Gå til innhold

Noen som går ned i vekt forandrer hele personligheten. Enig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sier jeg ikke at det ikke er sunt om man blir mer glad og får bedre selvtilitt. Men jeg har opplevd 2 ganger at folk jeg kjenner har blitt frekke å er plutselig bedre enn alle de kjenner. De tåler plutselig ingenting, de bytter ut alle vennene sine. (Mange av de er folk de har sett ned på) føler det er sånn at om de de ikke er midtpunktet så finner de en grunn til å lage uhyggeligheter. Vil si det så drøyt som høye på seg selv. Flere som har opplevd det? 

 

Kjenner mange som har slanket seg men disse ble 2 helt andre mennesker. 

(Jeg er ikke sjalu, er slank selv. Forstår det bare ikke. Jeg er glad i alle uansett form, bare det er snille mennesker)

Anonymkode: df40c...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var nok ikke personligheten så bra i utgangspunktet..tror ikke det går an å slanke seg ufordragelig. I alle fall ikke om man holder Bmi i normalområdet. Ved sykelig undervekt kan man endre personlighet og bli vanskelig, men det er sykdom, ikke villet handling.

Anonymkode: 6e299...229

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da var nok ikke personligheten så bra i utgangspunktet..tror ikke det går an å slanke seg ufordragelig. I alle fall ikke om man holder Bmi i normalområdet. Ved sykelig undervekt kan man endre personlighet og bli vanskelig, men det er sykdom, ikke villet handling.

Anonymkode: 6e299...229

Enig i dette👏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk som slanker seg blir kjedeligere. Mat er litt limet i vennskap, koser oss med god mat, det forsvinner når venner blir opphengt i vekt

Anonymkode: 2ba46...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at de blir "verre" fordi de nekter seg selv å spise og drikke diverse.

Men bytte ut omgangskrets tenker jeg er noe annet. For eksempel å komme vekk fra uønskede vaner, få bedre støtte i lignende vaner.. eller noe i den duren. Men da er det vel ikke snakk om at de nærmeste blir byttet ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tilfeller har nok overspising blitt brukt som trøst, eller for å døyve visse problemer. Da kan det godt hende disse problemene kommer til overflaten når man legger om livsstilen (men jeg er ingen psykolog).

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange endrer også personlighet når de legger på seg. Eller gjør andre endringer i livsstilen.

Anonymkode: 8737f...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner brøt med store deler av omgangskretsen sin da hun gikk kraftig ned i vekt. Mange rundt henne endret måten de behandlet henne på fullstendig og viste med det ikke bare at de var shallow as fuck som plutselig syns hun var verdt å behandle pent, men også hvor lite respekt de hadde for henne siden de i årevis hadde syntes det var greit å behandle henne dårlig på grunn av vekta hennes. Hun ville rett og slett ikke ha mennesker med et slikt menneskesyn rundt seg. Faktisk var hennes vektnedgang og måten de rundt endret oppførsel på grunnen til at jeg brøt med et par av dem også. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en confirmation bias. Tror ikke det er mer sannsynlig at folk som slanker seg endrer personlighet til det negative, som at de endrer det til det positive. 

Tror også at for mange som har vært dørmatter, og gror seg litt egenkjærlighet på vektnedgangsprosessen, og begynner å sette grenser, så er dette rart og uvant for omgivelsene, og oppleves som frekt. Tror også at mange som begynner å sette grenser for første gang i livet sliter litt med å gjøre det på en raus og mild måte. 

Anonymkode: e55dc...2af

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...