AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #161 Del Skrevet 5. februar 2024 Mardina skrev (1 time siden): En anbefaling er fortsatt ikke det samme som at noe er lovpålagt 🙄 Det er DET mange av dere ikke ser ut til å forstå 😄 I løpet av de 21 årene jeg har hatt lappen, har jeg enda til gode å oppleve farlige situasjoner med at jeg ikke blinker meg inn mot rundkjøringer 😊 Ikke har jeg vært i en ulykke på disse 21 årene heller 😊 jo, det forstår vi. Og så forstår vi at det er bedre for alle å følge gode, fornuftige anbefalinger, selv om de ikke er lovpålagt. Jeg antar at du forstår at det er mange gode ting vi kan velge å gjøre, selv om vi ikke må? Og for å gi det inn med verdens største teskje: TRAFIKKFLYT. Vi snakker ikke om ulykker, vi snakker om trafikkflyten og køene i rushet. Jeg driter i om du kjører inn i meg i en rundkjøring, det blir verst for deg og din forsikring, men det er ikke det dette handler om. Anonymkode: 74b93...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #162 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Fordi MANGE av de som blinker seg inn ikke blinker seg ut. Det betyr at de blinker motsatt vei av det de skal når du kjører ut. Regelbrudd er mye verre enn å bryte en anbefaling. Jeg greier fint begge deler takk, men jeg syns du overdriver hvor dramatisk det er at den du krangler med ikke blinker seg inn. Det er en bagatell all den tid det er så mange idioter som ikke får til å skifte fra venstre til høyreblink. For noen oppleves det åpenbart som hjernekirurgi. Da bør de heller droppe å blinke seg inn så de i det minste ikke gir fullstendig feil signal på vei ut. Anonymkode: e3e86...34f nei, vet du hva,hvis ikke de greier noe så enkelt som de få tingene der i trafikken, bør de sporenstreks ta taxi til nærmeste trafikkstasjon og levere inn førerkortet sitt. Anonymkode: 74b93...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #163 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men da blinker man seg ikke INN I RUNDKJØRINGEN? Du beskriver jo at man blinker når man allerede ER INNE i rundkjøringen? Anonymkode: 191b7...a18 Les første linje, en gang til! Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #164 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Les første linje, en gang til! Anonymkode: eeb86...03d Jeg svarte angående andre linje, altså når man skal RETT FREM. Og i den situasjonen blinker man seg ikke INN I RUNDKJØRINGEN, man blinker når man allerede er INNE. Anonymkode: 191b7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #165 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg svarte angående andre linje, altså når man skal RETT FREM. Og i den situasjonen blinker man seg ikke INN I RUNDKJØRINGEN, man blinker når man allerede er INNE. Anonymkode: 191b7...a18 Jeg har beskrevet hvordan du skal blinke, hvor og når. Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #166 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg blinker bare ut Anonymkode: c5b69...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #167 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har beskrevet hvordan du skal blinke, hvor og når. Anonymkode: eeb86...03d Og jeg har påpekt at det da IKKE heter å blinke seg INN I RUNDKJØRINGEN. Du skaper mye misforståelser. Anonymkode: 191b7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 5. februar 2024 #168 Del Skrevet 5. februar 2024 Mardina skrev (2 timer siden): En anbefaling er fortsatt ikke det samme som at noe er lovpålagt 🙄 Det er DET mange av dere ikke ser ut til å forstå 😄 I løpet av de 21 årene jeg har hatt lappen, har jeg enda til gode å oppleve farlige situasjoner med at jeg ikke blinker meg inn mot rundkjøringer 😊 Ikke har jeg vært i en ulykke på disse 21 årene heller 😊 Noe som heter §3 i lovforskriften, den forteller mye om trafikal adferd. Den benyttes skjønnsmessig av politiet ofte når det ikke finnes et spesifisert regelbrudd i lovverket. Har du en filosofi som går ut på at du gjør som det passer deg og du evt skaper en konflikt med negative resultater. Ja, da må man svare for politi -forsikring om filosofien sin. Erstatning, avkortet utbetaling, evt ny førerprøve kan være resultatet. Og at du ikke har vært utsatt for ulykker, det tror jeg er noe av det dummeste argumentet jeg hører. Det forteller like gjerne at andre trafikanter har vært obs på deg og klokelig holdt seg unna..😱. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #169 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og jeg har påpekt at det da IKKE heter å blinke seg INN I RUNDKJØRINGEN. Du skaper mye misforståelser. Anonymkode: 191b7...a18 Bare påpek hva du måtte ønske, men det kalles å blinke seg inn i rundkjøringen, om man skal til HØYRE, elker VENSTRE. Da kan andre se du hvor skal, og det gjør det lettere for andre. Misforståelser står du faktisk for selv! Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #170 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare påpek hva du måtte ønske, men det kalles å blinke seg inn i rundkjøringen, om man skal til HØYRE, elker VENSTRE. Da kan andre se du hvor skal, og det gjør det lettere for andre. Misforståelser står du faktisk for selv! Anonymkode: eeb86...03d Men jeg snakker ikke om høyre eller venstre, men RETT FREM. Vet du hva det betyr? Anonymkode: 191b7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #171 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg snakker ikke om høyre eller venstre, men RETT FREM. Vet du hva det betyr? Anonymkode: 191b7...a18 Det er blitt beskrevet! Les! Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #172 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er blitt beskrevet! Les! Anonymkode: eeb86...03d Jeg har lest, og fortsatt har ingenting forandret seg. Man blinker seg ikke inn i rundkjøringen når man skal rett frem. Anonymkode: 191b7...a18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #173 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og jeg har påpekt at det da IKKE heter å blinke seg INN I RUNDKJØRINGEN. Du skaper mye misforståelser. Anonymkode: 191b7...a18 det virker som du og enkelte andre her tror at "blinke inn" betyr å kjøre inn med sirener og nødlys, men det betyr jo bare å blinke til høyre eller venstre som om det var et vanlig kryss. Trodde det var åpenbart? Anonymkode: 74b93...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #174 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har lest, og fortsatt har ingenting forandret seg. Man blinker seg ikke inn i rundkjøringen når man skal rett frem. Anonymkode: 191b7...a18 Side 8 #156 Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #175 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har lest, og fortsatt har ingenting forandret seg. Man blinker seg ikke inn i rundkjøringen når man skal rett frem. Anonymkode: 191b7...a18 Har dessuten aldri sagt man blinker inn i rundkjøring når en skal rett frem i den, det er noe du maler på uten grunn! Anonymkode: eeb86...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #176 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dessuten aldri sagt man blinker inn i rundkjøring når en skal rett frem i den, det er noe du maler på uten grunn! Anonymkode: eeb86...03d Takk, der sa du det rett ut. Jeg maler på dette av nettopp denne grunnen. Da var den misforståelsen forhåpentligvis oppklart. Anonymkode: 191b7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #177 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, der sa du det rett ut. Jeg maler på dette av nettopp denne grunnen. Da var den misforståelsen forhåpentligvis oppklart. Anonymkode: 191b7...a18 Derfor er det faktisk veldig lurt å lese hva som blir skrevet, og ikke blande inn en påstand som ikke er blitt beskrevet, slik du mente det var! Anonymkode: eeb86...03d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #178 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): det virker som du og enkelte andre her tror at "blinke inn" betyr å kjøre inn med sirener og nødlys, men det betyr jo bare å blinke til høyre eller venstre som om det var et vanlig kryss. Trodde det var åpenbart? Anonymkode: 74b93...d8c Det er nettopp det som skaper misforståelser! Mange tror de skal blinke til høyre og venstre selv om de skal rett frem. Og de blinker dermed til høyre FØR de kjører inn i rundkjøringen, fordi de tror man skal «blinke seg inn». Det skaper kaos når de egentlig skal rett frem, og gjør at man aldri kan stole på blinklys. Man må bli stående og vente, til man ser hvor bilen rent fysisk kjører. Det ødelegger trafikkflyten i rundkjøringer. Anonymkode: 191b7...a18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. februar 2024 #179 Del Skrevet 5. februar 2024 PITTY skrev (28 minutter siden): Noe som heter §3 i lovforskriften, den forteller mye om trafikal adferd. Den benyttes skjønnsmessig av politiet ofte når det ikke finnes et spesifisert regelbrudd i lovverket. Har du en filosofi som går ut på at du gjør som det passer deg og du evt skaper en konflikt med negative resultater. Ja, da må man svare for politi -forsikring om filosofien sin. Erstatning, avkortet utbetaling, evt ny førerprøve kan være resultatet. Og at du ikke har vært utsatt for ulykker, det tror jeg er noe av det dummeste argumentet jeg hører. Det forteller like gjerne at andre trafikanter har vært obs på deg og klokelig holdt seg unna..😱. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #180 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Derfor er det faktisk veldig lurt å lese hva som blir skrevet, og ikke blande inn en påstand som ikke er blitt beskrevet, slik du mente det var! Anonymkode: eeb86...03d ELLER så kan man formulere seg tydeligere når man skriver, og ikke insistere på å skrive «blinke INN i rundkjøringen» i hver innlegg. Anonymkode: 191b7...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå