Gå til innhold

Rasisme, jobb, fagforening


artificial_intel

Anbefalte innlegg


Jeg må innrømme, da jeg skrev innlegget ønsket jeg hovedsakelig å få en forståelse av en fullstendig rotete situasjon, og dessverre forventet jeg litt sympati. Men disse svarene! Og alle dere kvinner som aldri har møtt meg, men som fortsatt dømmer meg som person og dømmer at jeg fortjener det jeg har opplevd. Dette innlegget og svarene deres bør oversettes og legges ut på engelske forum, for å være en advarsel for alle som vurderer å flytte til dette landet frivillig for å jobbe.

Jeg opplevde rasisme i Norge på alle nivåer og i alle mulige livssituasjoner, i mitt eget hjem, på sykehuset da jeg ble syk, på jobb, i sosiale omganger osv. Jeg er en middelaldrende profesjonell, jeg er høyt utdannet og i følge mine tidligere kolleger og ledere er jeg en veldig god person å jobbe med. Jeg meldte meg inn i en fagforening da jeg hørte nordmenn beskrive hvordan ingen kan behandle deg urettferdig på jobben hvis du er medlem av en fagforening. Jeg gjorde det, jeg meldte meg inn i fagforening og betalte abonnementet regelmessig i årevis.

Jeg ble alvorlig syk, og da jeg ble skrevet ut fra sykehuset nektet sjefen min tilrettelegging. Vi tok oppfølgingsmøte da jeg var syk, og hun fortalte meg at kollegene mine er frustrerte på grunn av min lange sykemelding og at jeg ikke bidrar like mye til jobben som dem. De tre ukene etter at jeg kom tilbake på jobb, innkallet hun meg til møte hver uke for å fortelle meg at kollegene mine snakker stygt om meg. Hun dro på ferie og før hun dro sendte meg en e-post med møtereferater fra de tre møter der det sto negativ sladder om meg. Nestlederen hennes tok deretter over overgrepet, hun og to andre kolleger så på meg mens jeg jobbet og skrev rapporter om at jeg ikke er organisert og hvis det blir travelt er det stor risiko for at jeg gjør feil.
 

Sjefen min kom tilbake fra ferien og sa at hun sparker meg. Jeg involverte fagforeningen som sa at de kjenner arbeidsplassen godt fordi de får mange saker og at sjefen min er giftig og sladrer om den ansatte. Fagforbundet involverte tillitsvalget, og sjefen involverte hennes leder. Rådgiveren ble med på drøftingsmøtet og forhandlingsmøtet og hun sa ingenting, hun lot dem rive meg i stykker. Før forhandlingsmøtet ba arbeidsgiveren om å utsette møtet etter de to ukene loven krever og hun ba meg å akseptere fordi jeg må ha et godt forhold til arbeidsgiveren. I stedet for å si noe om mine juridiske rettigheter fortalte hun arbeidsgiveren at jeg er en sosial sak som er syk og som vil bli kastet ut av landet hvis jeg ikke har arbeid. Før møtet ba arbeidsgiveren henne om en kopi av arbeidstillatelsen min for å tilby meg en annen stilling i en annen avdeling. Vi gikk inn i møtet og han fortalte oss at han ingenting å tilby meg, «arbeidstillatelsen sier at hun må finne en annen jobb eller forlate landet». Etter møtet skrev jeg til denne rådgiveren og ba henne om ikke å dele noen av mine personlige opplysninger med arbeidsgiveren og ikke gi opp noen av mine juridiske rettigheter. Sjefen henne skrev et langt brev til meg med paragrafer fra loven til å true meg (aldri til arbeidsgiveren). Fagforbundet trakk juridisk bistand midt under forhandlingene. De hevedet at jeg nektet å følge deres råd, som er løgn.
 

Rasismen og urettferdigheten tar livet av meg. Eventuelle råd vil bli satt stor pris på.

 

Endret av S.EL
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva rådet fagforeningen deg til å gjøre da? Har du det skriftlig? 

Anonymkode: 570c0...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, ALT som skjer deg skyldes rasisme. HVORFOR er du i dette forferdelige landet?

Anonymkode: 7ffbe...829

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har skikkelig bedritne kollegaer og en elendig sjef, men hva konkret mener du er rasisme? Har de på noen måte knyttet det de sier og gjør til bakgrunnen/kulturen/hudfargen din?
Du burde gå videre med dette, men det er viktig å skille mellom dårlig oppførsel/mobbing og faktisk rasisme. Det finnes mange drittsekker som ikke er rasister. De bare finner svakhetene dine og går rett på for å gjøre livet ditt mest mulig miserabelt. At noen mente dette arbeidsstedet er kjent for å ha problemer sier jo i grunnen alt.

Anonymkode: 456a3...db8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (1 time siden):

Jeg opplevde rasisme i Norge på alle nivåer og i alle mulige livssituasjoner, i mitt eget hjem, på sykehuset da jeg ble syk, på jobb, i sosiale omganger osv. Jeg er en middelaldrende profesjonell, jeg er høyt utdannet og i følge mine tidligere kolleger og ledere er jeg en veldig god person å jobbe med. Jeg meldte meg inn i en fagforening da jeg hørte nordmenn beskrive hvordan ingen kan behandle deg urettferdig på jobben hvis du er medlem av en fagforening. Jeg gjorde det, jeg meldte meg inn i fagforening og betalte abonnementet regelmessig i årevis.

Jeg ble alvorlig syk, og da jeg ble skrevet ut fra sykehuset nektet sjefen min tilrettelegging. Vi tok oppfølgingsmøte da jeg var syk, og hun fortalte meg at kollegene mine er frustrerte på grunn av min lange sykemelding og at jeg ikke bidrar like mye til jobben som dem. De tre ukene etter at jeg kom tilbake på jobb, innkallet hun meg til møte hver uke for å fortelle meg at kollegene mine snakker stygt om meg. Hun dro på ferie og før hun dro sendte meg en e-post med møtereferater fra de tre møter der det sto negativ sladder om meg. Nestlederen hennes tok deretter over overgrepet, hun og to andre kolleger så på meg mens jeg jobbet og skrev rapporter om at jeg ikke er organisert og hvis det blir travelt er det stor risiko for at jeg gjør feil.
 

Sjefen min kom tilbake fra ferien og sa at hun sparker meg. Jeg involverte fagforeningen som sa at de kjenner arbeidsplassen godt fordi de får mange saker og at sjefen min er giftig og sladrer om den ansatte. Fagforbundet involverte tillitsvalget, og sjefen involverte hennes leder. Rådgiveren ble med på drøftingsmøtet og forhandlingsmøtet og hun sa ingenting, hun lot dem rive meg i stykker. Før forhandlingsmøtet ba arbeidsgiveren om å utsette møtet etter de to ukene loven krever og hun ba meg å akseptere fordi jeg må ha et godt forhold til arbeidsgiveren. I stedet for å si noe om mine juridiske rettigheter fortalte hun arbeidsgiveren at jeg er en sosial sak som er syk og som vil bli kastet ut av landet hvis jeg ikke har arbeid. Før møtet ba arbeidsgiveren henne om en kopi av arbeidstillatelsen min for å tilby meg en annen stilling i en annen avdeling. Vi gikk inn i møtet og han fortalte oss at han ingenting å tilby meg, «arbeidstillatelsen sier at hun må finne en annen jobb eller forlate landet». Etter møtet skrev jeg til denne rådgiveren og ba henne om ikke å dele noen av mine personlige opplysninger med arbeidsgiveren og ikke gi opp noen av mine juridiske rettigheter. Sjefen henne skrev et langt brev til meg med paragrafer fra loven til å true meg (aldri til arbeidsgiveren). Fagforbundet trakk juridisk bistand midt under forhandlingene. De hevedet at jeg nektet å følge deres råd, som er løgn.
 

Rasismen og urettferdigheten tar livet av meg. Eventuelle råd vil bli satt stor pris på.

Hvor er rasismen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva rådet fagforeningen deg til å gjøre da? Har du det skriftlig? 

Anonymkode: 570c0...655

Ingenting skriftlig, men for mange telefonsamtaler selv når jeg fortalte henne at jeg ikke var tilgjengelig for å snakke på telefonen. Rådgiveren sa til meg på telefonen at forbundet ikke tar saker for retten hvis de har en lav sjanse til å vinne, og hennes vurdering var at min sak hadde en lav sjanse til å vinne. Angående tilrettelegging, hun sa det er noe jeg må diskutere med sjefen selv. Arbeidsgiveren min ba henne be meg om å si opp, og det gjorde hun. Så fikk jeg sparken. Arbeidsgiveren tilbød sluttpakke begge gangene, og hun bare maste meg til å ta det han tilbød.
 

Sluttpakken var ikke et tilbud til meg, det var å holde seg på god fot med fagforeningen, så snart de trakk bistanden, nektet arbeidsgiver å snakke direkte med meg og han sa at saken var avsluttet, ingen sluttpakke. Svært få skriftlige kommunikasjoner inkludert det lange slemme brevet fra min rådgivers sjef. Jeg var fortsatt i ferd med å komme meg etter en måneds sykehusinnleggelse og alvorlig sykdom, så jeg leste ikke hele saken for å beskytte helsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som du har skikkelig bedritne kollegaer og en elendig sjef, men hva konkret mener du er rasisme? Har de på noen måte knyttet det de sier og gjør til bakgrunnen/kulturen/hudfargen din?
Du burde gå videre med dette, men det er viktig å skille mellom dårlig oppførsel/mobbing og faktisk rasisme. Det finnes mange drittsekker som ikke er rasister. De bare finner svakhetene dine og går rett på for å gjøre livet ditt mest mulig miserabelt. At noen mente dette arbeidsstedet er kjent for å ha problemer sier jo i grunnen alt.

Anonymkode: 456a3...db8

Takk for hyggelig svar, det setter jeg stor pris på. Det er sant at arbeidsplassen har et dårlig, stygt arbeidsmiljø. Men ikke for alle. Mange av de ansatte er ikke norske og fagforeningen har sjansen til å gjøre ting bedre for dem, men det gjør de ikke. Hvorfor jeg tror det er relatert til rasisme? De norske kan kjefte på utlendingene og gi dem ordre, modern day slavery på jobb. Min norske kollega er helt frisk og i form, hun sa at hun hadde ubehag i hendene eller noe, og hun fikk tilrettelegging som gjør arbeidet hennes veldig lett. Jeg spurte henne hvordan hun fikk til denne formen for tilrettelegging og hun svarte at det var ved å snakke med sjefen. Fastlegen min sendte sjefen og sa at jeg ikke kan jobbe uten tilrettelegging, spesialisten på sykehuset skrev noe og hun så selvfølgelig at jeg var skrøpelig. Jeg fikk fortsatt veldig tunge vakter på jobben og ingen tilrettelegging. Jeg ble sparket fordi lederen min var lei av papirene knyttet til sykefraværet mitt. Jeg spurte tillitsvalget om dette skjedde med nordmenn, hun sa til meg, ikke sammenlign deg selv. Hun fortalte meg at det er bedre å akseptere alt som arbeidsgiveren tilbyr enn min situasjon. Fagforeningens behandling var det verste i denne situasjonen. Dette handler om mishandling på jobb og mobbing, hvorfor gjorde de det om arbeidstillatelsen min? Hvorfor følte de seg komfortable med å trekke bistanden og hevde at det var fordi jeg ikke tok rådet deres selv om det ikke er sant?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagforening skal være tilstede som en støtte for deg i denne saken om de har mulighet. De skal være tilstede for å se til at arbeidsgiver følger lover og regler så du ikke blir utsatt for diskriminering, gjengjeldelser eller annet ulovlig. Høres ut som bedriftshelsetjenesten burde kobles på også sånn som dette legges frem. Viktig å holde seg saklig rundt det som er problemstillingene rundt det at du ikke får gjort jobben din. Klarer de ikke dette så ville jeg sendt inn melding til arbeidstilsynet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble syk ble jeg henvist til spesialist. Han fortalte meg at 95 % av disse som kommer fra hjemmlandet mitt har H.pylori, en bakterie som forårsaker magesår. For å tvinge meg til en gastroskopi. Jeg fortalte ham at jeg hadde en gastroskopi tre måneder før, og den var negativ. Han insisterte. Det han sa er selvfølgelig ikke sant. Jeg hadde gastroskopi for å bli henvist til en annen test etterpå. Resultatene var selvfølgelig negative, og jeg ble fortalt at det ikke er flere test. Jeg ble fortalt at jeg ikke var syk. Jeg gikk til fastlegen min og hun henviste meg til en annen spesialist. Han begynte også å lete etter noe relatert til min etnisitet, og da det var negativt at jeg ble fortalt at jeg ikke var syk. Jeg gikk tilbake til fastlegen min. Hun fortalte meg at jeg ikke var syk og at hun ikke skal skrive noe sykemelding, og at jeg må tilbake på jobb. Vikaren hennes møtte meg og fortalte meg at det var bedre for meg å finne en annen fastlege. Jeg måtte til slutt reise tilbake til hjemlandet mitt for å få hjelp. Jeg kan skrive sider fylt med lignende situasjoner. Jeg legger aldri ut problemene mine på forum og tar aldri opp rasisme fordi jeg vet at det skjer overalt, inkludert i hjemlandet mitt. Men dette er ikke normalt, dette er ekstrem rasisme og hver dag, og når du er i en svak situasjon, gjør de som har ansvar for å hjelpe deg det ikke på grunn av din etniske bakgrunn. Ingen slår deg eller roper banneord, du vil aldri se denne åpenbare rasismen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jada, ALT som skjer deg skyldes rasisme. HVORFOR er du i dette forferdelige landet?

Anonymkode: 7ffbe...829

Som jeg nevnte, ble jeg veldig syk, så jeg kunne dessverre ikke fjerne meg fra mishandlingen. Jeg er vanligvis veldig flink til å forlate stygge situasjoner raskt, men jeg ble sittende fast på grunn av sykdommen.

Endret av S.EL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (12 timer siden):

Da jeg ble syk ble jeg henvist til spesialist. Han fortalte meg at 95 % av disse som kommer fra hjemmlandet mitt har H.pylori, en bakterie som forårsaker magesår. For å tvinge meg til en gastroskopi. Jeg fortalte ham at jeg hadde en gastroskopi tre måneder før, og den var negativ. Han insisterte. Det han sa er selvfølgelig ikke sant. Jeg hadde gastroskopi for å bli henvist til en annen test etterpå. Resultatene var selvfølgelig negative, og jeg ble fortalt at det ikke er flere test. Jeg ble fortalt at jeg ikke var syk. Jeg gikk til fastlegen min og hun henviste meg til en annen spesialist. Han begynte også å lete etter noe relatert til min etnisitet, og da det var negativt at jeg ble fortalt at jeg ikke var syk. Jeg gikk tilbake til fastlegen min. Hun fortalte meg at jeg ikke var syk og at hun ikke skal skrive noe sykemelding, og at jeg må tilbake på jobb. Vikaren hennes møtte meg og fortalte meg at det var bedre for meg å finne en annen fastlege. Jeg måtte til slutt reise tilbake til hjemlandet mitt for å få hjelp. Jeg kan skrive sider fylt med lignende situasjoner. Jeg legger aldri ut problemene mine på forum og tar aldri opp rasisme fordi jeg vet at det skjer overalt, inkludert i hjemlandet mitt. Men dette er ikke normalt, dette er ekstrem rasisme og hver dag, og når du er i en svak situasjon, gjør de som har ansvar for å hjelpe deg det ikke på grunn av din etniske bakgrunn. Ingen slår deg eller roper banneord, du vil aldri se denne åpenbare rasismen her.

No skjønar eg ikkje? Du fekk hjelp i heimlandet, men ikkje i Noreg? Kva slags diagnose har du? 

Anonymkode: 94ef1...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 11:35 PM, Fighter83 said:

Fagforening skal være tilstede som en støtte for deg i denne saken om de har mulighet. De skal være tilstede for å se til at arbeidsgiver følger lover og regler så du ikke blir utsatt for diskriminering, gjengjeldelser eller annet ulovlig. Høres ut som bedriftshelsetjenesten burde kobles på også sånn som dette legges frem. Viktig å holde seg saklig rundt det som er problemstillingene rundt det at du ikke får gjort jobben din. Klarer de ikke dette så ville jeg sendt inn melding til arbeidstilsynet. 

Arbeidsplassen er OUS og fagforeningen er NFF. Rådgiveren ga opp frist for forhandlinger (2 uker etter en oppsigelse) for å glede arbeidsgiveren, og hun ga arbeidsgiveren min arbeidstillatelse som ikke var relevant og han hadde ikke rett til å få tilgang til dette. Hun sa ingenting på møtene, og da arbeidsgiveren spurte henne hvilke lover som ble brutt, ba han henne spesifisere paragrafer i loven, hun svarte ikke. Selv om hun fortalte meg at hvis sjefen min ikke klaget før jeg ble syk, så er det klart at oppsigelsen er på grunn av sykdommen. Jeg sendte mange dokumenter for å vise dette, men hun leste ingenting.

Jeg skrev en e-post til henne og fortalte henne at hun ikke kan gi opp min juridiske rettigheten (fristene og slikt) eller mine personlige opplysninger til å bygge et godt forhold til arbeidsgiveren. Hennes og sjefens reaksjon var ekstremt overdrevet, de fornærmet meg og trakk tilbake juridisk bistand. En av tingene som sjefen hennes skrev at jeg insinuert noe stygt, og jeg forsto virkelig ikke hva han mente. Og hun rådgiveren skrev til meg at hun likte ikke det som jeg skrev til henne, og hun insistert at hun vil skrive til arbeidsgiveren at de skal ikke bistå meg videre. Jeg gikk da og så på NFFs Facebook-side og det er masse posts og bilder om deres samarbeid med OUS. Denne situasjonen for meg virker veldig uetisk, og jeg prøver fortsatt å forstå hva som skjedde og hvorfor de gjorde dette mot meg. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal håndtere det. Fagforeningen hadde plikt til å bistå meg, men nå trenger jeg noen som beskytter meg mot dem.

Endret av S.EL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

No skjønar eg ikkje? Du fekk hjelp i heimlandet, men ikkje i Noreg? Kva slags diagnose har du? 

Anonymkode: 94ef1...e63

Jeg hadde online konsultasjoner med leger i Storbritannia og i mitt hjemland, og basert på symptomene mine og blodprøveresultatene sa de at det er en autoimmun problem. Legen i London skrev et brev til sykehuset i Norge og forklarte alt for dem og foreslo en veldig billig og tilgjengelig medisin. Spesialisten her sa at blodprøveresultatene mine ikke var dårlige nok til å stille en diagnose. Han nektet å stille en diagnose fordi de da må tilby hjelp. Han nektet også å skrive ut medisinen. Jeg led i et år før jeg dro til utlandet for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2024 at 11:51 PM, S.EL said:

Som jeg nevnte, ble jeg veldig syk, så jeg kunne dessverre ikke fjerne meg fra mishandlingen. Jeg er vanligvis veldig flink til å forlate stygge situasjoner raskt, men jeg ble sittende fast på grunn av sykdommen.

Om hvorfor jeg kom hit opprinnelig er veldig ironisk, det er sosial rettferdighet, myten som alle tror, inkludert meg selv.

Det er sant at ikke alt handler om rasisme. Jeg tror kulturen her har forakt for enhver form for menneskelig svakhet, mental eller fysisk. Se tenåringene som skader seg selv fordi de ikke får den psykiske helsehjelpen de trenger, fordi Norge som er et av de rikeste landene i verden ikke har ressurser!! Folk forhåndsdømmer hverandre veldig hardt basert på hvor mye penger de har, og hvor godt de samsvarer. Og hvis du ikke gjør (og ser ut!) som alle andre, blir du avvist av samfunnet.

Kvinners rettigheter og landet med høyest likestilling, hva betyr dette? For når du blir syk som kvinne, vil det faktum at du har et kvinnelig reproduksjonssystem bli fullstendig ignorert. Yngre jenter får p-piller som om det var godteri, og ingen forklarer til dem hvor mye skade det kan forårsake deres hjerneutvikling og deres mentale helse. Jeg vil ikke engang snakke om overgangsalder.

Du er alene (med mindre du har nettverk), spesielt hvis du blir svak, men likevel blir du konstant dømt av andre mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser mye dårlig behandling, men jeg ser ingen rasisme?

Anonymkode: 9621e...1ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig behandling ja. Men her ser jeg ikke noe rasisme.. 

Slutt å skylde på rasisme hele tiden. Det blir for dumt. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (På 31.1.2024 den 18.51):

Jeg opplevde rasisme i Norge på alle nivåer og i alle mulige livssituasjoner, i mitt eget hjem, på sykehuset da jeg ble syk, på jobb, i sosiale omganger osv. Jeg er en middelaldrende* profesjonell, jeg er høyt utdannet og i følge mine tidligere kolleger og ledere er jeg en veldig god person å jobbe med. Jeg meldte meg inn i en fagforening da jeg hørte nordmenn beskrive hvordan ingen kan behandle deg urettferdig på jobben hvis du er medlem av en fagforening. Jeg gjorde det, jeg meldte meg inn i fagforening og betalte abonnementet regelmessig i årevis.

Jeg ble alvorlig syk, og da jeg ble skrevet ut fra sykehuset nektet sjefen min tilrettelegging. Vi tok oppfølgingsmøte da jeg var syk, og hun fortalte meg at kollegene mine er frustrerte på grunn av min lange sykemelding og at jeg ikke bidrar like mye til jobben som dem. De tre ukene etter at jeg kom tilbake på jobb, innkallet hun meg til møte hver uke for å fortelle meg at kollegene mine snakker stygt om meg. Hun dro på ferie og før hun dro sendte meg en e-post med møtereferater fra de tre møter der det sto negativ sladder om meg. Nestlederen hennes tok deretter over overgrepet, hun og to andre kolleger så på meg mens jeg jobbet og skrev rapporter om at jeg ikke er organisert og hvis det blir travelt er det stor risiko for at jeg gjør feil.
 

Sjefen min kom tilbake fra ferien og sa at hun sparker meg. Jeg involverte fagforeningen som sa at de kjenner arbeidsplassen godt fordi de får mange saker og at sjefen min er giftig og sladrer om den ansatte. Fagforbundet involverte tillitsvalget, og sjefen involverte hennes leder. Rådgiveren ble med på drøftingsmøtet og forhandlingsmøtet og hun sa ingenting, hun lot dem rive meg i stykker. Før forhandlingsmøtet ba arbeidsgiveren om å utsette møtet etter de to ukene loven krever og hun ba meg å akseptere fordi jeg må ha et godt forhold til arbeidsgiveren. I stedet for å si noe om mine juridiske rettigheter fortalte hun arbeidsgiveren at jeg er en sosial sak som er syk og som vil bli kastet ut av landet hvis jeg ikke har arbeid. Før møtet ba arbeidsgiveren henne om en kopi av arbeidstillatelsen min for å tilby meg en annen stilling i en annen avdeling. Vi gikk inn i møtet og han fortalte oss at han ingenting å tilby meg, «arbeidstillatelsen sier at hun må finne en annen jobb eller forlate landet». Etter møtet skrev jeg til denne rådgiveren og ba henne om ikke å dele noen av mine personlige opplysninger med arbeidsgiveren og ikke gi opp noen av mine juridiske rettigheter. Sjefen henne skrev et langt brev til meg med paragrafer fra loven til å true meg (aldri til arbeidsgiveren). Fagforbundet trakk juridisk bistand midt under forhandlingene. De hevedet at jeg nektet å følge deres råd, som er løgn.
 

Rasismen og urettferdigheten tar livet av meg. Eventuelle råd vil bli satt stor pris på.

*Jeg føler meg middelaldrende, men jeg er faktisk i trettiårene.

Hvorfor mener du det er rasisme?

Det er dritt og du har en udugelig leder, men det har ikke med rasisme å gjøre.

Hvordan mener du at du har fulgt fagforeningens råd og hvordan mener de du ikke har fulgt de. Skal heftig mye til, etter min erfaring, at de strekker seg langt for å hjelpe sine medlemmer 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.EL skrev (19 timer siden):

eg skrev en e-post til henne og fortalte henne at hun ikke kan gi opp min juridiske rettigheten (fristene og slikt) eller mine personlige opplysninger til å bygge et godt forhold til arbeidsgiveren. Hennes og sjefens reaksjon var ekstremt overdrevet, de fornærmet meg og trakk tilbake juridisk bistand. En av tingene som sjefen hennes skrev at jeg insinuert noe stygt, og jeg forsto virkelig ikke hva han mente. Og hun rådgiveren skrev til meg at hun likte ikke det som jeg skrev til henne, og hun insistert at hun vil skrive til arbeidsgiveren at de skal ikke bistå meg videre

Men hva i alle dager er det du har sagt eller skrevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest alle postene dine her i tråden, men jeg beklager, jeg klarer ikke helt å få tak i hva du prøver å fortelle. Det høres ikke noe lett ut, men samtidig så vet jeg som sagt ikke helt hva som er greien.

S.EL skrev (På 31.1.2024 den 23.51):

Som jeg nevnte, ble jeg veldig syk, så jeg kunne dessverre ikke fjerne meg fra mishandlingen. Jeg er vanligvis veldig flink til å forlate stygge situasjoner raskt, men jeg ble sittende fast på grunn av sykdommen.

Du skriver en plass at du har vært innlagt en mnd og kommet tilbake på jobb, og da har alle endret oppfattelsen av deg? Uansett, en plass skriver du at du har vært innlagt en mnd, men ellers skriver du om legebesøk, kontakt med leger i utlandet, og at legene her ikke klarer å sette noen diagnose, så hva er greien?

Anonymkode: f2b06...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...