Gå til innhold

Prøvere over 35 år.


Vi87

Anbefalte innlegg

Hei. 
Er selv 36 år og prøver å barn nr.3.
Er i pp3 etter å ha tatt ut spiral i desember 23.

Er det andre i samme situasjon og hvordan har du det i denne prøvetiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Er 38 og hadde nylig en MA. Lurer på å forsøke på nytt neste eggløsning. Har nettopp fått mensen tilbake😊 Prøver i såfall på nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (6 minutter siden):

Hei,

Er 38 og hadde nylig en MA. Lurer på å forsøke på nytt neste eggløsning. Har nettopp fått mensen tilbake😊 Prøver i såfall på nr 2.

Så leit! Da håper jeg det går bedre for deg neste gang🌸 Hvor lang tid tok det før du ble gravid fra dere startet? (Om jeg kan få spørre om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (16 minutter siden):

Hei. 
Er selv 36 år og prøver å barn nr.3.
Er i pp3 etter å ha tatt ut spiral i desember 23.

Er det andre i samme situasjon og hvordan har du det i denne prøvetiden?

Hei. Ble nettopp 37 og prøver på barn nr 3 her også :) 

Prøvd aktivt siden september. 2 kjemiske :( 

 

Tøft, for jeg blir så lei meg når mensen kommer. Tungt psykisk. Redd jeg er for gammel…Hva med deg?

Anonymkode: da061...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble uplanlagt gravid på et samleie nå men begynte planlegge og se frem til nr 2 da testen var positiv. Jeg kom til 11 uker så var på vei å senke skuldrene da det skjedde.. Førstemann tok 11 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Ble nettopp 37 og prøver på barn nr 3 her også :) 

Prøvd aktivt siden september. 2 kjemiske :( 

 

Tøft, for jeg blir så lei meg når mensen kommer. Tungt psykisk. Redd jeg er for gammel…Hva med deg?

Anonymkode: da061...5ff

Hei! 
Jeg hadde en kjemisk i pp2, kan relatere til den følelsen når mensen kommer😮‍💨 

Jeg føler på akkurat det samme, prøver å ikke tenke for mye på det, men det er lettere sagt enn gjort. Og den frykten for at jeg begynner å bli for gammel er jo der den også. Føler ikke jeg kan snakke så mye med samboer om det heller, for han er sånn «enten så går det, eller så går det ikke», skulle ønske vi var likt skrudd sammen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blyana skrev (Akkurat nå):

Jeg ble uplanlagt gravid på et samleie nå men begynte planlegge og se frem til nr 2 da testen var positiv. Jeg kom til 11 uker så var på vei å senke skuldrene da det skjedde.. Førstemann tok 11 måneder. 

Det skjønner jeg godt, så leit at det skjedde så sent - kan tenke meg at det var vondt for deg. Vi får håpe det går fort og at det går bra neste gang🤞🏻🌸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg godt, så leit at det skjedde så sent - kan tenke meg at det var vondt for deg. Vi får håpe det går fort og at det går bra neste gang🤞🏻🌸

Det var veldig vondt ja. Er jo det man frykter mest, at noe skal gå feil. Så håper neste sitter og at det ikke tar så lang tid. Satser på det går veien for oss alle🤞😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (3 timer siden):

Hei! 
Jeg hadde en kjemisk i pp2, kan relatere til den følelsen når mensen kommer😮‍💨 

Jeg føler på akkurat det samme, prøver å ikke tenke for mye på det, men det er lettere sagt enn gjort. Og den frykten for at jeg begynner å bli for gammel er jo der den også. Føler ikke jeg kan snakke så mye med samboer om det heller, for han er sånn «enten så går det, eller så går det ikke», skulle ønske vi var likt skrudd sammen😅

Helt likt her! Han blir skuffet, men ikke på samme måte. Jeg har 2 barn fra før og han har ingen… Vil så gjerne oppleve et siste barn med han 🩷 Krysser fingrene for oss…. 
 

Det er ganske utmattende …

Anonymkode: da061...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt likt her! Han blir skuffet, men ikke på samme måte. Jeg har 2 barn fra før og han har ingen… Vil så gjerne oppleve et siste barn med han 🩷 Krysser fingrene for oss…. 
 

Det er ganske utmattende …

Anonymkode: da061...5ff

Det forstår jeg godt at dere begge ønsker da❤️ Vi får krysse alt vi har for oss, og håpe at vi kan få til den siste❤️ Har to fra før jeg også, samme har han - så blir hele 5 barn🤯 Men er liksom det å skape noe sammen når man endelig finner den rette❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi87 skrev (14 timer siden):

Det forstår jeg godt at dere begge ønsker da❤️ Vi får krysse alt vi har for oss, og håpe at vi kan få til den siste❤️ Har to fra før jeg også, samme har han - så blir hele 5 barn🤯 Men er liksom det å skape noe sammen når man endelig finner den rette❤️

Åhhh, samme situasjon… Han er også «The ONE», derfor ønske er så stort ❤️ Godt at du også har funnet kjærligheten 😊 Er det meningen, så blir vi gravide… Prøver og tenke sånn…. Fikk mensen for 2 dager siden, 2 dager før tiden… men blør nesten ikke, men har veldig menssmerter…. Hmm, pleier ikke og ha det… Vil bare begynne med ny PP så fort som mulig 😊

Anonymkode: da061...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åhhh, samme situasjon… Han er også «The ONE», derfor ønske er så stort ❤️ Godt at du også har funnet kjærligheten 😊 Er det meningen, så blir vi gravide… Prøver og tenke sånn…. Fikk mensen for 2 dager siden, 2 dager før tiden… men blør nesten ikke, men har veldig menssmerter…. Hmm, pleier ikke og ha det… Vil bare begynne med ny PP så fort som mulig 😊

Anonymkode: da061...5ff

Det er så koselig det!❤️ Tror ønsket blir ekstra sterkt når man helt på ekte fra roten av hjertet ønsker å skape noe med den personen, ulempen er jo at det gjør ekstra vondt om man ikke får til også. Man føler at man feiler og ikke er bra nok, selv om de evt har forståelse for at det kanskje ikke går. De symptomene du har nå hadde jeg forrige pp, hadde småblødninger og menssmerter 2 dager før tiden, og på dag 3 begynte jeg å blø skikkelig og lenger enn vanlig - var da jeg hadde kjemisk😪 Jeg håpet skikkelig på festeblødning, kan jo være det er det du har? Hvordan går det med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 år. Var gravid, men går gjennom SA nå i disse dagene. 

5 graviditeter og 2 barn.

Jeg er innstilt på at det tar tid.

 

Anonymkode: 5db0e...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

40 år. Var gravid, men går gjennom SA nå i disse dagene. 

5 graviditeter og 2 barn.

Jeg er innstilt på at det tar tid.

 

Anonymkode: 5db0e...6e0

Huff, så leit å høre😪 Må være vondt å gå igjennom! Har du vurdert hjelp om du ikke får til «naturlig»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 år og skal insemineres til uka som enslig. Har et barn fra før, men han ble født for åtte år siden og på «gamlemåten», så dette er helt nytt for meg, både fysisk og den mentale biten med enslighet. Samboer døde av sykdom for to år siden, og både jeg og gutten min har veldig lyst på et familiemedlem til. 🤞🏻

Anonymkode: 53fa6...d07

  • Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 21.06):

38 år og skal insemineres til uka som enslig. Har et barn fra før, men han ble født for åtte år siden og på «gamlemåten», så dette er helt nytt for meg, både fysisk og den mentale biten med enslighet. Samboer døde av sykdom for to år siden, og både jeg og gutten min har veldig lyst på et familiemedlem til. 🤞🏻

Anonymkode: 53fa6...d07

For en spennende prosess og så tøft av deg å gjøre dette alene! Men veldig koselig for både deg og sønnen din❤️ Hva føler du om det selv om jeg kan spørre? Å gjøre noe sånt som enslig?❤️
Veldig leit å høre om samboeren din❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 år her. Satt på 3/4 pp. Mistet i MA Som ble oppdaget for par uker siden. Var 11 uker på vei. 15 dager siden cytotec idag gikk vi igang med prøving igjen 🤞 Synes det var tøft og brutalt og håper å bli gravid igjen snart

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
LN82 skrev (På 8.2.2024 den 22.05):

37 år her. Satt på 3/4 pp. Mistet i MA Som ble oppdaget for par uker siden. Var 11 uker på vei. 15 dager siden cytotec idag gikk vi igang med prøving igjen 🤞 Synes det var tøft og brutalt og håper å bli gravid igjen snart

Jeg har ikke fått varsel om denne😓 

Hvordan går det med deg nå? Så leit å høre at du mistet i MA, hva var grunnen om jeg kan spørre? Håper det klaffer for dere igjen❤️ Må være kjempevondt å miste sånn etter å kjent på graviditet i så mange uker! Veldig lei meg på deres vegne❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Vi87 skrev (På 8.3.2024 den 19.56):

Jeg har ikke fått varsel om denne😓 

Hvordan går det med deg nå? Så leit å høre at du mistet i MA, hva var grunnen om jeg kan spørre? Håper det klaffer for dere igjen❤️ Må være kjempevondt å miste sånn etter å kjent på graviditet i så mange uker! Veldig lei meg på deres vegne❤️

Hei. 
Gikk med smerter/‘rier en hel uke etter dette og tok tilslutt kontakt med sykehuset og ble bedt om å komme inn til sjekk dagen etter. Da viste det seg at ‘noe’ satt fast i mormunnåpningen og jeg måtte dermed på ny cytotec kur… Nå har jeg hatt 2 sykluser imellom og håpet det skulle sitte denne mnd(mens ventes om 3 dager) men har ingen av mine vanlige symptomer når gravid og har testet negativt på tidligtester så er nok ikke blitt klaff denne mnd heller. Vi gikk all in foe ønsket ikke å bli gravid slik at termin potensielt blir på lillejulaften som den blir hvis jeg blir gravid neste pp. 
Har følt meg ensom i hele denne prosessen så var hyggelig å se et ‘personlig svar til meg i denne tråden. 
 

Hvordan er det med deg da? Hva er din situasjon?  
 

🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LN82 skrev (7 timer siden):

Hei. 
Gikk med smerter/‘rier en hel uke etter dette og tok tilslutt kontakt med sykehuset og ble bedt om å komme inn til sjekk dagen etter. Da viste det seg at ‘noe’ satt fast i mormunnåpningen og jeg måtte dermed på ny cytotec kur… Nå har jeg hatt 2 sykluser imellom og håpet det skulle sitte denne mnd(mens ventes om 3 dager) men har ingen av mine vanlige symptomer når gravid og har testet negativt på tidligtester så er nok ikke blitt klaff denne mnd heller. Vi gikk all in foe ønsket ikke å bli gravid slik at termin potensielt blir på lillejulaften som den blir hvis jeg blir gravid neste pp. 
Har følt meg ensom i hele denne prosessen så var hyggelig å se et ‘personlig svar til meg i denne tråden. 
 

Hvordan er det med deg da? Hva er din situasjon?  
 

🥰

Huff, så leit å høre! Kan ikke tenke meg hvordan dette måtte ha føltes for deg🥺 Min største frykt er å miste så sent før den «tryggere»  13 uker grensa. Men fint at de fikk sjekket deg og fikk ordnet opp sånn at kroppen kunne komme igang igjen. Hva tenker dere om det ikke klaffer denne mnd da? Vil dere vente en mnd så termin evt blir i januar?❤️ Krysser alt jeg har for dere og håper det klaffer når dere føler det passer dere best! Skjønner du har følt deg ensom, det er jo du som har kjent dette personlig på kroppen og er alene med tankene dine, kjenner meg veldig igjen i det❤️ 

Jeg hadde slått meg til ro med at det mest sannsynlig ikke kom til å skje med det første, men plutselig fikk jeg positiv test 10DPO, og skjønte det ikke helt. Men nå er jeg 1 uke over mensen og med både positiv digital test og vanlig test så er jeg nå 4+6❤️ Har bestilt time til ultralyd når jeg er 7+0 bare for å bekrefte at det er noe der og for å forhåpentligvis se hjerteslag. Er livredd for å miste pga alder og har sett så mange her inne miste sine, så bekymrer meg mye❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...