AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #81 Del Skrevet 1. februar 2024 Enig med deg. Bruk tiden til å lære noe mer fornuftig. Et drypp innom mange ulike yrker f.eks. Nynorsk kan være en liten del av norsk faget. Det samme gjelder religion. Bare nisser er religiøse. Det finnes ingen gud. Hva med å dra den enda lengre. Hva er vitsen med at hele verden snakker så mange ulike språk? Hva med å klinke til å si at engelsk skal være hovedmål og norsk sidemål. Så får vi ta opp kampen med kineserene på sikt 🤗 Anonymkode: d212e...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #82 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ingen fant opp nynorsk, det kom naturlig fra dialektene Anonymkode: 8474b...a91 Ja, samanlign f.eks. Svensk med Nynorsk so ser du fort at dette er ikkje noko som "Ivar Åsen har funne opp". Vei = Veg Myk = Mjuk Syk = Sjuk osv osv. Lista er lang. Basert på det gamle Nordiske språket før Dansketida. Anonymkode: a2ce6...1e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #83 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, samanlign f.eks. Svensk med Nynorsk so ser du fort at dette er ikkje noko som "Ivar Åsen har funne opp". Vei = Veg Myk = Mjuk Syk = Sjuk osv osv. Lista er lang. Basert på det gamle Nordiske språket før Dansketida. Anonymkode: a2ce6...1e1 Og det å ikke forstå liksom er også typisk dansk, en fra Jylland blir ikke forstått av en i København, og nordmenn snakker de engelsk til, sikkert neste trekk fra oslofolka, svare en trønder med engelsk Anonymkode: b8216...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 1. februar 2024 #84 Del Skrevet 1. februar 2024 Kunne ønske vi kunne lære spansk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #85 Del Skrevet 1. februar 2024 Er lærar i nynorsk-kommune, glad eg meistrar både nynorsk og bokmål. Anonymkode: d0c15...714 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 3. februar 2024 #86 Del Skrevet 3. februar 2024 Ryddet for latterliggjøring,avsporing,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #87 Del Skrevet 3. februar 2024 Bokmålet burde ikkje finnast, det er dansknorsk skjit. Anonymkode: 8f5b8...232 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #88 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bokmålet burde ikkje finnast, det er dansknorsk skjit. Anonymkode: 8f5b8...232 Gi meg heller dansk enn fjøslatin! Anonymkode: 4d672...a96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #89 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gi meg heller dansk enn fjøslatin! Anonymkode: 4d672...a96 fjøslatin? Antar du mener vulgærlatin, da? personlig foretrekker jeg klassisk latin over vulgærlatin, men ingen av dem har noe særlig med dansk å gjøre, så jeg forstår ikke helt hva du, i din høyverdige dannelse, egentlig mener å si? Anonymkode: 8474b...a91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #90 Del Skrevet 3. februar 2024 On 2/2/2024 at 12:57 AM, AnonymBruker said: Hvems lag er du på? Anonymkode: 4d672...a96 «Hvems» er ikke et ord. On 2/2/2024 at 1:03 AM, AnonymBruker said: Mulig? Kanskje jeg får vondt i viljen når jeg må lære ting jeg aldri får brukt. Anonymkode: 4d672...a96 Kanskje du har godt av mer norsk. Anonymkode: 6aaf1...5a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #91 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Hvems» er ikke et ord. Kanskje du har godt av mer norsk. Anonymkode: 6aaf1...5a4 Siste der var jo bare trykkfeil, des kjønner jo du og! Må lære seg å skille snørr og bart her på jorden..... Anonymkode: 4d672...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #92 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): fjøslatin? Antar du mener vulgærlatin, da? personlig foretrekker jeg klassisk latin over vulgærlatin, men ingen av dem har noe særlig med dansk å gjøre, så jeg forstår ikke helt hva du, i din høyverdige dannelse, egentlig mener å si? Anonymkode: 8474b...a91 Nynorsk vel? Fjøs ikke sant! Anonymkode: 4d672...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #93 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siste der var jo bare trykkfeil, des kjønner jo du og! Må lære seg å skille snørr og bart her på jorden..... Anonymkode: 4d672...a96 Dette var også trykkfeil. Big deal!!!! Anonymkode: 4d672...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 3. februar 2024 #94 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 17.29): Få bort hele mølet! Ingen har godt av å snakke et språk som 1 person har funnet på. Anonymkode: 4d672...a96 Nynorsk er et skriftsspråk. Ikke dialekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #95 Del Skrevet 3. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Siste der var jo bare trykkfeil, des kjønner jo du og! Må lære seg å skille snørr og bart her på jorden..... Anonymkode: 4d672...a96 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette var også trykkfeil. Big deal!!!! Anonymkode: 4d672...a96 Vel, skriver du feil når du snakker om språk, så burde du lære mer av det. Anonymkode: 6aaf1...5a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #96 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nynorsk vel? Fjøs ikke sant! Anonymkode: 4d672...a96 det er ingen sammenheng overhodet i det du sier. I fjøset bor det kyr. De verken leser eller skriver nynorsk. Bonden derimot, vil jeg anta leser og skriver bokmål, siden det er det flertallet av befolkningen gjør.Skivebom. Anonymkode: 8474b...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #97 Del Skrevet 3. februar 2024 Om jeg åpner en artikkel og den står på nynorsk gidder jeg ikke lese den.Totalt bortkastet å bruke tid på i skolen, når det er så mye annet som er mer fornuftig å lære. De som absolutt vil ha det får velge det som valgfag. Så får de andre som ønsker å lære noe de har bruk for velge det istedet. Anonymkode: c1931...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #98 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): det er ingen sammenheng overhodet i det du sier. I fjøset bor det kyr. De verken leser eller skriver nynorsk. Bonden derimot, vil jeg anta leser og skriver bokmål, siden det er det flertallet av befolkningen gjør.Skivebom. Anonymkode: 8474b...a91 Hvorfor er du mot meg? Vi skriver begge på bokmål? Vi er jo på lag? Anonymkode: 4d672...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #99 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om jeg åpner en artikkel og den står på nynorsk gidder jeg ikke lese den.Totalt bortkastet å bruke tid på i skolen, når det er så mye annet som er mer fornuftig å lære. De som absolutt vil ha det får velge det som valgfag. Så får de andre som ønsker å lære noe de har bruk for velge det istedet. Anonymkode: c1931...746 du går glipp av mye, når du lager sånne begrensende regler for deg selv, istedet for å bedømme lesverdigheten på innhold og ikke språkform. Men det er jo verst for deg. Anonymkode: 8474b...a91 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #100 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om jeg åpner en artikkel og den står på nynorsk gidder jeg ikke lese den.Totalt bortkastet å bruke tid på i skolen, når det er så mye annet som er mer fornuftig å lære. De som absolutt vil ha det får velge det som valgfag. Så får de andre som ønsker å lære noe de har bruk for velge det istedet. Anonymkode: c1931...746 Når noe står på nynorsk tenker hjernen min automatisk "dette er ikke relevant for meg. Dette trenger jeg ikke og lese". Anonymkode: 4d672...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå