett, men at dar likevel skal kunne ha et forhold til barnet. 2
Topsi Skrevet 11. februar 2024 #791 Skrevet 11. februar 2024 (endret) Det virker på meg som at ordet 'abort" brukes lettvint her. Mannen skal kunne fraskrive seg det økonomiske og praktiske ansvaret for barnet, men fordelene vil han ja, at barnet, etter at det er blitt voksent, skal kunne ha kontakt med Ham og hans familie hbis barnet mot formodning skulle tilgi et slikt svik Tenk om det var slik for kvinner som angrer på.abort, nei for kvinnen er det ingen vei tilbake, uansett hvor mye hun skulle, eller ikke skulle, ønske det. Niks nada. Hvis mannen vil ha fordelene og ikke ulempene ved barn må man i det minste komme opp med noe mer kreativt enn ordet abort Endret 11. februar 2024 av Topsi 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #792 Skrevet 11. februar 2024 4 hours ago, Topsi said: Hvilke rettigheter skal barnet ha til far etter abort ? Samme som barn som er adoptert bort. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #793 Skrevet 11. februar 2024 4 hours ago, Topsi said: Moren har allerede rettigheter og ansvar for barnet, igjen abort fjerner barnets eksistens for den som aborterer, adopsjon gjør ikke det Hun har allerede rettigheter og ansvar, men hun vil altså ha FULLE rettigheter og FULLT ansvar, og må ikke dele det med en uvillig mann. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #794 Skrevet 11. februar 2024 4 hours ago, Maleficenta said: Men da blir det ikke abort. Vet du hva ordet abort betyr? Det betyr avbryte. "Juridisk abort" er selvsagt et unøyaktig begrep, men det er det folk flest bruker. Vi kan godt bruke "si fra seg foreldrerett" i stedet, for det er jo det vi snakker om. Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #795 Skrevet 11. februar 2024 4 hours ago, Topsi said: Det virker på meg som at du ønsker er økomisk abort, ikke juridisk abort, altså la være å betale, ingen arverett, men at dar likevel skal kunne ha et forhold til barnet. Som sagt, jeg tror det beste er å ha samme regler som for adopterte. Jeg ser ikke problemet med at barnet har rett til å kontakte biologisk far. Og skulle de to mot formodning få et godt forhold er jo det fint. Anonymkode: 80ea0...1ce
Maleficenta Skrevet 12. februar 2024 #796 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Som sagt, jeg tror det beste er å ha samme regler som for adopterte. Jeg ser ikke problemet med at barnet har rett til å kontakte biologisk far. Og skulle de to mot formodning få et godt forhold er jo det fint. Anonymkode: 80ea0...1ce Men det er jo blodig urettferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #797 Skrevet 12. februar 2024 33 minutter siden, Maleficenta said: Men det er jo blodig urettferdig. Mot hvem? Anonymkode: 80ea0...1ce
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #798 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 14.05): Som ved adopsjon, da altså. Det bortadopterte barnet finnes ikke for den biologiske faren i juridisk forstand. Det er uansett ingen som helst god grunn til at det ikke skulle registreres hvem biologisk far er, ved juridisk abort. Anonymkode: 80ea0...1ce Nei. Selvfølgelig er det en god grunn. Far har aborterte barnet FØR fødselen. Da finnes det ikke noe barn for ham å være far for. Ved adopsjon har barnet far ved fødselen, og så gir far bort foreldreretten sin til noen andre. Anonymkode: 4c696...7c4 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #799 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 14.22): Igjen, "aborten" må jo tas på et foster, ikke et barn. Du kan ikke klandre en mann for å frata barnet noe når det ikke finnes noe barn. Det er alltid moren som velger om hun vil føde et barn inn verden slik verden er. Ja, ved abort kan man si at barnet "ikke finnes" for far - igjen, som ved adopsjon. Jeg tror alle er enige om at faren ikke skal ha noen krav overfor barnet, men barnet skal selvsagt ha sine rettigheter. Vi nekter jo ikke noen å ha kontakt med sine bortadopterte barn hvis barnet selv ønsker kontakt med dem. Du forveklser meg nok med Anonym...9d5 Anonymkode: 80ea0...1ce Selvfølgelig er det ingen rettigheter for barnet å ha. Dere kan virkelig ikke slippe å betale, og så leke pappa når barnet er stort. Duster. Abort er abort. Da har du per definisjon ikke fått noe barn, og er ergo ikke far. Anonymkode: 4c696...7c4 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2024 #800 Skrevet 12. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 14.37): Og det er jo akkurat det som skjer ved en juridisk abort også, bortsett fra at valget tas før barnet blir til: faren overlater omsorgen og ansvaret (og rettighetene overfor) det potensielle barnet til moren. Hvis kvinnen velger å få barnet, vil relasjonen mellom barn og biologisk far være nøyaktig som ved adopsjon. Anonymkode: 80ea0...1ce Nei. Ved abort aborteres et foster. Da finnes det ingen far. Anonymkode: 4c696...7c4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå