Gå til innhold

Prøvere over 35 år.

Vi87

Anbefalte innlegg

Vi87 skrev (På 17.3.2024 den 9.15):

Huff, så leit å høre! Kan ikke tenke meg hvordan dette måtte ha føltes for deg🥺 Min største frykt er å miste så sent før den «tryggere»  13 uker grensa. Men fint at de fikk sjekket deg og fikk ordnet opp sånn at kroppen kunne komme igang igjen. Hva tenker dere om det ikke klaffer denne mnd da? Vil dere vente en mnd så termin evt blir i januar?❤️ Krysser alt jeg har for dere og håper det klaffer når dere føler det passer dere best! Skjønner du har følt deg ensom, det er jo du som har kjent dette personlig på kroppen og er alene med tankene dine, kjenner meg veldig igjen i det❤️ 

Jeg hadde slått meg til ro med at det mest sannsynlig ikke kom til å skje med det første, men plutselig fikk jeg positiv test 10DPO, og skjønte det ikke helt. Men nå er jeg 1 uke over mensen og med både positiv digital test og vanlig test så er jeg nå 4+6❤️ Har bestilt time til ultralyd når jeg er 7+0 bare for å bekrefte at det er noe der og for å forhåpentligvis se hjerteslag. Er livredd for å miste pga alder og har sett så mange her inne miste sine, så bekymrer meg mye❤️

Hei igjen! Mensen kom å vi valgte prøve denne mnd og selv om termin tilfaller julen. Er nå 6/7 dpo, men ingen symptomer denne gangen heller. Pittelitt murring igår og 1 stikk. Men det er det eneste. Så tror ikke det gikk veien. Har du opplevd å ha tidlige symptomer i ett svangerskap og ikke i et annet? 

Gratulerer så mye♥️♥️ Hvordan går det med deg nå? 
Hvor gammel er var du igjen(mtp det du skrev om redsel i forrige mld) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi87 skrev (På 31.1.2024 den 14.22):

Hei. 
Er selv 36 år og prøver å barn nr.3.
Er i pp3 etter å ha tatt ut spiral i desember 23.

Er det andre i samme situasjon og hvordan har du det i denne prøvetiden?

Hei. Er 37, prøver på barn nr 3 (etterpåklatt) Vi går gjennom privat ivf da jeg steriliserte meg for 11 år siden. Håper veldig at det skal gå. Har maks 3 innsett igjen, velger å stoppe der pga alder, selv om di sier vi er blant den yngre gruppen prøvere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baby24*håper* skrev (4 minutter siden):

Hei. Er 37, prøver på barn nr 3 (etterpåklatt) Vi går gjennom privat ivf da jeg steriliserte meg for 11 år siden. Håper veldig at det skal gå. Har maks 3 innsett igjen, velger å stoppe der pga alder, selv om di sier vi er blant den yngre gruppen prøvere...

Så fascinerende at man kan få det til ved IVF selv om man er sterilisert, det visste jeg ikke! Men så spennende da! Håper det klaffer for dere🤞🏻❤️ Jeg har klart å bli gravid og er i uke 8 nå, men om det skjer noe typ spontanabort eller det er utviklingsavvik på fosteret og vi ender med å miste det, så velger jeg også å stoppe der pga alder.. skjønner deg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (2 timer siden):

Så fascinerende at man kan få det til ved IVF selv om man er sterilisert, det visste jeg ikke! Men så spennende da! Håper det klaffer for dere🤞🏻❤️ Jeg har klart å bli gravid og er i uke 8 nå, men om det skjer noe typ spontanabort eller det er utviklingsavvik på fosteret og vi ender med å miste det, så velger jeg også å stoppe der pga alder.. skjønner deg veldig godt!

Ja sålenge det kun er eggledere som er klippet/brent så går det 😊

Masse lykke til ❤️ håper dere får en vellykket graviditet ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, jeg blir 37 i høst og skulle egentlig få nummer to i august, men dessverre opplevde jeg marerittet og fikk påvist en ma i uke 17. Nå prøver jeg å komme litt i form igjen psykisk og fysisk (har aldri vært i så dårlig fysisk forfatning før). Håper å starte prøvingen i sommer, hvis jeg tør å bli gravid igjen da (og jeg vet jo ikke om jeg blir gravid heller). Lykke til allle sammen, håper vi alle får det vi drømmer om. ❤️

Anonymkode: f861d...97a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Ja, jeg blir 37 i høst og skulle egentlig få nummer to i august, men dessverre opplevde jeg marerittet og fikk påvist en ma i uke 17. Nå prøver jeg å komme litt i form igjen psykisk og fysisk (har aldri vært i så dårlig fysisk forfatning før). Håper å starte prøvingen i sommer, hvis jeg tør å bli gravid igjen da (og jeg vet jo ikke om jeg blir gravid heller). Lykke til allle sammen, håper vi alle får det vi drømmer om. ❤️

Hei! Jeg skulle egentlig og få ne 3 i august. Oppdaget også MA, i uke 12. Helt forferdelig. 💔 Så trist å høre at du og opplevde MA. 💔Og i uke 17 😣 Vet de noe om hvorfor det skjedde? Fra når var fosteret stoppet å utvikle seg? 
Vi har prøvd siden å bli gravide igjen, jeg ønsket desperat å bli gravid så vi skulle få babyen dette året som opprinnelig. Men det gikk ikke.. fikk mens i går, og dette va siste sjanse for å få baby i 2024. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er straks 37 år, og måtte ta en medisinsk abort i forrige uke, da det ble påvist BO (blighted ovum) på ultralyd i uke 9 :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LN82 skrev (14 timer siden):

Hei! Jeg skulle egentlig og få ne 3 i august. Oppdaget også MA, i uke 12. Helt forferdelig. 💔 Så trist å høre at du og opplevde MA. 💔Og i uke 17 😣 Vet de noe om hvorfor det skjedde? Fra når var fosteret stoppet å utvikle seg? 
Vi har prøvd siden å bli gravide igjen, jeg ønsket desperat å bli gravid så vi skulle få babyen dette året som opprinnelig. Men det gikk ikke.. fikk mens i går, og dette va siste sjanse for å få baby i 2024. 

Så trist at du også mistet. Det er så vondt! Jeg var på ultralyd i uke 13+5. Da var alt fint. Negativ nipt. Fosteret døde antakeligvis rett etter dette, i uke 14. Jeg vet ikke hva som skjedde,dessverre. 

Håper du får regnbuebabyen din, selv om det ikke blir i 2024. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 og samboeren 40, vi har prøvd i ett år. Hatt én abort ila denne perioden. Prøver hver eneste måned, så veldig tøft mentalt. Dette vil i tilfelle bli det første barnet, om det blir 💕🤞🏼

Anonymkode: 35b76...673

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger med på denne tråden, siden jeg er 36 år og skal prøve å bli gravid for første gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (Akkurat nå):

Henger med på denne tråden, siden jeg er 36 år og skal prøve å bli gravid for første gang:)

Er nervøs for at mannens sædkvalitet er dårlig eller som følge av mine tidligere aborter kan gjøre det ekstra vanskelig å få barn som 36-åring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne87Rogaland skrev (På 11.4.2024 den 7.59):

Jeg er straks 37 år, og måtte ta en medisinsk abort i forrige uke, da det ble påvist BO (blighted ovum) på ultralyd i uke 9 :( 

Hva er det for noe? Trist, håper det ordner seg for dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

millak skrev (1 time siden):

Er nervøs for at mannens sædkvalitet er dårlig eller som følge av mine tidligere aborter kan gjøre det ekstra vanskelig å få barn som 36-åring. 

Jeg er 36 år og hadde vært gravid 6 ganger, 4 aborter og ble fortalt ved siste abort i 2020 at det kunne jeg hende jeg ikke kunne få fler uten noe videre forklaring. Jeg spurte gynekologen min om hvorfor noe sånt ble sagt, og det visste hun ikke. Jeg trodde kanskje det kunne være pga arrvev eller noe sånt, men på PP3 satt det og nå er jeg 9+3 og på privat UL i uke 7+2 så alt fint ut. Spent på tidlig UL og nipt, men tror alt går fint. Tenker du ikke skal bekymre deg for tidligere aborter❤️ masse lykke til!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 20.20):

Jeg er 38 og samboeren 40, vi har prøvd i ett år. Hatt én abort ila denne perioden. Prøver hver eneste måned, så veldig tøft mentalt. Dette vil i tilfelle bli det første barnet, om det blir 💕🤞🏼

Anonymkode: 35b76...673

Ønsker dere masse lykke til💕💖

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (9 minutter siden):

Jeg er 36 år og hadde vært gravid 6 ganger, 4 aborter og ble fortalt ved siste abort i 2020 at det kunne jeg hende jeg ikke kunne få fler uten noe videre forklaring. Jeg spurte gynekologen min om hvorfor noe sånt ble sagt, og det visste hun ikke. Jeg trodde kanskje det kunne være pga arrvev eller noe sånt, men på PP3 satt det og nå er jeg 9+3 og på privat UL i uke 7+2 så alt fint ut. Spent på tidlig UL og nipt, men tror alt går fint. Tenker du ikke skal bekymre deg for tidligere aborter❤️ masse lykke til!

Ok, fint. Takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen er begge 35, og er på 2 pp. Jeg har 2 barn fra før men er mannens første. Fjernet spiralen for 5 uker siden så ganske nye prøver, men fortsatt utålmodig.

Anonymkode: 9ee7a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
millak skrev (5 timer siden):

Hva er det for noe? Trist, håper det ordner seg for dere. 

Det er egentlig ganske vanlig. Når egget fester seg, så stopper den delen som skal bli foster å utvikle seg, mens fosteranlegget fortsetter.

Så fostersekken og morkaka vokser og produserer hormoner slik at kroppen tror den er gravid. Men det er tomt inni fostersekken.

Noen går helt til uke 12 før det oppdages, heldigvis tok jeg privat ultralyd 8+0 og det ble oppdaget tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 23.17):

Vi er i samme situasjon. Det er så utrolig vondt. Mistet i uke 18 og ønsker å prøve igjen. Vi er 38 år. 

Anonymkode: 5ac4d...137

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi er i samme situasjon. Det er så utrolig vondt. Mistet i uke 18 og ønsker å prøve igjen. Vi er 38 år. 

Anonymkode: 5ac4d...137

Så trist! Ønsker dere masse lykke til. Jeg fikk nettopp tilbake mensen og begynner å føle meg litt normal igjen, fysisk sett i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! 🥰

Hvordan går det med dere og prøvingen? Noen som går over i DPO land snart?

Jeg trooor jeg hadde EL i går. La inn aksjer 2 dager før og på EL dagen. 🤞 Har brukt å legge inn aksjer flere dager de tidligere PP men har mistet litt piffen for prøvingen 🙃 Håper alikevel det holdt med de 2 gangene. 
Er i PP4 etter MA i uke 12. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...