Gå til innhold

Rasisme, jobb, fagforening


artificial_intel

Anbefalte innlegg

S.EL skrev (2 timer siden):

Ønsker sympati fra deg? Du er helt kapot 😅 Tusen takk for forklaringen og lykke til med helsevesenet her 😉 Mistenker du er allerede deprimert fra mishandling og fordømming pga av din vekt og på sterke medisiner mot depresjon 🤔

Haha, så når du ikke får viljen din og sympatien du ønsker så går du til personangrep? 😂 Prøvde å hjelpe deg, men som nevnt så går ikke det uten mer informasjon. At du ikke ønsker hjelp og bare ønsker å bruke rasisme kortet er ikke alle andre sin feil.

Har det forøvrig helt fint psykisk og har aldri brukt medisiner mot depresjon ;) Blir ikke deprimert av litt motgang så lenge en ikke bare spiller offer skjønner du, anbefaler deg å prøve 👍

Anonymkode: db092...d90

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, S.EL said:

Ønsker sympati fra deg? Du er helt kapot 😅 Tusen takk for forklaringen og lykke til med helsevesenet her 😉 Mistenker du er allerede deprimert fra mishandling og fordømming pga av din vekt og på sterke medisiner mot depresjon 🤔

Med denne sjarmerende personligheten er det jo et under at du kommer i konflikter. Ingenting står på deg og din oppførsel, det er kun andre som er rasister. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, så når du ikke får viljen din og sympatien du ønsker så går du til personangrep? 😂 Prøvde å hjelpe deg, men som nevnt så går ikke det uten mer informasjon. At du ikke ønsker hjelp og bare ønsker å bruke rasisme kortet er ikke alle andre sin feil.

Har det forøvrig helt fint psykisk og har aldri brukt medisiner mot depresjon ;) Blir ikke deprimert av litt motgang så lenge en ikke bare spiller offer skjønner du, anbefaler deg å prøve 👍

Anonymkode: db092...d90

Personangrep gjør vondt, gjør de ikke? Spesielt når det kommer fra en fullstendig fremmed som ikke kjenner deg. Du kaller det å være overvektig, mishandlet og ha Crohns sykdom for en liten motgang. Ut fra kommentarene dine kan jeg lett vurdere at du heller ikke er særlig intelligent. Du er kapot og ikke i noen posisjon til å tilby noen sympati, det er den stygge sannheten. Jeg tror ikke at du ikke er ødelagt psykologisk, Crohns alene er nok. Og du har også all rett til å ikke tro at jeg opplevde rasisme. Det er ingen rasisme i Norge i det hele tatt. Norge er verdens lykkeligste land. Det er ingen korrupsjon i Norge. Alle er veldig snille i Norge. Fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Grevling said:

Med denne sjarmerende personligheten er det jo et under at du kommer i konflikter. Ingenting står på deg og din oppførsel, det er kun andre som er rasister. 

Ja, helt riktig! Se resten 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, S.EL said:

Personangrep gjør vondt, gjør de ikke? Spesielt når det kommer fra en fullstendig fremmed som ikke kjenner deg. Du kaller det å være overvektig, mishandlet og ha Crohns sykdom for en liten motgang. Ut fra kommentarene dine kan jeg lett vurdere at du heller ikke er særlig intelligent. Du er kapot og ikke i noen posisjon til å tilby noen sympati, det er den stygge sannheten. Jeg tror ikke at du ikke er ødelagt psykologisk, Crohns alene er nok. 

Slike ekle innlegg/uttalelser fjerner fort sympati og hjelpsomhet fra de som hører på deg. Det er kun din egen feil, ingen andres.

4 minutter siden, S.EL said:

Det er ingen rasisme i Norge i det hele tatt. Norge er verdens lykkeligste land. Det er ingen korrupsjon i Norge. Alle er veldig snille i Norge. Fornøyd?

Ingen i tråden her har sagt noe som ligner på dette en gang. Dessverre så leser du det vil lese, ikke det som står skrevet.

Anonymkode: 8aded...7ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (10 minutter siden):

Personangrep gjør vondt, gjør de ikke? Spesielt når det kommer fra en fullstendig fremmed som ikke kjenner deg. Du kaller det å være overvektig, mishandlet og ha Crohns sykdom for en liten motgang. Ut fra kommentarene dine kan jeg lett vurdere at du heller ikke er særlig intelligent. Du er kapot og ikke i noen posisjon til å tilby noen sympati, det er den stygge sannheten. Jeg tror ikke at du ikke er ødelagt psykologisk, Crohns alene er nok. Og du har også all rett til å ikke tro at jeg opplevde rasisme. Det er ingen rasisme i Norge i det hele tatt. Norge er verdens lykkeligste land. Det er ingen korrupsjon i Norge. Alle er veldig snille i Norge. Fornøyd?

Jeg tror du drar rasist-kortet så fort du kan og glemmer og se om det kan være andre ting. 

Anonymkode: 76c93...17b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Slike ekle innlegg/uttalelser fjerner fort sympati og hjelpsomhet fra de som hører på deg. Det er kun din egen feil, ingen andres.

Ingen i tråden her har sagt noe som ligner på dette en gang. Dessverre så leser du det vil lese, ikke det som står skrevet.

Anonymkode: 8aded...7ce

Jeg forventet i utgangspunktet sympati fra kvinnene i dette forumet, men ikke lenger. Jeg er fortsatt takknemlig for alle kommentarene. Jeg hadde håp om at jeg bare var veldig uheldig, helt til jeg så disse kommentarene. Nå ser jeg klart det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 6:51 PM, S.EL said:


Jeg må innrømme, da jeg skrev innlegget ønsket jeg hovedsakelig å få en forståelse av en fullstendig rotete situasjon, og dessverre forventet jeg litt sympati. Men disse svarene! Og alle dere kvinner som aldri har møtt meg, men som fortsatt dømmer meg som person og dømmer at jeg fortjener det jeg har opplevd. Dette innlegget og svarene deres bør oversettes og legges ut på engelske forum, for å være en advarsel for alle som vurderer å flytte til dette landet frivillig for å jobbe.

 

😂😂😂 Nå ble jeg redd 

Anonymkode: 076f9...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

😂😂😂 Nå ble jeg redd 

Anonymkode: 076f9...15d

Wow ok 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette rasisme? Alt vondt som skjer deg i denne verden handler ikke om hudfargen din. Det må gå ann å ha motgang i livet uten å umiddelbart hyle rasisme og diskriminering. Slike holdninger vanner ut debatten og får rasisme anklager til å bli tatt mindre seriøst 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 11:01 PM, S.EL said:

Ingenting skriftlig, men for mange telefonsamtaler selv når jeg fortalte henne at jeg ikke var tilgjengelig for å snakke på telefonen. Rådgiveren sa til meg på telefonen at forbundet ikke tar saker for retten hvis de har en lav sjanse til å vinne, og hennes vurdering var at min sak hadde en lav sjanse til å vinne. Angående tilrettelegging, hun sa det er noe jeg må diskutere med sjefen selv. Arbeidsgiveren min ba henne be meg om å si opp, og det gjorde hun. Så fikk jeg sparken. Arbeidsgiveren tilbød sluttpakke begge gangene, og hun bare maste meg til å ta det han tilbød.
 

Sluttpakken var ikke et tilbud til meg, det var å holde seg på god fot med fagforeningen, så snart de trakk bistanden, nektet arbeidsgiver å snakke direkte med meg og han sa at saken var avsluttet, ingen sluttpakke. Svært få skriftlige kommunikasjoner inkludert det lange slemme brevet fra min rådgivers sjef. Jeg var fortsatt i ferd med å komme meg etter en måneds sykehusinnleggelse og alvorlig sykdom, så jeg leste ikke hele saken for å beskytte helsen min.

Igjen, hva har dette med rasisme å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 11:24 PM, S.EL said:

Hvorfor jeg tror det er relatert til rasisme? De norske kan kjefte på utlendingene og gi dem ordre, modern day slavery på jobb. 

Du er en av de ja. Legg ifra deg offer-mentaliteten og ta deg sammen 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (4 timer siden):

Personangrep gjør vondt, gjør de ikke? Spesielt når det kommer fra en fullstendig fremmed som ikke kjenner deg. Du kaller det å være overvektig, mishandlet og ha Crohns sykdom for en liten motgang. Ut fra kommentarene dine kan jeg lett vurdere at du heller ikke er særlig intelligent. Du er kapot og ikke i noen posisjon til å tilby noen sympati, det er den stygge sannheten. Jeg tror ikke at du ikke er ødelagt psykologisk, Crohns alene er nok. Og du har også all rett til å ikke tro at jeg opplevde rasisme. Det er ingen rasisme i Norge i det hele tatt. Norge er verdens lykkeligste land. Det er ingen korrupsjon i Norge. Alle er veldig snille i Norge. Fornøyd?

Kanskje du skulle hatt et nytt norsk kurs? Jeg har ikke komt med personangrep til deg, det var det du som begynte meg. Og kan ikke si det gjør meg noe særlig vondt heller, synes mest synd på deg som må ha det såpass vondt med deg selv at du må trykke ned andre for å føle deg bedre 🤷‍♀️

Ikke har jeg sagt at det ikke fins rasisme i Norge heller. For jeg vet det fins dessverre, fins til og med rasisme mot oss hvite. Jeg har ikke en gang sagt at du ikke opplever rasisme nå, bare at det er vanskelig å si ut i fra det du forteller. Høres ikke umiddelbart ut som rasisme da det kan være mange andre grunner til behandlingen du får, og for å si noe mer om det må vi ha mer informasjon. Men det vil jo ikke du innrømme, og jo mer du skriver jo mer er det lett å anta at det handler mer om deg som person enn om rasisme ja for du er ikke akkurat særlig hyggelig mot andre...

Anonymkode: db092...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært uryddig prosess. Vet ikke hvorfor du har opplevd dette, men vet at det ikke er unikt - også for folk i Norge som ikke har utenlandsk opprinnelse.

Jeg har selv sagt opp ansatte, av ulike grunner. Hvordan dette skal gjøres, står godt beskrevet i lovverket. Når det er sagt, er det jo ofte litt trykket stemning i slike prosesser. 

Tips om slikt skjer igjen: start og finne ny jobb før du mister den gamle (man kjenner det på stemningen), evt få mest mulig ut gjennom sluttpakke. Om man klager på oppsigelse, kan man holde prosessen gående i mange måneder. De fleste arbeidsgivere vet dette, og normalt lønner det seg å betale oppsagte ansatte minst 6 mnd lønn. Just saying 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...